کد خبر: ۱۶۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۴ - ۲۱:۳۵

اسرائیل باز هم ان.پی.تی را امضا نکرد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، تلاش کشورهای عربی برای محکومیت برنامه های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اثر تلاش های اتحادیه اروپا و آمریکا بی نتیجه ماند.

هر سال کشورهای عربی در کنفرانس عمومی سالانه آژانس تلاش می کنند اسراییل را به دلیل داشتن تسلیحات هسته ای محکوم نمایند و از مدیرکل آژانس درخواست می کنند این رژیم را ملزم به امضای ان پی تی نماید.

رژیم صهیونیستی تاکنون درباره دارا بودن یا نبودن سلاح های هسته ای چیزی نگفته ، اما کارشناسان اعلام کرده اند این رژیم حداقل دارای 100 تا 200 بمب هسته ای است.

سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: نخستین گام این است که اسراییل ان پی تی را امضا کند و تاسیسات هسته ای خود را زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.

در سال جاری این پیشنهاد کشورهای عربی همچون سال های گذشته مورد توجه قرار نگرفت اما رئیس کنفرانس بیاینه ای در این زمینه صادر و اعلام کرد از سال 1992 کشورهای عربی خواستار امضای ان پی تی از سوی اسراییل شده اند.

دیپلمات ها اعلام کردند در سال جاری اسراییل توانست با حمایت متحدان قدیمی خود یعنی آمریکا و اروپا بار دیگر کشورهای عربی را نادیده بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۴/۰۷/۱۱
0
0
مرگ بر امپرياليسم و سگان هارش درمنطقه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین