کد خبر: ۱۶۴۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸

يک روستا با يک شير آب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روستاي سه چك در حدود 15 كيلومتري شهر كرمانشاه آب آشاميدني خود را از چاه غيرقابل شرب كارخانه سيمان غرب و تنها با يك شير آب كم رمق تامين مي‌كند. 

به گزارش مهر، اين روستا با هشت خانوار جمعيت در همسايگي كارخانه سيمان غرب قرار گرفته است و تنها از يك شير آب منشعب شده از چاه اين كارخانه كه به گفته مديرعامل سيمان غرب، آشاميدني نيست، براي شرب و ساير نيازهاي خود استفاده مي‌كند.

رئيس سابق شوراي روستاي سه چك با اشاره به اين كه اين روزها بشدت ‌فشار اين شير آب كم است و در پاره‌اي از مواقع قطع مي‌شود، گفت: قرار بود از طريق مركز بهداشت استان، براي روستا چاه آب حفر كنند، ولي بعدا در قراردادي كه بين كارخانه سيمان و مركز بهداشت استان بسته شد كارخانه سيمان موظف به تامين آب روستا شد.

محمد محمدي سه‌چكي كه عضو هيات امناي مسجد روستا نيز هست، افزود: رئيس مركز بهداشت وقت استان، در قرارداد منعقد شده با كارخانه سيمان مقرر كرد كه آب روستا را براي ما به صورت دائمي تامين كند و طبق اين قرارداد ثانيه‌اي سه ليتر آب براي منبع اصلي روستا توسط كارخانه سيمان تامين شود، اما الان آب روستا حدود پنج سال است كم شده و كم‌كم تا جايي پيشرفته كه براي مايحتاج آب خود مجبوريم هر بار به يك نهاد مراجعه كنيم كه البته تاكنون پاسخي در اين‌باره دريافت نكرده‌ايم.

وي گفت: خانه‌هاي روستا فاقد كنتور آب است و اين مورد باعث استفاده بي‌رويه برخي در گذشته شده و ما الان با مشكل كم‌آبي يا نبود آب روبه‌رو هستيم.

محمدي گفت: هشت خانوار مجبوريم از يك شير آب كم‌فشار به نوبت استفاده كنيم، كه اين موضوع در فصل گرما به خاطر مشكل بودن شست‌وشو و استحمام، برايمان دردسر بزرگي محسوب مي‌شود.

ما در روستا منبع و مخزن آب داريم و اگر آبرساني به روستا انجام شود، مشكل كم‌آبي روستا تا حد زيادي برطرف خواهد شد.

مديرعامل شركت صنايع سيمان غرب نيز در رابطه با مشكل روستاي سه چك گفت: روستاي سه چك مدت زمان طولاني است كه از آب چاه‌هاي شركت سيمان غرب استفاده مي‌كند.

مسعودرضا شاكري گفت: تاكنون چند بار با شوراي روستاي سه چك در مورد استفاده مردم اين روستا از آب چاه‌هاي شركت سيمان غرب مذاكره كرده و آنان را به مصرف آب لوله‌كشي شركت آب و فاضلاب شهري، ارشاد كرده‌ايم، اما به نتيجه نرسيديم.

وي ادامه داد: چاه‌هاي آب موجود در اين شركت براي آشاميدن مناسب نيست و در محوطه كارخانه سيمان غرب از آن براي آبپاشي فضاي سبز و خنك كردن تاسيسات موجود در اين شركت استفاده مي‌شود.

وي در رابطه با قطعي آب چاه كه در پاره‌اي از مواقع به وجود مي‌آيد، گفت: اگر اختلالي در بعضي از سيستم‌هاي كارخانه به وجود بيايد احتمال قطعي آب هست، مثلا در اثر اختلالي كه در سيستم كوره شركت سيمان غرب پيش آمد در روزهاي گذشته آب به مدت يك روز و نيم قطع شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
سلام ، آنوقت می گویند چرا از روستاها به شهرها مهاجرت
می کنند . باید برنامه های دولتها طوری تنظیم شود که اول به
روستاها و شهرهای کوچک ، از نظر کشاورزی و کار و رفاه ، پزشکی و آموزشی و هر گونه امکانات ، رسیدگی کنند و بعد به شهرهای بزرگ ، البته اگر طرفدار عدالت باشند و باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
0
0
یه چیزی بگم که از تعجب دهنتون باز بمونه!
بیخ گوش همین تهران روستای خجیر که بیش از صد خانوار جمعیت داره بدبختها اون یک لوله آب رو که ندارند هیچی بلکه برق هم ندارند! فامیلهای ما اونجا هستند و خودم شاهدم که از آب رودخونه میخورند.
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
0
0
این خبر (يک روستا با يک شير آب) بالای این خبر اومد بود بسیار به جا و به موقع
رييس دفتر : سرعت پیشرفت کشور چشم‌ بسیاری از کشورها را خیره كرده است.
جون من سانسور نکن بذار
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین