کد خبر: ۱۶۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
آغاز برنامه‌هاي جديد مقطع راهنمايي از مهر 92

امسال مقطع اول راهنمايی مردودی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مديركل راهنمايي تحصيلي آموزش و پرورش از كاهش آمار مردودي در پايه اول راهنمايي خبر داد و گفت: سال گذشته ميزان قبولي بيش از 97 درصد بود كه آمار قابل قبولي است و در سال جاري نيز با برگزاري كلاس‌هاي جبراني براي پايه اول اين دانش آموزان به پايه دوم مي‌روند.
ديركل راهنمايي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش گفت: با برگزاري كلاس‌هاي جبراني و امتحان مجدد، تمامي دانش آموزان مردودي اول راهنمايي به پايه بالاتر مي‌روند.

به گزارش ایسنا، منوچهر فضلي خاني با اشاره به تعيين تكليف دانش‌آموزان مردودي اول راهنمايي در سال تحصيلي جديد گفت: طبق مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش با برگزاري كلاس‌هاي جبراني و آزمونهاي مجدد، همه دانش آموزان به پايه بالاتر خواهند رفت و دانش آموزان را به حد نصاب نمره قبولي مي‌رسانند.

مديركل راهنمايي تحصيلي آموزش و پرورش از كاهش آمار مردودي در پايه اول راهنمايي خبر داد و گفت: سال گذشته ميزان قبولي بيش از 97 درصد بود كه آمار قابل قبولي است و در سال جاري نيز با برگزاري كلاس‌هاي جبراني براي پايه اول اين دانش آموزان به پايه دوم مي‌روند.

وي درباره ميزان قبولي دانش آموزان پايه دوم و سوم راهنمايي نيز تصريح كرد: آمار سال تحصيلي 90 - 89 هنوز احصاء نشده است، اما هر ساله شاهد رشد بيش از يك درصدي ميزان قبولي هستيم.

فضلي‌خاني تصريح كرد: اولين برنامه‌هاي جديد آموزش و پرورش براي مقطع راهنمايي از سال تحصيلي 93-92 و با ورود دانش آموزان به پايه اول راهنمايي آغاز خواهد شد.

وي درباره ساماندهي نيروها و فضاي آموزشي در مقطع راهنمايي اظهار كرد: مقرر شده فضاها به گونه‌اي مديريت شود كه والدين و دانش‌آموزان دچار مشكل نشوند و بر اساس گزارشات رسيده به اين دفتر مشكل مادي در اين زمينه وجود ندارد.

مديركل راهنمايي تحصيلي آموزش و پرورش عنوان كرد: در ساماندهي فضاها اولويت با انتقال مدارس به نوبت صبح است و تعداد مدارسي كه به نوبت صبح منتقل شده‌اند بسيار بيشتر از سال گذشته است؛ به طوري كه تمامي مناطق و شهرستانها نوبت دوم مدارس را به صفر رسانده‌اند.

فضلي‌خاني با بيان اينكه در انتقال مدارس راهنمايي به صبح اولويت با مدارس دخترانه است، اضافه كرد: ساماندهي فضا به گونه‌اي خواهد بود كه براي دانش آموزان و خانواده‌ها كمترين تبعات را داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین