کد خبر: ۱۶۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۲

هيچكس نمي‌تواند ايران و سوريه را از هم جدا كند

آفتاب‌‌نیوز : اسد در ديدار با "غلام علي حداد عادل"، سفر رييس مجلس شوراي اسلامي ايران به سوريه، در شرايط كنوني را ثمربخش خواند و گفت: برخي قدرتها درصدد منزوي كردن ايران و سوريه در سطح بين‌المللي و منطقه هستند، ليكن اين سفر خنثي‌كننده ي توطئه‌هاي آنان است.

وي افزود: "سفرهاي متقابل، همانند ديدارم از جمهوري اسلامي ايران پس از انتخاب محمود احمدي نژاد( به رياست جمهوري ايران)، همين اثر را داشته است".

رييس جمهوري سوريه با اشاره به حملات زيادي كه اكنون از سوي آمريكا و جهان غرب، عليه ايران و سوريه صورت مي‌گيرد، تاكيد كرد: "هدف از اين حملات اين است كه ما را در نگراني و ترس مستمر نگه دارند. اگر كماكان پايدار و باثبات بر مواضع خود باشيم، آنها به هدف خود نخواهند رسيد".

بشار اسد با حمايت از حق تهران در استفاده‌ي صلح آميز از فناوري هسته‌يي، تلاش آمريكا براي محروم كردن جمهوري اسلامي ايران از كاربرد اين فناوري براي توسعه‌ي اقتصاد خود را تقبيح كرد.

وي، همچنين به سكوت آمريكا در برابر جنگ افزارهاي هسته‌يي و كشتار جمعي اسراييل و خودداري اين رژيم از پيوستن به كنوانسيونهاي بين‌المللي ، اشاره و از سياست "يك بام و دو هوا"ي واشنگتن در مورد استفاده از فناوري هسته‌يي انتقاد كرد.

اسد، وحدت و وفاق ملي در ايران را عاملي بسيار مهم در برابر تهاجمات غرب دانست و گفت: اين امر، نه تنها به نفع ايران بلكه به‌نفع همه‌ي منطقه بويژه سوريه است.

رييس جمهوري سوريه، با اشاره به مساله‌ي ترور "رفيق الحريري" نخست وزير پيشين لبنان، گفت: هدف طراحان اين جنايت، ايجاد تفرقه و جدايي در لبنان، و آشوب در منطقه است. اما پس از گذشت هفت ماه(از ترور)، شواهد و دلايلي عليه سوريه وجود ندارد وتوطئه‌ي آنان شكست خورده است.

اسد تصريح كرد: "بي ترديد، روابط خوب تهران، دمشق و عزم و اراده رهبران دو كشور بر استمرار اين روابط، ما را به نتيجه‌ي مطلوب خواهد رساند". 

رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار گفت: "از اسلام، انسانيت، تاريخ و تجربه‌ي ‪ ۲۷‬ساله‌ي پس از انقلاب، آموختيم كه اگر به مواضع حق‌طلبانه ي خود پايبند باشيم، زياني نخواهيم ديد. ما بر سر مواضع خود ايستاده‌ايم".

حداد عادل خاطرنشان ساخت: مناسبات ايران و سوريه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، نه تنها در ميان كشورهاي عربي، بلكه در جهان، روابطي ايده‌آل بوده است.

حداد عادل تاكيد كرد كه سفرش به سوريه در شرايط حساس كنوني، حامل اين پيام است كه به رغم مسايل اخير، همچنان روابط دو كشور مستحكم و پابرجا خواهد بود.

وي افزود: مناسبات گسترده‌ي دو كشور ايجاب مي‌كند كه رفت و آمدها و رايزني ميان مقامات ايران و سوريه بيش از گذشته شود.

حداد عادل، همچنين از بنيانگذاران روابط مستحكم ايران و سوريه حضرت امام خميني (ره) و مرحوم حافظ اسد رييس جمهوري فقيد سوريه - تجليل كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي ايران عصر شنبه در پايان سفر سه روزه به لبنان در راس يك هيات بلندپايه‌ي سياسي، پارلماني براي ديداري دو روزه از سوريه، وارد دمشق شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین