کد خبر: ۱۶۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۴ - ۲۱:۳۴

نسل جدید نیروگاه های هسته ای در انگلیس

آفتاب‌‌نیوز : وی در مصاحبه ای که با بی.بی.سی انجام داد خود را در این مورد بی نظر اعلام کرد ولیکن تاکید نمود که بسیاری از طرفداران محیط زیست به این ایده معتقد شدند که نیروی هسته ای می تواند یک سوخت جایگزین به جای سوخت های فسیلی که اثرات گلخانه ای دارند و گازهای آنها محیط را گرم می کند، بشوند.

این مقام انگلیسی گفت: آنچه که من درباره آن اطمینان کامل دارم این است که اگر ما در حال حرکت به سمت نسل جدیدی از نیروگاهها هستیم باید تصمیم خود را به سرعت اتخاذ نمائیم به این خاطر که در 20 الی 25 سال آینده تمام نیروگاههای ما فرسوده و از کارافتاده خواهند شد و اکنون تصمیم بگیریم که آیا نیروگاههایی را برای جایگزین و کم کردن اثرات زیست محیطی منفی بسازیم یا خیر.

جانسون در پایان اظهار داشت : آنچه که واقعاً ما نیاز داریم این است که یک مباحثه کامل درباره این مساله داشته باشیم و بسیاری از طرفداران محیط زیست اکنون این مساله را می پذیرند که فکر آنها در این باره که انرژی هسته ای به محیط صدمه می زند، اشتباه بوده است.

طرح بحث اخیر یعنی ساخت نیروگاههای نسل جدید در انگلیس از زمانی شدت گرفت که مقامات این کشور از جمله "تونی بلر" نخست وزیر انگلیس اخیراً اعلام کرد برای مبارزه با گرم شدن هوا همه گزینه ها از جمله ساخت نسل جدیدی از نیروگاههای هسته ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مالکولم ویکس، وزیر انرژی انگلیس نیز در این باره گفت که بدون نیروی هسته ای برای بریتانیا بسیار سخت خواهد بود تا به اهداف خود در راستای کاهش و یا از حذف سوخت های کربنی دست یابد.
ویکس گفت: گزینه ها برای توسعه صنایع هسته ای به عنوان راهی برای کاهش گرم شدن محیط باز است و اساساً من فکر می کنم که بدون حرکت در مسیر استفاده از انرژی هسته ای رسیدن به هدف بسیار مشکل خواهد بود و این انرژی به ما در برخورد با مساله تغییرات آب و هوائی نیز کمک خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین