کد خبر: ۱۶۴۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

عدم اجراي گام دوم هدفمندي در پاييز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه زيرساختهاي مربوط به گام دوم هدفمندكردن يارانه‌ها در حال فراهم شدن است و اين گام اجرا مي‌شود، تاكيد كرد: فقط افزايش قيمتها از دستور كار خارج شده است و اجراي فاز دوم هدفمندي منتفي نشده است.

سيد شمس الدين حسيني همچنين با تاكيد بر اينكه گام دوم هدفمند كردن يارانه‌ها در پاييز اجرا نمي‌شود، اظهار كرد: گام دوم هدفمندسازي يارانه‌ها با تلقي افزايش قيمت از دستور كار خارج شده است.

وي با بيان اينكه علت منتفي شدن افزايش قيمت‌ها مشخص است، گفت:‌ در سال 1389 وقتي كه مي‌خواستيم قانون را اجرا كنيم، به دنبال اين بوديم كه در پاييز اين كار را انجام دهيم، چراكه بررسي‌هاي ما حكايت از آن داشت كه دركنار كل ملاحظات فني و كارشناسي، زمان اجراي قانون بسيار مهم است.

سخنگوي اقتصادي دولت با اشاره به اينكه در مهرماه با توجه به بازگشايي مدارس با افزايش تقاضا روبرو هستيم، اظهار كرد: به اين نتيجه رسيديم در يكي از ماه‌هاي مياني پاييز قيمت حامل‌ها را افزايش دهيم ولي وقتي تلاطمات ارزي حتي در سال 1389 صورت گرفت، به نوعي احساس كرديم كه قيمت‌ها رو به افزايش است، از افزايش قيمت‌ها چشم‌پوشي كرديم و حتي اجراي فاز اول به معني افزايش نرخ‌ها را به ماه‌هاي ديگر موكول كرديم.

حسيني با بيان اينكه در شرايط كنوني كشور، امروز مسئله مذكور جدي‌تر از هميشه است، ‌تصريح كرد: با توجه به مجموعه بررسي‌ها و ارزيابي‌هايي كه انجام شده است، فعلا افزايش قيمت را از دستور كار خارج كرديم.

وي خاطرنشان كرد كه خارج كردن افزايش قيمت از دستور كار به معناي عقب نشيني نيست و ادامه داد: دولت در شرايط كنوني به دنبال افزايش قيمت‌ حامل‌هاي انرژي نيست بنابراين فاز دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها به معني افزايش قيمت از دستور خارج است اما كارهاي هدفمندي تداوم دارد.

وزير امور اقتصادي و دارايي با تاكيد بر اصرار دولت مبني بر آسيب نديدن مردم، زمان اجراي گام دوم هدفمندي را در حال بررسي دانست و گفت:‌ دولت باید یارانه را بر اساس میزان استحقاق افراد و نه مصرف آنان پرداخت کند این در حالی است که در وضعیت کنونی ملاک استفاده بیشتر از یارانه‌ها، مصرف بیشتر است.

وي افزود: اجراي قانون هدفمندي نیاز به سطح بالای همفکری دارد که لازمه آن آشنایی و افزایش اطلاعات در میان افراد جامعه و عامه مردم است.

به گزارش ایسنا،سخنگوي اقتصادي دولت در پايان خاطرنشان كرد كه هدفمند كردن يارانه‌ها در پاييز امسال اجرا نمي‌شود و به طور قطع پاييز مد نظر ما نيست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
آفتاب نيوز چرا يه تيتر به عنوان اين نميزني كه با اين نرخهاي كالاهاي اساسي كه همگي حدود 20 تا 30 درصد قيمتهاي جهاني به مصرف كنندگان عرضه ميشه نبايد حقوق كارمندان و كارگران نيز مطابق آن هدفمند بشه و بر اساس نرخهاي عرف جهاني باشه نه ريالي
نميشه از مردم انتظار داشت كه خرج دلاري كنند اما دريافتي ريالي داشته باشند يعني مسئولان اين موضوع ساده را نمي فهمند اين بسيار زشته براي يك مسئول كه دم به ساعت ميگه انرژي و ساير كالاها بايد هدفمند با قيمتهاي جهاني بشه ولي اصلاً روي درآمد يك جامعه مطالعه نميكنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین