کد خبر: ۱۶۴۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

زورگیر ۲۰ ساله را شناسایی کنید/عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که در یکی از روزهای پایانی خرداد، فردی با مراجعه به ماموران گشت کلانتری 151 یافت‌آباد، گفت که چند روز پیش توسط جوانی حدود بیست ساله مورد زورگیری قرار گرفته و اکنون این سارق را در نزدیکی بیمارستان شهید فیاض بخش مشاهده کرده است. با راهنمایی شاکی، ماموران کلانتری 151 یافت‌آباد سارق زورگو به نام مسعود معروف به «پویان»‌ را دستگیر و در بازرسی بدنی وی نیز دو قبضه چاقو کشف کردند. پس از دستگیری متهم، تعدادی از شهروندان با مراجعه به واحد گشت کلانتری اعلام کردند که این جوان از افراد شرور و سابقه‌داری است که از مردم محله زورگیری می‌کند. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 18 تهران، متهم در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



بررسی سوابق متهم

در حالی که متهم با اظهارات ضد و نقیض، هرگونه ارتکاب سرقت یا زورگیری را انکار می‌کرد، کارآگاهان پایگاه پنجم در اولین مرحله به بررسی سوابق وی پرداخته و اطلاع یافتند متهم با وجود سن کم از افراد شرور، سابقه‌دار و از اراذل و اوباش شناخته شده در غرب تهران است که دارای سوابق متعدد در زمینه رابطه نامشروع، شرب خمر، زورگیری، خرید و فروش موادمخدر و ده‌ها سابقه درگیری و مزاحمت در محل سکونت سابق خود در منطقه خلیج فارس تهران است. با توجه به تحقیقات انجام شده در منطقه خلیج فارس تهران، معلوم شد متهم عمده سرقت‌ها و زورگیری‌های خود را در این منطقه مرتکب شده و برخی مالباختگان نیز به واسطه شناختی که از وی دارند، از طرح شکایت خودداری کرده‌اند. با این حال پس از آن که تعدادی از شهروندان این منطقه از دستگیری متهم اطلاع یافتند، با مراجعه به پایگاه پنجم و طرح شکایات مشابه عنوان کردند که توسط متهم مورد تهدید با چاقو، ضرب و جرح، زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته‌اند.

مالباخته‌ای پس از حضور در پایگاه پنجم به کارآگاهان گفت: متهم به عنوان مسافر سوار خودرویم شد و با تهدید چاقو، سیستم پخش خودرو را سرقت و پس از ضرب و جرح، لباس‌هایم را نیز پاره کرد. مالباخته دیگری نیز گفت: متهم در ساعت پایانی شب به زور وارد منزل ما شد و پس از تخریب شیشه‌های خانه و سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه، از طریق پشت‌بام متواری شد.


اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری از شهروندان

با توجه به شناسایی متهم توسط تعدادی از مالباختگان، وی به ده‌ها فقره سرقت، زورگیری وجه نقد، گوشی تلفن همراه و زنجیر طلا در مناطق جنوب غرب و غرب تهران بویژه منطقه خلیج فارس اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه علی‌اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و شناسایی تعدادی از مالباختگان و نیز احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان، دستور انتشار تصویر متهم بدون پوشش چهره از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. از تمامی شاکیان و مالباختگان دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. {$old_album_164153}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
فوری اعدامش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
به نظر من اين افراد اصلاح پذير نيستند و حبس آنان نيز فايده ندارد بايد آنان را به مناطق بد آب و هوا تيعيد كرد و اگر عبرت نگرفتند آنان را اعدام كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
اينا توي فضاي زندان درنده تر ميشن . زندان چاره ي كار نيست .. بايد اعدامشون كرد .
حالا يكي بياد بگه حقوق بشر و و و
اتفاقا براي رسيدن به فضاي مناسب حقوقي ... بايد اينها رو حذف كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
1
به نظر من به جای انی که معلول را از بین ببرید با ید دنبال علل بگردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
1
مطمئن باشید به محض اینکه آزاد بشه میره سراغ کسانی که ازش شکایت کردن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
1
سلام ، به قیافه معصومش که نگاهی کنیم ، میفهمیم که چیزی
اذیتش کرده و او را به بیراهی کشانده ، از خانواده گرفته آ اجتماع ، دوست بد ، تربیت بد و خلاصه عوامل خیلی زیاد .
براش آزروی اعدام نکنید ، از خداوند بخواهیم که او را به راه راست ، هدایت کند . آمین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
با توجه به سوابقی که داره آدم نمیشه اعدامش کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین