کد خبر: ۱۶۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

شمقدری و رفقایش به جان هم افتادند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از آنکه بعد از گذشت شش ماه از تاسیس سازمان سینمایی خبرهایی مبنی بر تغییر سیستم مدیریت و جابه‌جایی مدیران به گوش می‌رسد جواد شمقدری در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد یکی از مدیرانی که شاید تغییر کند سیداحمد میرعلایی است.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی؛ میرعلایی که از ابتدای شروع دولت دهم به عنوان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی کار خود را آغاز کرد در طول مدت این سه سال به تناوب با جواد شمقدری دچار زاویه‌های فکری می‌شده است. اختلافاتی که حتی منجر به تغییر سیستم مدیریت جشنواره بعد از نزدیک به سی دوره برگزاری آن شد.

بنیاد سینمایی فارابی که یکی از متولیان اصلی جشنواره فیلم فجر در تمامی دوره‌های آن بوده است به دلیل برخی اختلافات در دوره اخیر مدیریت سینما به مرکز جدید‌التاسیسی به نام سازمان امور جشنواره‌ها واگذار شد و مهدی مسعود‌شاهی دو دوره آن را برگزار کرد.

اوج اختلافات فارابی با معاونت سینمایی به سال گذشته و اعلام موضع مدیریت فارابی در قبال موفقیت‌های بین‌المللی فیلم «جدایی نادر از سیمین» رسید. اختلافاتی که باعث شد دبیری جشنواره فیلم فجر به فردی خارج از سیستم مدیریت دولتی سپرده شود و عملا جشنواره سی‌ام فیلم فجر با انزوای بنیاد سینمایی فارابی روبرو شد. مدیران فارابی در پی کسب موفقیت‌های فیلم فرهادی به استقبال او در فرودگاه امام رفتند و معاونت سینمایی از برگزاری جشنی برای فرهادی خودداری کرد.

پس از این اختلافات و در اوج مباحث مطرح شده پیرامون تعطیلی خانه سینما مدیران دولتی در حالی بر قلع و قمع تنها نهاد صنفی کشور اصرار می‌کردند که میرعلایی و همکارانش بر حل مسائل با گفت‌وگو تاکید داشتند که هیچ‌گاه نتوانستند نظر معاونت سینمایی را نسبت به این موضوع عوض کنند.

حال و در دوره‌ای که به صورت کاملا غیررسمی و بدون هیچ‌گونه تشریفاتی جواد شمقدری حکم دبیری جشنواره فیلم کودک را برای میرعلایی ارسال کرد، مدیریت بنیاد سینمایی فارابی در سیاست سکوت و بعد از گذشت نزدیک به دو ماه هیچ‌گونه فعالیتی برای جشنواره‌ای که قرار است مهر ماه امسال برگزار شود؛ نکرده‌اند. این سکوت تیم بنیاد سینمایی فارابی و جدا شدن چند تن از مدیران اصلی این نهاد نیمه دولتی از جمله پژمان لشگری‌پور در مقام معاونت فرهنگی فارابی از این نهاد باعث شد در جدیدترین صحبت‌های جواد شمقدری پیرامون ترکیب چیدمان مدیران سازمان سینمایی نامی از سیداحمد میرعلایی برده نشده و احتمال کناره‌گیری او از مدیریت بنیاد سینمایی فارابی و دبیری جشنواره فیلم کودک را بیش از پیش قوت ببخشد.

اتفاقی که با روند سکوتی که این نهاد در پیش گرفته است و اتفاقات و تغییر و تحولات جدید در سیستم سازمان سینمایی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد و باید دید در این آشفته بازار آیا جشنواره فیلم کودک در موعد مقرر خود برگزار می‌شود یا به زمان دیگری برده خواهد شد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
ان سازمان که از فرهنگ وهنر بری است
بنیاد های تحت مدیریت شمقدری است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین