کد خبر: ۱۶۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۵

ایران در زمره 20 اقتصاد برتر دنیا !

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید شمس الدین حسینی در حاشیه نخستین همایش علمی بین المللی "جنبش عدم تعهد" در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته با 150 کشور دنیا مبادله کالایی داشتیم و 80 کشور نیز کالا و محصولات خود را از طریق ایران ترانزیت کردند که البته این تعامل با دیگر اقتصادهای دنیا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مانع تراشی در این راه بویژه در نقل و انتقال پول و کالا زیاد است اضافه کرد: اقتصاد ایران مقتدرانه و با توجه به جذابیت هایش به کار خود ادامه می دهد و ما هم تلاش می کنیم تا از ظرفیت هایمان بهتر استفاده کنیم.

حسینی گفت: تولید کننده ما نیز تلاش خواهد کرد جای تولید کننده خارجی را پر کند و مصرف کنندگان و مردم نیز بیش از گذشته به مصرف کالاهای داخلی اقبال خواهند کرد که این امر قدرت جذب داخلی اقتصاد ایران را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به انحصار تصمیم سازی و تصمیم گیری نهادهای کلیدی اقتصاد جهانی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اختیار آمریکا و چند کشور اروپایی افزود: تصمیم گیریها و تصمیم سازیها در این نهادها و مؤسسات مالی و تجاری در جهت منافع اقتصاد جهانی، متقارن نیست.

وزیر اقتصاد گفت: جنبش عدم تعهد با توجه به اینکه 120 عضو رسمی دارد می تواند به فراگیر ترین تشکل در عرصه اقتصادی تبدیل شود که البته چگونگی اثرگذاری جنبش عدم تعهد در تصمیم گیریهای اقتصاد جهانی باید مورد بحث قرار گیرد.

حسینی افزود: ظرفیت های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بیشتر از عملکرد اقتصادی آنهاست زیرا دو سوم کشورهای دنیا عضو جنبش عدم تعهد بوده و بیش از 50 درصد جمعیت دنیا را در اختیار و در حوزه های نفت، گاز، انرژی و منابع انسانی ظرفیت بالایی دارند.

وی گفت: اما سهم 14 تا 15 درصدی این کشورها در بخش تولید اقتصاد جهانی و سهم 20 درصدی در تجارت و سرمایه گذاری جهانی نشان می دهد که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نتوانستند شکاف میان ظرفیت ها و عملکرد هایشان را پر کنند.
حسینی اضافه کرد: تا زمانی که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نتوانند سهم خود را در مدیریت نهاد های مختلف جهانی بهبود دهند و یا نتوانند ساز و کاری جایگزین برای این مدیریت های به وجود آورند پر کردن شکاف ظرفیت و عملکردهای این کشورها کُند خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،وی با اشاره به این که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید همصداتر از گذشته مسائل و موضوعات را پیگیری کنند ، سلطه رسانه ای را یکی از نکاتی برشمرد که این کشورها باید به آن توجه کنند زیرا مانع از معرفی ظرفیت های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
بحق چيزهاي نشنيده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
آره آره هیچ شکی درش نیست جناب آقای محترم...!!!!!!!!!!
شما قیمت سربه فلک زده کالاهای مصرفی((مرغ!!!)) رو وضعیت بد معیشتی مردم رو بیکاری جوان ها رو درست کنین بعد به در زمره 20 که چیزی نیست 1000 اقتصاد برتر دنیا قرار بگیرین...!!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
آن بیست کشور هم قیمت مرغ شان در عرض 2 هفته 2 برابر شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
طبق برابري قدرت خريد چين داره مي رسه به امريكا ولي ايا يك فرزند چيني وقتي به دنيا مي اد واقعا به اندازه بچه امريكايي امكانات داره ايا سطح زندگي يك چيني با امريكا داره برابر ميشه عزيز دلم خوشبختانه الان عصر حجر نيست بلوف نزن تو ايتاليا يه فاميل دارم هفت ساله اونجاست ميگه تو اين هفت سال قيمت انواع غذا و پوشاك اصلا تكوني نخورده و قيمت مسكن كاهش يافته و فقط سالانه 15 درصد قيمت بنزين گرون ميشه = .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
ما تعريف نكنيم كي تعريف بكنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
عمه و خاله هم خارج كشور نداشته باشيم سواد كه داريم تورم حتي در اين شرايط و بحران اقتصادي در بسياري از كشورهاي اروپايي و... منفيه عزيز جان برو چند تا مجله اقتصادي بخون اونا نه نفت دارن نه گاز
يا همين كره جنوبي هيچي نداره اما ما با اين منابع طبيعي ...... در اين وضعيت فجيع بايد جاي بگيريم
خارج كشور اگر هزينه هاشون دلاريه درآمدشون هم دلاريه نه مثل ما هزينه دلاري درآمد ريالي
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین