کد خبر: ۱۶۵۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴

تخلف مجدد دولت در واردات برنج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  جبار کوچکی‌ نژاد ارم‌ ساداتی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: محصولات کشاورزی همچون چای و برنج از تولیدات کشاورزی در گیلان است که بیش از ۸۰۰ هزار تن تولید برنج و ۴۰ هزار تن چای تولید می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مصرف چای در سال ۴۰ تا ۵۰ هزار تن است ولی متاسفانه به علت سیاست های غلط اجرایی ، ساختار قابل قبولی تنظیم نشد و الان نزدیک به ۶۰ میلیارد در سال یارانه چای است ،در حالی که مقادیر زیادی نیز وارد می شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش بازرگانی به نقش بخش کشاورزی توجه نمی شود و دقت و نظارت ندارند ،حتی در بخش فراوری ، بسته بندی و بازرگانی بیشترین اشکال در بخش بازرگانی دیده می شود ، ۴۰ هزار تن چای چیزی نیست که نتوانند خوب بازرگانی کنند و به فروش برسانند که بخش زیادی از آن در انبارها نابود شود.

وی تصریح کرد: چای داخلی کشور اگر خوب بازرگانی شود ، ما را از واردات بی نیاز می کند ،امسال هم که دولت یارانه هایاسن بخش را پرداخت نکرده و خیلی ها برگ سبز را خریداری نمی کنند و همین امر باعث شده تا سیکل صنعت چای با مشکلات جدی رو به رو شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ افزود: در بحث برنج نیز قانون داریم سه ماه قبل از برداشت محصول و سه ماه بعد از برداشت محصول دولت حق واردات و توزیع برنج در بازار را ندارد و این قانون کاملا صراحت دارد اما متاسفانه دو هفته مانده به برداشت برنج داخلی بازار کشور پر از برنج وارداتی شد و برنج داخلی با بحران مواجه شد و کشاورزان با نگرانی برنج را برداشت می کنند ؛ امسال حتی برخی شالیکاران چون صرف اقتصادی ندارد و امکان دارد محصول آنها خریداری نشود ، ممکن است برداشتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: اینها نشان از سیاست های غلط دولت است؛ مرزها دست دولت است و می تواند مرزها را برای ورود کنترل کند، وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی امروز محور تمام بحث ها است و وقتی کاری انجام نمی دهد، نشان از وجود اشکالات اساسی است؛ دولت در بخش اقتصادی هیچ اراده ای از خود نشان نمی دهد و این عدم اراده دولت باعث شده است بحران مرغ، دامپروری، برنج و چای داشته باشیم.

کوچکی نژاد در خاتمه گفت: مجلس باید دبه بحث گرانی عملی ورود پیدا کند و تکلیفی برای دولت روشن کرده تا دولت در آن چارچوب به حرکت خود ادامه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
سلام ، بازهم باید دید پشت این طرحها و برنامه ریزیها ، چه کسانی سود می برند و آقای احمدی نژاد هم تک و تنها ، هیچ کاری از دستشان بر نمیاید و با این بحران تحریم ها ، هرکسی هم ساز خودش را می زند . چقدر خوب بود اگر کمیته ضربتی و انقلابی ، برای دستگیری عاملین این تخلفات ، صورت می گرفت ، چون اینها دارند به کشاورزان ما خیانت می کنند و چای ، برنج و مرغ ، در درجه اول باید از کشاورزان و تولید کنندگان خریداری شود و درصورت ، عدم همکاری آنان ، باید شوراها و گفتگوهای مسئولین دولتی و این قشرها ، در رادیو و تلویزیون مملکت ، پخش شود ، تا مردم ببینند ، چه کسانی دشمن دادن حق مردم ( حق الناس ) هستند . و مردم خودشان قضاوت کنند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین