کد خبر: ۱۶۴۶۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
روز پنجشنبه اتفاق افتاد

دیدار ایرانی‌ ـ آمریکایی در کاخ سفید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: پنجشنبه هفته پیش، جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا که ادعا می‌شود سیاست‌هایی در حمایت از ایران را پیگیری می‌کنند، نشست یک روزه‌ای را با مقامات ارشد آمریکایی در کاخ سفید برگزار کرده‌اند؛ برگزاری این جلسه، خشم رسانه‌های طرفدار اسرائیل را برانگیخته است.

ماهنامه آمریکایی commentary magazine، که اکنون ارتباط سابق خود با کمیته یهودیان آمریکا را تکذیب می‌کند، نتوانسته است نگرانی خود از جدی‌تر شدن ارتباطات لابی‌ ایرانیان مقیم آمریکا با مقامات آمریکایی را پنهان کند.

آنچه در ادامه می‌آید، خلاصه‌ای از مطلب این نشریه در مورد دیدار روز پنجشنبه ایرانی ـ آمریکایی است.

بنا بر این گزارش، مقامات کاخ سفید، پنجشنبه گذشته جلسه یک روزه‌ای را با شورای ملی ایرانیان آمریکا (نیاک) برگزار کردند؛ گروهی که ادعا می‌شود طرفدار سیاست‌هایی به نفع ایران و از جمله مخالفت با تحریم و پذیرفتن برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران است. از مقامات آمریکایی، والری جارت مشاور ارشد اوباما و سایروس امیر مکری، مدیر نهادهای مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا در این دیدار‌ها حضور داشته‌اند.

بر پایه اعلام روز جمعه وب‌سایت نیاک: «به عنوان نشانه‌ای از علاقه دولت اوباما به ایجاد و توسعه روابط با جامعه ایرانیان آمریکا، دیروز مقامات ارشد آمریکا برای نخستین بار در کاخ سفید، میزبان میزگرد رهبران جامعه ایرانیان آمریکا بودند. در این جلسه اعضای شورای ایرانیان آمریکا و همچنین نمایندگان و افرادی از دیگر گروه‌های ایرانی حضور داشتند. مقامات دولتی مشتاق بودند که علایق و نگرانی‌های طرف مقابل را بشنوند... و امیدوارند که این جلسه شروع روابط دو طرف باشد».

این حقیقت که این جلسات یک روز پس از آن اتفاق می‌افتد که ایران به دست داشتن در حمله به توریست‌های اسرائیلی در بلغارستان متهم شد، ضربه‌ای به طرفداران اسرائیل در آمریکا دانسته می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، در روز چهارشنبه، تریتا پارسی، رهبر نیاک احتمال داده بود که اسرائیل، عمدا از حادثه بلغارستان به عنوان توجیهی برای حمله به برنامه اتمی ایران استفاده می‌کند.

وی گفته است: «مقامات آمریکایی به طور خصوصی این نگرانی را مطرح کرده‌اند که یکی از اهداف حملات اسرائیل به ایران این است که از واکنش احتمالی ایران به عنوان بهانه‌ای برای آغاز حمله کامل به ایران استفاده کند، بدون اینکه به خاطر راه انداختن جنگ پیش‌گیرانه علیه ایران هزینه سیاسی بپردازد. به همین خاطر بود که آمریکا، آخرین ترور دانشمندان ایرانی را محکوم و مشارکت آمریکا در آن را انکار کرد. در‌‌ همان زمان، قدرت‌های دیگر به ایران فشار آوردند که انتقام‌جویی نکنند. به این دلیل که اسرائیل از این کار به عنوان بهانه‌ای برای گسترش درگیری استفاده خواهد کرد».

روز بعد، سازمان آقای پارسی به کاخ سفید رفت و علایق و نگرانی‌های خود را که در بالا به آن اشاره شد، با مقامات آمریکایی در میان گذاشت.

به گزارش تابناک،در سال ۲۰۰۹، کاخ سفید تلاش کرد خود را از نیاک دور نگه دارد. دلیل این تصمیم، چاپ گزارشی در روزنامه واشنگتن‌پست بود که بر پایه آن، نیاک ترتیب دیدارهای بین نمایندگی ایران در سازمان ملل و برخی اعضای کنگره آمریکا را داده بود و احتمالا این کار ناقض برخی مقررات داخلی آمریکا بوده است. اگر کاخ سفید یک بار دیگر به نیاک نزدیک شود، نگرانی‌های فراوانی را برخواهد انگیخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
0
0
هر کشوری بفکر منافع ملی خودش بوده و آمریکا از این امر مستثنی نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
سلام با توجه به حجم زياد ايرانيان ساکن در آمريکا وبا توجه به اينکه اکثريت آنها افراد با نفوذ ،متمول وقدرتمندي هستند وبا توجه به اينکه همه آنها عرق ملي ميهني دارند بايد لابي قدرتمندي که با دولت ايران در ارتباط باشد وهدفش تاثير گذاري بر تصميمات دولت امريکا وتحت نفوذ درآوردن سياستمداران امريکايي باشد تشکيل شود.اين لابي بايد براي اهدافش از طرف دولت ايران حمايت مالي وسياسي شود تا بتواند منافع ايران را در رقابت با لابي هاي اسرائيلي وعربي به پيش ببرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
من ایرانی به عنوان مسلمان هیچ وقت دوست ندارم سگ های فراری و خائن و سست اراده در پیش یک دولت سرتاسر ضد انسانیت مثل امریکا لابی گری نماید شعار ما هیهات من اذله است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
آرام باش عزیز هموطن. تند نرو .... جهان امروز جهان مدیریت فرصت هاست ، باید از هر موقعیتی به بهترین نحو برای سربلندی مملکت استفاده کرد ، دوره چوب و چماق و داد و هوار کشیدن گذشته برادر.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین