کد خبر: ۱۶۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳

بهترين سن برای رئيس شدن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پژوهشگران در تحقيقات اخير دريافتند؛ مديران بالاترين سطح سرزندگي‌ حرفه‌يي‌شان را در دهه پنجاه عمر خود نشان مي‌دهند.

اين مطالعه، سرزندگي حرفه‌يي مديران را به عنوان توانايي انجام وظايف همراه با شور و نشاط، انرژي و صلاحيت و همچنين كسب رضايت از عملكرد كاري خود تعريف كرد.

پژوهشگران به طور خاص عملكرد مجريان زيرساخت‌ها و مهندسي هاي‌تك را مورد بررسي قرار دادند.

مزيت‌ها و جنبه‌هاي منفي به خدمت گرفتن كارمندان باتجربه و پخته در سال‌هاي اخير همواره مورد بحث بوده است. مطالعه جديد حاكي از آن است كه از لحاظ سرزندگي، سن بالا نقش مهمي را ايفا مي‌كند.

دانشمندان اين موضوع را كه چه مؤلفه‌هايي با سرزندگي حرفه‌يي مرتبط هستند و اين كه آيا اين مؤلفه با شغل يك مدير مرتبط است،بررسي كردند.

در اين پژوهش 545 مدير زيرساختي و مهندسي هاي‌تك از بخش‌هاي دولتي و عمومي شركت داشتند. آن‌ها نماينده طيف وسيعي از جامعه مديريت از مديران پروژه‌ها گرفته تا مديران ارشد شركت‌ها بودند.

يافته‌هاي به دست آمده نشان داد كه هر چه مديران سرزندگي بيشتري از خود نشان دهند، توانايي آن‌ها براي استفاده از منابع فردي جهت كسب موفقيت در شغل‌شان بيشتر است و تعهد كاري آن‌ها نيز افزايش مي‌يابد.

سرزندگي حرفه‌يي همچنين با پست مدير در سلسله‌مراتب شركت و تعادل زندگي كاري وي مرتبط بود. افزون بر اين، هر چه سطح بشاشيت بالاتر باشد، مديران كمتر به ترك شغل و پست خود فكر مي‌كنند.

بنا بر نتايج اين پژوهش، كارمنداني هم كه بيشتر از كارفرماهاي خود حمايت مي‌كنند، از سطوح بالاتر سرزندگي در محيط كار برخوردارند.

بانيان اين پژوهش بر اين باورند كه ارائه ابزاري از سوي شركت‌ها به كارمندان براي ارتقا سرزندگي‌شان به افزايش رضايت آن‌ها كمك كرده و همچنين بازدهي كارمندان مبتكر را بالا مي‌برد.

اين موضوع كه سرزندگي حرفه‌يي در دهه 50 زندگي افزايش مي‌يابد نشان‌دهنده اين واقعيت است سازمان‌هايي كه در اين زمينه سرمايه‌گذاري مي‌كنند قادر خواهند بود از كارمندان كارآمد براي سال‌هاي متمادي استفاده كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
0
0
بخدا اگر پارتی داشته باشی همان پنج ساله اول خدمت رئیس میشوی .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین