کد خبر: ۱۶۴۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۷

تابش: مسببان اصلی افزایش قیمت‌ها از مردم عذ‌رخواهی کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان و مسببانی که باعث بالا رفتن قیمت مواد غذایی در کشور شده‌اند باید خالصانه از مردم عذر‌خواهی کنند.

محمد رضا تابش در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه مجلس محل قانون‌گذاری است و بر قوانین و مصوبه‌ها نظارت می‌کند، گفت: درهر دوره از مجلس شورای اسلامی نمایندگان در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید جلسات مشترکی با مسئولان و هیئت دولت تشکیل می‌دهند و در مجلس نهم نیز نمایندگان چندین بار چنین جلساتی را برگزار کرده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس نهم بار‌ها گلایه‌ها و ضعف‌های موجود در رابطه با معیشت مردم را به مسئولان و هیئت دولت گوشزد کرده‌اند، ولی فکر نمی‌کنم با این جلسات بتواند دردی از مردم را درمان کند.

نماینده اردکان در مجلس با بیان اینکه همه ابزار‌ها در راستای بهبود اوضاع اقتصادی مردم در دست دولت است، گفت: دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق، صحیح و روشن از ابزارهای موجود بهترین نحو ممکن برای حل معضلات معیشتی مردم بهره گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: امروزه هیچ سیاست مدار و مسئولی نیست که از وضع موجود و تورم لجام گسیخته خبر نداشته باشد.چراکه خود و خانواده آن‌ها نیز در این کشور زندگی می‌کنند و از این مشکل رنج می‌برند، لذا دولت باید با برنامه‌ریزی صحیح و درست مشکلات را کالبد شکافی کند و تدبیری برای حل آنها بیندیشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها بودجه ۳۰ درصدی تولید و واحدهای تولیدی را به بخش مسکن واریز نمی‌کرد، شاید وضع اقتصاد ما به گونه‌ای دیگر ‌بود.

تابش گفت: سرمایه گذاری در بخش مسکن از سوی رئیس جمهور، یک بازده ۳۰ ساله دارد که پس از گذشت ۳۰ سال این هزینه‌ها بار دیگر به اقتصاد کشور بازمی‌گردد، ولی توجه بی‌شمار به بخش مسکن باعث شده تا دولت از رسیدگی به واحد‌های تولیدی باز بماند و این غفلت چنین مشکلات عدیده‌ای را در کشور ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید برای رفع مشکلات موجود برنامه ریزی داشته باشد،گفت: معضلی که به تدریج در کشور ایجاد شده باید به تدریج رفع شود، چرا این مشکل یک شبه بوجود نیامده که بخواهیم آن را یک با برنامه ریزی یک شبه حل کنیم.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که خوراک طیور و سویا از بنادر و گمرگات و از کشورهای وارد کننده دیر بدست تولید کنندگان برسد، نباید بیش از این انتظار کاهش قیمت دام و طیور در کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مسئولان و مسببانی که باعث بالا رفتن قیمت مواد غذایی در کشور شده‌اند باید خالصانه از مردم عذر خواهی کنند و جای خود را به دیگر افرادی که می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند بدهند ، چراکه این وضع بوجود آمده در شان ملت هوشیار و بیدار ایران نمی‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده این ملت بجای مسببان اصلی افزایش قیمت کالاهای اساسی و معیشتی مردم از جمله بالا رفتن قیمت گوشت قرمز و سفید از ملت در این زمینه عذر خواهی می‌کنم.

نماینده اردکان گفت: ملت ایران هیچ‌گاه به جلسات مشترک دولت و مجلس دل نمی‌بندند و از نتایج این جلسات راضی نمی‌شوند. لذا مسئولان دولتی باید تنگناهای موجود را صادقانه برای مردم مطرح کنند و اگر برای اجرای این برنامه‌ها نیاز به قانون می‌باشد بصورت لایحه و یا طرح به مجلس بیاورد تا خلا‌های قانونی آن نیز توسط نمایندگان ملت برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه تصریح کرد: مجلس آماده است تا در راستای اجرای دقیق قوانین و کاهش قیمت‌ها به دولت یاری رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
مقصر خودتون هستین مسئولانی که نتونن قیمت یه مرغ رو ثابت نگه دارن ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
یعنی چه که عذرخواهی کنند، مسببان اصلی گران شدن کالاها باید شلاق بخورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
عذرخواهي كنند فقط از فردا همه چي ارزون ميشه ؟ آقاي تابش عذرخواهي هيچ فاديده اي نداره حتي اگر حبس ابد هم شه فايده نداره اين مسببان به قول شما خيانت كردن به مردم خيانت ميفهميد
مسببان اصلي خودتون هستيد كه نميتونيد قيمت حتي يك جنس رو ثابت نگه داريد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
نه تورو خدا راضی به زحمتشون نیستیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین