کد خبر: ۱۶۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

علت افزایش قیمت ها «عدم مدیریت مدبرانه» دولت است نه تحریم

مجلس«پکیج اقتصادی» ارائه می دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمتر از یک ماه از دور جدید تحریم‌های غیر حقوقی غرب علیه ایران می گذرد . تحریم‌هایی که توسط برخی علت افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه‌های اخیر را عنوان می شود و اثرات تنش‌های روانی ایجاد شده در اثر این تحریم‌ها مهم شمرده می گردد.

این موضوعی را نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نمی‌پذیرد و معتقد است تحریم‌ها علیه ایران در تورم و نابسامانی اقتصادی کشور تاحدودی موثر بوده‌اند و «عدم مدیریت مدبرانه» دولت در جلوگیری از گرانی و فقر بیش از تحریم به اقتصاد مملکت ضرر زده است.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی، در گفتگو با «فردا» با بیان این مطلب گفت: «تحریم متعلق به امروز و دیروز نیست و از اول انقلاب و حتی می‌توانم بگویم از زمان صدر اسلام تاکنون علیه مسلمانان و کشورهای اسلامی تحریم وجود داشته است. بخشی از نابسمانی‌های اقتصادی و تورم ناشی از تحریم است اما تمام آن در اثر تحریم نیست.»

او در زمینه سیاست‌های اقتصادی دولت برای مهار تورم گفت: «عدم مدیریت مدبرانه، عدم همراهی مسئولین امر و عدم برنامه‌ریزی جامع و کامل در ایجاد تورم نقش داشته است. توصیه می‌کنیم مسئولین اگر خود را خادم مردم می‌دانند از سر دلسوزی به مردم کنار هم بنشینند و برنامه کار‌شناسانه برای اقتصاد کشور بچینند تا بیش از این مردم زیر چکمه‌های تورم له نشوند.»

او همچنین افزود: «بعضی از خانواده‌ها واقعا دچار فقر هستند. در حوزه انتخابیه خود ،دیروز شاهد بودم که جوانی به‌خاطر ۵۰۰ هزار تومان به زندان افتاد. یا دختر خانمی به‌خاطر نداشتن پول چشمش را نتوانسته عمل کند و از دردچشم رنج می‌برد. یا دانشجویی برای تامین هزینه تحصیلش کلیه‌اش را فروخته است. یا خانمی ۲۰۰۰ تومان نداشته است پول آمپولش را بدهد. خانواده‌هایی هستند که نان شبشان معطل است و این درشان خانواده‌های با عزت و عظمت ما نیست که از فشار اقتصادی رنج ببرند.»

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: «مشکل ما همیشه این بوده است که یا مدیریت قوی نداشته‌ایم یا نظارت قوی. دولت باید با مدیریت قوی دست دلالان اقتصادی را کوتاه کند و با نظارت کامل بر بازار قیمت‌ها را در دست بگیرد.»

حجت‌الاسلام بیگی همچنین در زمینه نقش مجلس در زمینه مهار تورم گفت: «وظیفه مجلس، وظیفه نظارت بر سیاست‌ها است. مجلس نباید به‌صورت مقطعی و نمایشی بلکه به‌صورت مستمر این وظیفه خود را انجام دهد.»

او افزود: «اگر همه قوا و همه مسئولین دست در دست هم و حول محور ولایت با هم همراهی و همکاری کنند نابسامانی‌های اقتصادی حل خواهد شد.»

به گزارش فردا،نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: «قبل از ایام تعطیلی مجلس جلساتی را با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی داشتیم که در آن‌ها گلایه‌ها و اعتراض‌هایمان را بیان کردیم. قرار شد اعضای کمیسیون اقتصادی یک پکیج اقتصادی برای بهبود وضعیت اقتصادی موجود تهیه کنند که ان‌شاءالله بعد از بازگشایی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و ارائه می‌شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
0
0
دولت که خواب تشریف داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
0
0
با سلام و احترام
نیروی حق التدریس تعیین تکلیف هستم
با اینکه تا خرداد ماه مشغول به تدریس بوده ایم در سال جدید یک ریال به ما نپرداخته اند .بچه ده ماهه دارم ماه مبارک هم در پیش است تو را به خدا پیگیری بفرماید .مگر حق التدریسها انسان نیستند.التماس دعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
جناب آقای نایب رییس شما که همه چیز را گردن دولت میاندازی و میگویی تحریم ها بی تاثیرند آیا تا حالا شده از خودت بپرسی که چرا قبل از تحریم ها این همه افزایش قیمت نبود؟ آیا از اقتصاد سر در میاوری؟ آیا میدانید وقتی قیمت دلار دو برابر شود قیمت کالا ها و مواد اولیه بصورت طبیعی بالا میرود؟ وقتی تولید کننده هزینه های مواد اولیه اش بالا برود آیا برایش منفعتی دارد که با ضرر کالا تولید کند و به نرخ قبل از گرانی بفروشد؟؟؟ قبلا فقط صورت مسله را پاک میکردید حالا فراتر رفته اید ، دیگر کلا بیخیال مسله شدید!!!! آیا فکر نمیکنید ملت بسیار با سواد تر از گذشته هستند و این گونه سخنان برایشان ..... معنی دیگری نخواهد داد؟؟؟؟ البته اینکه مدیریت مدبرانه و برنامه ریزی وجود ندارد همه ما آگاهیم و مطلع ولی این همه ماجرا نیست....
با تشکر از آفتاب عزیز
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
0
0
دراین مقوله همه مقصرند از مردم گرفته تا بالاترین مقامات دولتی خیلی متاسفم از اینکه اینچنین مدیریت میکنیم کشور را باز ادعای مدیریت جهانی هم داریمو...................
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین