کد خبر: ۱۶۴۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱

لاريجانی: برخی گرانی‌ها می‌توانست بوجود نيايد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين‌كه در شرايط فعلي نجات ملي در گرو تقويت توليد داخل است، گفت: در شرايط كنوني نبايد يارانه به تنبلي تبديل شود، اكنون موضوع مهم در كشور، مجاهدت اقتصادي است.

در شرايط فعلي نجات ملي در گرو تقويت توليد داخل است

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در گردهمايي ائمه جمعه، جماعات و مبلغين استان مازندران كه در مصلاي شهر ساري برگزار شد، اظهار كرد: در مقطع فعلي استراتژي دشمن ضربه زدن به بنيه اقتصادي ماست؛ چراكه آنها در گذشته دو استراتژي يعني راهكار نظامي و روش‌هاي سياسي و فرهنگي را دنبال كردند و به نتيجه‌اي دست پيدا نكردند، از اين رو در حوزه اقتصاد وارد شده‌اند.

در مقطع فعلي استراتژي دشمن ضربه زدن به بنيه اقتصادي ما است

وي با بيان اين‌كه دشمن از راهكار نظامي عليه ايران عبور كرده است، تصريح كرد: با وجود اينكه آنها همچنان روش‌هاي سياسي در صحنه بين‌المللي و فرهنگي را از طريق رسانه‌ها دنبال مي‌كنند، اما مهم‌ترين موضوع در شرايط كنوني، بحث اقتصاد است و حريف به دنبال ضربه زدن به بنيه اقتصادي است.

لاريجاني افزود: بر اين اساس دشمن از دو سه سال گذشته با محور قرار دادن موضوعات اقتصادي و فشار در اين زمينه به ايران، گام‌هاي تاكتيكي را برداشته است كه نمونه آن، تحريم‌هاست؛ دشمن در 20 سال اخير قطعنامه‌هاي بسياري را عليه ايران صادر كرد كه ابتدا در مورد تكنولوژي هسته‌يي و بعد موشكي و در گام‌هاي بعدي درخصوص مسائل برخي بانك‌ها بود كه آمريكايي‌ها به دليل نداشتن موفقيتي در اين راه يكجانبه تحريم‌هاي بيشتري را عليه ايران رقم زدند، اين موارد به خوبي نشان مي‌دهد كه دشمن از گذشته آرايش مقابله با ايران را در بعد اقتصادي چيده است، اكنون زمان آن فرارسيده كه ما با دانستن اين تاكتيك دشمن از اين زمان استفاده كرده و اين تهديدها را به ظرفيت و فرصت جديد تبديل كنيم.

دشمن از راهكار نظامي عليه ايران عبور كرده است

رييس قوه مقننه در ادامه تاكيد كرد: البته در اين ترديدي نيست كه در زمينه خريد نفت يا كارهاي بانكي اختلالاتي ايجاد كرده‌اند، اما در صحنه تجارت بين‌المللي هميشه راه‌هاي مختلفي وجود دارد؛ به طوري كه آمريكايي‌ها اذعان داشتند كه نتوانستند از راه‌هاي تحريم كاري را پيش ببرند.

وي ادامه داد: در اين بين ممكن است در ذهن برخي افراد اين سوال به وجود آيد كه آيا مساله هسته‌يي آن‌قدر مهم است كه اين فشارها به ايران تحميل شود؟ موضوع اين است كه صرفا مساله هسته‌يي در ميان نيست؛ به طوري كه به گفته و اعتراف خود آنها حتي اگر ما بمب اتم هم داشته باشيم كه هيچ‌گاه سياست‌مان اين نبوده است، آنها باز هم با ما دشمني مي‌كنند؛ چون به گفته‌شان ما طرح‌هايشان را در خاورميانه به هم مي‌زنيم.

مشكل دشمن با ما صرفا مسئله هسته‌اي نيست

لاريجاني افزود: بعد از انقلاب‌هاي منطقه، بغض دشمن نسبت به ايران افزايش پيدا كرده است، موضوعي كه آنها همواره در اظهاراتشان مطرح مي‌كنند، اما اين پرسش وجود دارد كه مگر ما دنبال امپراطوري هستيم؟ ما مي‌خواهيم كشور مستقلي داشته باشيم. به دليل همين تفكر است كه كشورهاي ديگر با تأسي از ما انقلاب‌هايي را ايجاد كرده‌اند؛ به طوري كه وقتي ملت مصر مي‌بيند كه با تهديد كمپ‌ديويد امضا مي‌شود تا اين كشور كه روزي كشور بزرگ اسلامي بوده به دروازه‌ي صهيونيست‌ها تبديل شود به خود مي‌آيند و مي‌خواهند همچون ملت ايران ايستادگي كنند، چنين اتفاقي در مورد كشروهاي بحرين و يمن نيز رخ داده است.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه دشمنان مي‌خواهند با ايجاد فشارهاي اقتصادي، يأس، شكاف اجتماعي و مشكلات اقتصادي را به وجود آورند، افزود: در چنين شرايطي عقب‌نشيني به معناي عقب‌نشيني از هويت و زير سوال بردن حيثيت است، راهكار مقابله با اين فشارها تكيه بر توليد داخلي است.

راهكار مقابله با فشارها تكيه بر توليد داخلي است

وي در ادامه با بيان اين‌كه حجم توليد ناخالص ملي كشور حدود 800 هزار ميليارد دلار است، گفت: در اين بين فروش نفت سهم اندكي را به خود اختصاص داده است كه اين نشان مي‌دهد ميزان توليد در كشور بالا است، از اين رو به خوبي مي‌توان نتيجه گرفت كه راه برون‌رفت از شرايط فعلي اكتفا به توليد داخلي است، به طور نمونه ما در كشور حدود 500 هزار تن واردات برنج نياز داريم كه مي‌توان با شيوه‌هايي همچون دو بار كشت در اين رابطه خودكفا شويم.

لاريجاني با بيان اين‌كه مشكلاتي در مورد توليد داخل در كشور داريم، تصريح كرد: اين مشكلات مربوط به تصميم‌گيري‌ها و فرهنگ ما مي‌شود، در اين مرحله بايد با تكيه بر توليد ملي شرايط را رو به جلو برد.

با تكيه بر توليد ملي مي‌توانيم تهديدها را به فرصت تبديل كنيم

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني، گفت: نامگذاري امسال از سوي رهبر انقلاب تنها يك شعار نيست بلكه ضرورت به شمار مي‌آيد؛ به طوري كه ما مي‌توانيم با تكيه بر توليد ملي تهديدها را به فرصت تبديل كنيم.

به گزارش ايسنا، رييس قوه مقننه ادامه داد: در داخل كشور ساز و كار دقيقي نبود؛ به طوري كه برخي از گراني‌ها مي‌توانست در چند ماه اخير به وجود نيايد، اگر مديريت صحيح وجود داشت نبايد چنين گراني‌هايي را در كشور مشاهده مي‌كرديم.

برخي گراني‌ها مي‌توانست در چند ماه اخير به وجود نيايد

وي با اظهار اينكه واردات بي‌رويه به محصولات داخلي ضربه مي‌زند، تاكيد كرد: براي رشد توليد ملي بايد به كشاورز، صنعت‌گر و دامدار كمك كرد تا چرخه اقتصادي بچرخد، اين دغدغه‌ي مجلس است كه در همين راستا جلسات مشتركي با دولت برگزار شده تا تسهيلاتي از سوي بانك‌ها اعطا گردد تا به كشاورزان كمك شود كه مشكلاتشان رفع شود.

تسهيلاتي از سوي بانك ها به كشاورزان اعطا شود

لاريجاني با تاكيد بر اين‌كه بايد به جاي واردات به توليدكنندگان كمك كنيم، گفت: اين موضوع در قانون هدفمندي يارانه‌ها گنجانده شد كه متاسفانه به خوبي اجرايي نگرديد.

ريس مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: در حال حاضر بايد به برنجكاران كمك كرد تا با مشكل مواجه نشوند؛ چرا كه واردات برنج هزينه‌هايي را به آنها وارد مي‌كند و اين دغدغه‌ي مجلس است.

واردات برنج،هزينه‌هايي را به برنجكاران وارد كرده است

لاريجاني با بيان اين‌كه بايد براي استفاده از توليد داخلي و افزايش آن فرهنگ‌سازي كرد، گفت: در چنين شرايطي كشاورز، دامدار و صنعت‌گر ما به اين نتيجه مي‌رسد كه بايد به عنوان يك حركت اقتصادي براي افزايش توليد ملي گام بردارد، به عبارت ديگر مي‌توان گفت نجات ملي در گرو كار كردن در موضوع توليد داخلي است.

يارانه نبايد به تنبلي تبديل شود

رييس قوه مقننه هم‌چنين تاكيد كرد: مبادا يارانه‌هاي نقدي باعث شود كه كشاورز و يا دامدار ما به اين فكر بيفتد كه احتياج به افزايش كار خود ندارد، يارانه نبايد به تنبلي تبديل شود؛ چرا كه اكنون موضوع مجاهدت اقتصادي است.

وي با بيان اين‌كه بايد فرهنگ توليد ملي به درستي براي مردم روشن شود، افزود: دولت و مجلس نيز بايد كمك كنند تا بسترهاي اين امر فراهم شود.

هزينه‌هاي جاري در كشور بسيار زياد است

لاريجاني با اعتقاد به اينكه هزينه‌هاي جاري در كشور بسيار زياد است، به ميزان اين هزينه‌ها در بودجه‌ي سال جاري اشاره و اظهار كرد: در بودجه‌ي امسال هزينه‌هاي جاري كشور 100 هزار ميليارد تومان و در مقابل، هزينه‌هاي عمراني 30 هزار ميليارد تومان است كه اين نشان مي‌دهد وزن اصلي بودجه را بودجه‌هاي جاري دارند، سوال اين است كه آيا اين هزينه‌ها براي كشور ضروري است؟

رييس مجلس در پاسخ به اين پرسش گفت: به طور مثال قوه قضاييه عنوان مي‌كند كه حدود 12 ميليون سالانه پرونده دارد كه براي رسيدگي به اين پرونده‌ها نياز به قضات بيشتر و به دنبال آن ايجاد ساختمان‌هاي اداري بزرگ‌تر است كه اين مصداق بارز افزايش هزينه‌هاي جاري است، اين در حالي است كه بسياري از اين پرونده‌ها به دليل رفتارهاي غيرقانوني كه مردم حقوق خود را رعايت نمي‌كنند، ايجاد شده است كه با فرهنگ‌سازي مي‌توان جلوي بسياري از اين پرونده‌ها را گرفت.

اگر اقتصاد در دست مردم باشد، رقابت ايجاد شده و قيمت‌ها پايين مي‌آيد

وي در ادامه با طرح اين پرسش كه كشورهاي ديگر چگونه بودجه‌ي جاري خود را كم كرده‌اند، توضيح داد: يكي از اين كارها آن است كه كار اقتصادي در دست مردم باشد؛ موضوعي كه مقام معظم رهبري با سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 بر آن تاكيد كردند؛ از اين رو نبايد شرايط به گونه‌اي شود كه بنگاه‌هاي اقتصادي از شركت‌هاي دولتي به شبه دولتي داده شود كه اين شيوه‌ي درستي نيست، اگر اقتصاد در دست مردم باشد رقابت ايجاد شده و به دنبال آن قيمت‌ها پايين مي‌آيد، تا كنون دولت‌ها در اين راه موفق نبوده‌اند.

رييس مجلس افزود: اگر به همين ترتيب پول نفت و گاز را براي هزينه‌هاي جاري مصرف كنيم شرايط به همين گونه ادامه پيدا خواهد كرد، اگر منبعي داريم بايد براي توليدات صرف كنيم.

قانون‌گريزي نبايد به افتخاري در كشور تبديل شود

لاريجاني با بيان اين‌كه بايد فرهنگ‌سازي در زمينه‌ي اخلاق و مراودات در خانواده‌ها انجام شود، گفت: چرا پرونده هاي بسيار طلاق و تخلفات رانندگي در كشور داريم؟ طبق آمار، ميزان مردمي كه بر اثر تصادف كشته مي‌شوند در سال 25 هزار نفر است كه اين رقم هزينه‌هايي را به كشور وارد مي‌كند.

به گزارش ايسنا، لاريجاني در ادامه با اظهار اينكه قانون‌گريزي نبايد به افتخاري در كشور تبديل شود، گفت: كسي نبايد در كشور افتخار كند كه قانون را زير پا گذاشته است، بنده جمله‌اي را از مديري شنيدم كه حرف بسيار بدي بود، آن مدير مي‌گفت كه قانون چند من است؟ اين رويكردها از سوي يك مدير درست نيست.

رييس مجلس با تاكيد بر اين‌كه آموزش و پرورش، رسانه‌ها و روحانيت بايد در مجموعه‌اي فرهنگ توليد ملي را نهادينه كنند، گفت: در چنين شرايطي نبايد به حرف‌هاي حاشيه‌اي كه ارزشي ندارد و در جامعه تلاطم ايجاد مي‌كند تمسك كرد و براي آن زمان گذاشت.

در شرايط فعلي، زدن حرف هاي حاشيه‌اي هيچ ارزشي ندارد

وي ادامه داد: در حالي گاهي حرف‌هاي ملي‌گرايي در كشور زده مي‌شود كه انقلاب ايران آرمان‌هاي بلندتر و متعالي‌تري داشت، اما چرا برخي عوضي حركت مي‌كنند؟ زدن اين حرف‌ها غلط و بي‌موقع است، اگر نظري هم دارند بيان آن در زمان كنوني درست نيست.

لاريجاني هم‌چنين تصريح كرد كه در مقطع كنوني بايد با تمسك به روحانيت در جهت وحدت پايدار حركت كرد.

با تمسك به روحانيت، در جهت وحدت پايدار حركت كنيم

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با تاكيد به اين‌كه انقلاب‌هاي منطقه به دليل بسط فكر مقاومت انقلاب اسلامي است، گفت: طبق تحقيقاتي كه يك موسسه‌ي آمريكايي انجام داده است، جريان فكري تشيع با پايه‌ ولايت فقيه جزو موفق‌ترين ساختارهاي سياسي به شمار مي‌آيد كه در عصر فعلي در جهان اسلام بروز و ظهور پيدا كرده است كه اين نكته در ذهن سياستمداران آمريكايي وجود دارد، بر همين اساس است كه كشورهاي اسلامي در انقلاب‌هاي اخير از مدل انقلاب اسلامي بهره گرفته‌اند.

وي ادامه داد: البته در زمان‌هايي، دولت‌هايي نسبت به آمريكا ضعف نشان مي‌دادند كه مقام معظم رهبري با نشان دادن راه، اراده‌ها را به يك سمت برد كه نتيجه آن الگو شدن استقامت و پايداري ايران است.

آمريكا و اروپا درباره ترورهاي اخير سوريه موضع‌گيري نكردند

رييس قوه مقننه با اشاره به اتفاقات روز گذشته در سوريه اظهار كرد: در حالي كه كشورهاي آمريكايي و اروپايي در مورد موضوع حقوق بشر عليه ايران پرونده‌سازي‌هايي مي‌كنند، در مورد ترورهاي روز گذشته در سوريه هيچ موضع‌گيري نكردند، روز گذشته مسوولان نظامي سوريه يعني وزير دفاع و مشاور رييس‌جمهور ترور شد و برخي از رجال امنيتي مجروح شدند، اين يك واقعه‌ي تروريستي بود كه آنها نيز آن را اعلام كردند.

آمریکایی ها معتقد به ترور خوب و بد هستند

لاريجاني ادامه داد: با مروري به عكس‌العمل كشورهاي اروپايي و غربي همچون آلمان، فرانسه، انگليس و آمريكا ظرف 12 ساعت گذشته به خوبي نشان داد كه آنها حتي يك موضع‌گيري در محكوميت ترورهاي صورت گرفته در سوريه نكردند و تنها عنوان نمودند كه اين نشانه‌ي مهمي است كه بايد تغييراتي در سوريه انجام شود، در اين بين اين سوال مطرح مي‌شود كه اين كشورهايي كه با تروريسم مخالف بودند چطور در اين مورد ترور را محكوم نكردند، اين موضوع به خوبي نشان مي‌دهد كه منظور آنها ترور خوب و بد است.

وي تصريح كرد: كشورهاي اروپايي و آمريكايي به دليل آن‌كه مي‌خواستند امروز در شوراي امنيت قطعنامه‌اي عليه سوريه صادر كنند تلاش كردند تا فضاي آشفته‌اي را در اين كشور به وجود بياورند، برنامه‌ي سياسي اين كشورهاي زورگو انگار بايد به هر وسيله‌اي سامان يابد و اگر لازم باشد ترور نيز مي‌كنند.

رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: ما كه مي‌دانستيم اين كشورها پشت تروريست هستند اما در اين مورد به‌خصوص در كشور سوريه دست آنها براي دنيا رو شد؛ چون حتي يك موضع‌گيري در محكوميت ترور نداشتند.

غرب و آمريكا تروريسم را پرورش مي‌دهند

لاريجاني با تاكيد بر اين‌كه غرب و آمريكا پشت صحنه‌ي تروريسم است، گفت: غرب و آمريكا تروريسم را پرورش مي‌دهند و طراحي مي‌كند كه اين كارنامه‌ي سياهي براي آنها است.

چرا صداي حقوق بشر كشورهاي غربي در كشتار ميانمار در نمي آيد؟!

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قتل‌عام اخير مسلمانان در كشور ميانمار خاطرنشان كرد: در اين كشور به صورت رسمي اعلام مي‌شود كه مسلمانان بايد از اين كشور بيرون بروند، مردماني كه قرن‌ها در اين كشور زندگي كرده‌اند اما با صراحت به آنها مي‌گويند كه قتل‌عامتان مي‌كنيم تا از اين كشور بيرون برويد، چرا صداي حقوق بشر كشورهاي غربي در نمي‌آيد و مانع انجام اين كار نمي‌شوند؟

وي با بيان اين‌كه توحش مدرن را در صحنه‌ي بين‌المللي تجربه مي‌كنيم، افزود: اين همان توحش با سرنيزه كه اكنون ادبيات و شكل آن تغيير پيدا كرده است.

توحش مدرن را در صحنه‌ي بين‌المللي تجربه مي‌كنيم

رييس قوه مقننه با تاكيد بر اين‌كه بايد تحليل واحدي نسبت به رفتارهاي خصمانه‌ي دشمنان انقلاب اسلامي داشت، گفت: شايد در طول دوران انقلاب اسلامي هيچ‌گاه شرايط امروز در كشور وجود نداشت كه مولفه‌هاي مختلف و بازيگراني در صحنه‌ي بين‌المللي و منطقه‌اي نگاه ريبه‌آميز به جمهوري اسلامي دارند، البته بعد از پيروزي انقلاب بسياري از اين رفتارها وجود داشت اما در هر زمان يكي از اين رفتارها در مركز قرار مي‌گرفت و بقيه در محور آن انجام مي‌شد.

لاريجاني با تقسيم كردن رخدادها و وقايع انقلاب اسلامي به سه دوره، دوره‌ي اول را مربوط به اوايل شكل‌گيري انقلاب تا زمان جنگ عنوان كرد و به اقدامات خصمانه‌ي دشمنان در ترورهاي اوايل انقلاب و فتنه‌گري‌هاي گروه‌هاي مختلف اشاره و اظهار كرد: در آن زمان بني‌صدر به جاي ايجاد وحدت به دنبال دعوا بود و مدام رهبران جمهوري اسلامي را به انحصارطلبي متهم مي‌كرد؛ به طوري كه با قوه قضاييه ستيز داشت و به مجلس اجازه نمي‌داد تا صحنه‌ي داخل كشور را آرام كند، اين اتفاقات در دوراني رخ مي‌داد كه جنگ به كشور تحميل شده بود.

در دوران جنگ، دشمنان انقلاب متوجه شدند با راهكار نظامي نمي‌توانند كاري از پيش ببرند

وي افزود: در شرايط جنگ نيز آمريكا،‌ كشورهاي اروپايي و برخي كشورهاي منطقه با صدام يكصدا شده بودند و تصور مي‌كردند كه با فشار و تحريم در كنار جنگ مي‌توانند كار ايران را يكسره كنند اما در اين راه موفق نشدند؛ چون انقلاب ما از رهبري فرزانه‌اي برخوردار بود كه راه درست را به ملت نشان داد.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در آن برهه روحانيت يكصدا در كنار رهبري قرار داشت و مردم را تشويق مي‌كردد، مطمئنا اگر اين دو نقش وجود نداشت كشور نمي‌توانست به توفيقاتي دست پيدا كند.

لاريجاني با بيان اين‌كه ما در جنگ هزينه‌هاي بسياري پرداختيم خاطرنشان كرد: در طول جنگ 250 هزار شهيد تقديم كرديم و در كنار آن نيمي از درآمد نفت براي وضعيت دفاعي كشور هزينه مي‌شد، البته نتيجه‌ي اين استقامت آن شد كه دشمنان انقلاب متوجه شدند با راهكار نظامي نمي‌توانند كاري را از پيش ببرند، اكنون نيز غوغاسالاري مي‌كنند اما در دلشان مي‌دانند كه نمي‌توانند كاري از پيش ببرند.

استواري ملي، هوس جنگ با ايران را از سر غربي‌ها دور كرده است

نماينده‌ي مردم قم يادآور شد: استواري ملي در كشور باعث شد كه ديگر كشورهاي غربي و آمريكايي هوس جنگ با ايران را از سرشان بيرون كنند، اكنون نيز اين غوغاها با هدف تاثير گذاشتن بر اراده و استواري ما انجام مي‌شود و آنها مي‌دانند كه نمي‌توانند كاري را از پيش ببرند.

وي با بيان اين‌كه دشمنان پس از جنگ با شيوه‌ها و تاكتيك‌هاي جديدي وارد شدند، گفت: دشمنان در دوره‌ي دوم فعاليت‌هاي خود دست به شيوه‌هاي سياسي و فرهنگي براي به چالش كشيدن انقلاب ما زدند كه ما از اين زمان استفاده كرديم و در جهت افزايش سطح تكنولوژي نظامي گام‌هاي بزرگي را برداشتيم؛ موضوعي كه در قطعنامه‌ها به آن اشاره شده است و در مورد سيستم موشكي ايران و قدرت نظامي ما ناراضي هستند كه اين نارضايتي آنها بلاوجه است.

انقلاب به پيشرفت‌هاي نظامي رسيده است

لاريجاني در عين افزود: حال اين پرسش مطرح است كه چرا آنها براي مقابله با تهديدات عليه كشورهايشان سلاح دارند اما براي ايران چنين موضوعي را برنمي‌تابند، همان‌گونه كه انقلاب اسلامي به پيشرفت‌هاي صنعتي، دامداري و كشاورزي دست پيدا كرده است، به پيشرفت‌هاي نظامي نيز رسيده است.

به گفته‌ي رييس مجلس شوراي اسلامي، ايران در دستيابي به بسياري از تكنولوژي‌ها و تهيه بسياري از نيازهاي داخلي گام‌هاي خوبي را برداشته است.

روحانيت تكيه‌گاه ملت و عامل پيشرفت و سرفرازي هستند

وي ادامه داد: كشورهاي غربي و آمريكايي در شيوه‌ي سياسي و فرهنگي خود عليه ايران موضوع حقوق بشر را مطرح كردند، در شرايطي كه ايران ديكتاتوري را از كشور خود اخراج كرد و حكومت دموكراتيكي را برقرار نمود، آنها در همين شرايط ما را به جرم دفاع از حزب‌الله و حماس متهم به طرفداري از تروريسم مي‌كنند، نمونه‌ي آن اظهاراتشان بعد از 11 سپتامبر بود كه مي‌خواستند به بهانه‌ي دفاع از حزب‌الله و حماس، مقوله‌ي جهاد را از تفكر سياسي حذف كنند و ايران را به طرفداري از تروريسم محكوم نمايند.

امروز بيش از گذشته به انسجام توده‌ي مردم و روحانيت نيازمنديم

به گزارش ايسنا، نماينده مردم قم در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين‌كه روحانيت تكيه‌گاه ملت و عامل پيشرفت و سرفرازي هستند، گفت: در طول تاريخ ايران نقطه‌ي اتكاي ملت، روحانيت بود؛ به طوري كه انقلاب عظيم مشروطه با حضور مراجع به پيروزي رسيد و به عبارتي اين حركت را علما آغاز كردند، در انقلاب اسلامي نيز جلودار حركت، علما بودند كه باعث شدند توده‌ي مردم با هوشياري و اعتماد به علما وارد صحنه شوند.

لاريجاني ادامه داد: امروز بيش از گذشته به چنين انسجامي بين توده‌ي مردم و روحانيت نيازمنديم؛ چرا كه رفتارهايي كه دشمنان و برخي رقيبان حسود در منطقه دارند بسيار پيچيده شده است كه در اين راستا به هم‌تنيدگي ملت و روحانيت و استفاده از فكر اصيل روحانيون موضوعي ضروري به شمار مي‌آيد.

روحانيت بايد مستقل و در كنار ملت باشد

وي با بيان اين‌كه شهيد مطهري همواره بر سازماندهي دروني روحانيت تاكيد داشتند، افزود: روحانيت احتياج به سازماندهي دروني و نه سازماندهي دولتي دارد؛ افتخار روحانيت بايد اين باشد كه در حكومت اسلامي نيز استقلال دارد، روحانيت بايد كنار ملت و مستقل باشد كه اميدواريم اين‌گونه نشست‌ها سازمان روحانيت را عميق‌تر كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین