کد خبر: ۱۶۴۶۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
وقتی جوانفکر مظلوم نمایی می کند

آقای خبرنگار! کدام نهاد مسئول تفسیر قانون است؛ دولت یا شورای نگهبان؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کار حتی به نامه نگاری مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور به محمود احمدی نژاد نیز رسیده است.

ماجرا اما از این قرار بود ، بعد از این که سوال از رئیس جمهور اجرایی شد و انتقاد ها از بی قانونی های دولت دهم به اوج خود رسید،محمود احمدی نژاد تصمیم گرفت بعد از 6 سال عیات نظارت بر قانون اساسی را که در دوره اصلاحات نیز با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد، مجددا راه اندازی کند.

در همان روزها بود که سخنگوی شورای نگهبان تللویحا اعلام کرد نظر شورای نگهبان در این خصوص تغییری نکرده و این شورا همچنان هیات نظارت بر قانون اساسی را مغایر با قانون اساسی می داند.

اما رئیس جمهور به این سخنان اهمیتی نداد و در بین تعجب سیاسیون، برای این هیات رئیس و معاون نیز تعیین کرد.

بعد از تعیین معاونت نظارت بر قانون اساسی بود که شورای نگهبان نظر صریح استفساري خود را درباره این هیات و معاونت آن اعلام کرد تا به کار هیات نظارت بر قانون اساسی رسما پایان دهد.

به نظر می رسید با اعلام نظر شورای نگهبان، دولتی ها نظر این شورا را فصل الخطاب قرار دهند اما عملا چنین اتفاقی نیافتاد و میر تاج الدینی معاونت حقوقي رئيس‌جمهور در جوابيه مفصلي نظارت قانوني دولت و همچنين تفسير خود از اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسي را مغاير با نظرات شوراي نگهبان ندانست و اعلام كرد كه دولت كارويژه نظارتي خود را ادامه خواهد داد.
به این ترتیب دولتی ها آنقدر بر احیای این هیات پافشاری کردند و آنقدر در روزنامه دولت و سایت های وابسته به دولت از شورای نگهبانی که وظیفه اش تفسیر قانون است انتقاد کردند تا کار به گلایه عباسعلی کدخدایی در یک نشست خبری از روزنامه ایران رسید و وقتی خبرنگار ایرنا در مقام دفاع از روزنامه ایران برآمد توسط سخنگوی شورای نگهبان از جلسه اخراج شد تا کار بین دولت و شورای نگهبان بالا بگیرد.

حالا اما علی اکبر جوانفکر که این روزها با برجسته کردن ماجرای ترور خود سعی دارد در صد اخبار قرار گیرد، در نامه ای از محمود احمدی نژاد خواسته که هر طور می تواند به حمایت از خبرنگاران برخیزد!

در بخش هایی از این نامه آمده است: " در این هفته آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را به دلیل دفاع منطقی و محترمانه از فعالیت‌های قانونی، عالمانه، دقیق و صحیح روزنامه ایران از جلسه خبری اخراج کرد و در کنفرانس خبری خود روزنامه ایران را آماج توهین، تهمت و افترا قرار داد و مانع از آن شد که خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران از حیثیت حرفه‌ای خود دفاع کنند."

در آخر هم از محمود احمدی نژاد در خواست شده است که به هر نحو که صلاح می‌داند، به مسئولان کشور تذکر دهد که همکاری و همراهی با خبرنگاران و رسانه‌های ارتباط جمعی را بر خود فرض بدانند. تابه این ترتیب محمود احمدی نژاد که تا به اممروز علاوه بر مجری قانون، قانون گذار و مفسر قانون هم بود و به دستگاه قضا نیز درباره نحوه قضاوت انتقاد داشت، در مقام تذکر دهنده به مسئولان کشری نیز ارتقا داده شود!

علی اکبر جوانفکر اما که ارتباطش با جریان انحرافی مدت هاست که رونمایی شده است و نمونه انحراف وی در انتشار نشریه خاتون که سراسر توهین به حجاب برتر بود ، نمود پیدا کرد اما هرگز در این نامه به این مساله اشاره نکرد که چگونه فعالیت‌های قانونی، عالمانه، دقیق و صحیح روزنامه ایران! می تواند مخالف قانون اساسی باشد؟

مگر مرجع تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان نیست؟حال حتی اگر فرض بر این گرفته شود که بهارستان نشین ها به دلایل سیاسی با احیای این هیات مخالفت کرده اند اما آیا وظیفه شورای نگهبان چیزی جز تفسیر قانون است و وظیفه سایر قوا چیزی جز تمکین به نظر شورای نگهبان؟

به گزارش شفاف،اگر هر یک از قوا بخواهد در هر تفسیر شورای نگهبان از قانون اما و اگر بیاورد تکلیف چه خواهد بود؟ اینها سوالاتی است که آقای مشاور مطبوعاتی هرگز پاسخی برای آنها نخواهد داشت!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
0
0
به نام خدا ، اگر بخواهیم منصفانه فکر کنیم و شورائی عمل
کنیم ، تفسیرکننده ها می توانند از تمامی اقشار جامعه باشند و به طور منطقی و انسانی و خداپسندانه ، که خلق خدارا هم خوش بیاید ، نسبت به تمامی قوانین نظرخواهی کنند . و اگر مسئولین محترم که در رابطه با قوانین و اجرای آنها هستند اگر نظر تمامی اقشار از قبیل مسئول ، نویسنده ، خبرنگار ، نماینده مجلس و کلیه اقشار مردم را بگیرند و عملی کنند ، به نفع خود عمل می کنند و 2 روز دیگر همه کاسه و کوزه ها ، سر آنها شکسته نمی شود و می توانند با غرور بگویند شورائی و مردمی، عمل کرده اند .
و می دانیم که شورا و مشورت ، از سوره های اساسی قرآن
بزرگ می باشد که در آن نظر تمامی صاحب نظران مصلح
گرفته میشود و بهترین آنها به مرحله عمل در می آید .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین