کد خبر: ۱۶۴۹۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳

واریز400هزارتومان به حساب بازنشستگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اکبر خبازها در مورد پرداخت مبلغ 100 هزار تومان ماهیانه به بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: به گفته مسئولان تامین اجتماعی ابتدا قرار بود بازنشستگان علاوه بر افزایش 18 درصدی حقوقشان ، 100 هزار تومان نیز در ماه دریافت کنند که متاسفانه با مخالفت برخی از اعضای هیات امنا این موضوع منتفی شد.

وی گفت: گویا تامین اجتماعی برای اجرای طرح پرداخت 100 هزار تومان به مشکلاتی برخورده بود به همین دلیل این افزایش را با همان 18 درصد در نظر گرفتند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد: برهمین اساس افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان با کف ۱۰۰ هزارتومان پرداخت می شود به گونه ای که چنانچه بازنشسته ای شامل افزایش حقوقش ۵۰ هزار تومان می شود این میزان به ۱۰۰ هزارتومان در ماه افزایش پیدا می کند.

خبازها گفت: متاسفانه این افزایش حقوقها کفاف زندگی بازنشستگان را نمی دهد و افرادی که 30 سال فعالیت کرده و زحمت کشیده اند باید شرمنده خانواده خود باشند به همین دلیل از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درخواست می کنیم قانون همسان سازی را برای این افراد اجرایی کند تا حداقل نان در سر سفره های بازنشسته ها باشد.

به گفته وی، رئیس جمهور در مراسم هفته تامین اجتماعی اعلام کرد که حقوق بازنشستگان از 700 هزار تومان کمتر نباشد اما هم اکنون با افزایش 18 درصد بازهم مستمری این افراد کمتر از میزان اعلام شده است.

به گزارش مهر،وی اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند که شرایط سختی را می گذرانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
حقوق پدر من قبلا" 400000تومن بود. اگر افزایش 18 درصدی درست باشه باید برای 4ماه 288000تومن و اگر افزایش 100000تومنی درست باشه باید 400000تومن به حسابش واریز میشده اما همین الان چک کردم و دیدم فقط 225000تومن موجودی حساب هست که البته مقداریش هم از قبل بوده. احتمالا" برای هر ماه فقط 50000تومن واریز شده.
جه میشه کرد از وقتی بعضیها روی کار اومدن به این دروغها عادت کردیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
1
1
700 هزار تومان!!!!!!!!!!!!!!!!
بابای من بعد از یک عمر جون کندن ماهی نزدیک به 400 هزار تومان می گیره که کفاف هیچ چیز را نمی دهد و اگر همگی ما کار نمی کردیم بیچاره بودیم. گرچه همین جوری هم هشتمان گروی نهمان است
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
1
0
این یعنی چی؟ مثلا ما که 1930000 حقوق میگیریم کلا 100 تومن افزایش خواهیم داشت یا چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
1
0
خدا این کسانی را که مانع افزایش حقوق مستمری بگیران شده اند شرمنده خانواده شان کند ... کاری کنید که قابل دفاع باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
تا امروز همانطور که آقای مرتضوی درسخنرانی هفته تامین اجتماعی فرمودند که علاوه برافزایش 18درصدی حقوق مبلغ 400هزارتومان افزابش ناشی از100هزارتومان 4ماه گذشته نیز درمردادماه به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود مگر قبلا ایشان با هیت امنا به توافق نرسیده بودند؟آیا تصمیم با جناب مرتضوی است یا هیت امنا؟خیلی از ماها برای این افزایش 100هزارتومانی حساب بازکرده بودیم. نمی دانم هیت امنا تصمیم گیرنده است، یا جناب ریس سازمان تامین اجتماعی؟ خواهشمنداست مسولان محترم یا لااقل آقای خبازها این موضوع را روشن تر بگوید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
این اقایان هییت امنا دست ازسراین بازنشسته های بدبخت وردارند چرا چوب لای چرخ اضافه حقوق بازنشسته ها میزارندبعدیه عمریکی امدبداد ما برسه ....
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
خواهشا این اعضای هیات امنا اول به توافق برسند بعد اعلام کنند افزایش حقوق!
نه اینکه رسانه ها و مطبوعات اعلام کنند بعد هیات امنا مخالفت کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
خدا آن کسانی که مانع پرداخت 28هزارتومان یارانه نان بنده شده است شرمنده خانواده اش کند انشاالله. چون این حقوقهای نا چیز کفاف اجاره خانه و خرج خانواده نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
اقای خباز بهتر نیست تا خبر نهائی نشده به اطلاع مردم نرسانید تا سود جویان نتوانند سوئ استفاده کنند.اش نخورده و دهان سوخته .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
جهت اطلاع بازنشستگان عزيز :
1- تامين اجتماعي نهادي عمومي غير دولتي است يعني متعلق به كارگران و بازنشستگان محترم مي باشدو از بودجه دولتي استفاده نمي كند.يعني همانطور كه قبلا از كارگر ديروز حق بيمه گرفته و به بازنشسته ديروز حقوق پرداخت نموده الان نيز بايد از كارگر امروز حق بيمه بگيرد و به بازنشسته امروز پرداخت كند. پس هر ميزان كه حقوق كارگران افزايش پيدا كند همان ميزان نيز حقوق بازنشستگان بايد افزايش پيدا كند. در غير اينصورت تعادل دريافت و پرداخت به هم مي خورد و احتمال ورشكسته شدن صندوق بالا مي رود.
2- در سال جاري حقوق كارگران 7 درصد بعلاوه روزانه 1200تومان افزايش پيدا كرده است يعني ماهانه كمتر از 60 هزار تومان ولي حقوق بازنشستگان حداقل 100 هزار تومان افزايش پيدا كرده است.يعني براي هر بازنشسته حداقل 40هزار تومان ماهانه كسري بودجه (براي دستمزدهاي بالاتر نيز با كسري بيشتري مواجه خواهيم بود) به عبارتي براي 2ميليون بازنشسته حداقل سالانه 1000ميلياردتومان كسري بودجه خواهيم داشت .اين كسري بايد از كجا تامين شود؟!بجاي سرمايه گذاري براي بازنشستگان آينده مجبور به پرداخت نقدي و استفاده از سرمايه ها خواهيم بود.
3- اگر حقوق حدود 500 هزارتومان بازنشسته پاسخگوي نيازها نيست حقوق400 هزارتومان كارگر نيز به مراتب مشكلتر است .
4- پرداخت همين حقوق كارگران نيز براي بسياري از كارفرمايان مقدور نمي باشد و كارگران به حقوق بسيار پايينتر نيز راضي و مجبور به كار هستند.
نتيجه :
تا مسائل زيربنايي جهت افزايش حقوق كارگران با بالا بردن بهره وري و سوددهي كارگاهها و حمايت عملي از كار و سرمايه ايراني انجام نپذيرد نمي توان انتظار بهبود وضع معيشتي كارگر و به تبع آن بازنشسته را داشت. و افزايش دستوري حقوق بازنشستگان آثار مخربي را مخصوصا براي بازنشستگان در صورت ورشكسته شدن سازمان در بلند مدت در پي خواهد داشت.
سرچشمه شايد گرفتن به بيل
چو پرشد نشايد گرفتن به پيل
باتشكر
كارمند سازمان تامين اجتماعي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
1
جهت اطلاع
1- مشاهذه میشود فقط نام بازنشتگان برده میشود ازکار افتاده گان و غیره جه میشوند شاید بهتر باشد گفته شود کلیه مستمری بگیران تامین اجتمائی .
2-بنده در سال 57 الی 70 حقوق 23000 تومانی داشته که معادل 2000 دلار بود و بیمه راهم براساس همان کسر شده حال بلحاظ بیماری پس از 18 سال و بیماری در دوسال آخر 400000 تومان میگرفتم با همان مبلغ صدقه ای باز نشسته , آیا باید حقوقهای 2800000 میلون تومانی را داشته و هردو بازنشسته و فوق لیسانس و پدر با 2 فرزند و آبرو دار درکنار هم حتی نتوانیم آخر عمری هم بنشینیم و بعد از مرگ هم همسرانمان و بچه هایمان هم از این ظلم آشکار رنج و حسرت بکشند و گرسنه ؟
3- اگر این نهاد دولتی نشده چرا انتصابها دولتی است و تا این لحظه به حساب این جانب یک ریال هم نرفته ؟
4- خدایا خودت مرگ را برسان که بیش از این طاقت ندارم
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
1
چرا دروغ به من هیچ هم ندادند باید چه کنم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
0
تامین اجتماعی پس از فوت پدرم مدعی شد که او دو سال حق بیمه نپرداخته اما این مسئله را نتوانست اثبات کند بعد از آن هم با این که ما شکایت کردیم و پیگیر مسئله شدیم هر بار به بهانه از پاسخ به آن سرباز زد و بعد پرونده را به بهانه ی لاغر سازی پرونده به شهر ری فرستاد تا ما دیگر دستمان به آن نرسد و نتوانیم این مابه التفاوت را دریافت کنیم فقط دعا می کنم خدا جزای این سازمان و تمام کارمندان آن را که حق مردم را از راه های مختلف می خورند بدهد و پولی را که از رهان مردم می زنند از زندگی و چشمشان درآورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
0
پرداخت حقوق مستمري بگيران و مابه التفاوت 4 ماه اول سال همراه با حقوق مرداد ماه به بانكها ارسال ميگردد و مستمري بگيران عزيز مي توانند طبق روال ماههاي قبل همراه با حقوق مرداد ماه مابه التفاوت را دريافت كنند.(حقوق مستمري بگيران تامين اجتماعي هرماه طبق حروف الفبا به حسابشان واريز ميگردد و حقوق مرداد ماه از اول تا 25 مرداد به مرور طبق حروف الفبا پرداخت مي شود)
حسام الدین صحرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
0
واقعا مسئولین نسبتا محترم با روزی 400 هزار تومان اموراتشان میگذره که یک مستمری بگیر ماهی 400 هزار تومان بگیره . واقعا که باید خجالت بکشند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین