کد خبر: ۱۶۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۸۴ - ۱۳:۵۰

تشخيص هويت از روي عنبيه چشم افراد در حال حركت

آفتاب‌‌نیوز : نخستين دستگاه تشخيص هويت كه مي‌تواند با تمركز بر روي عنبيه يا رنگينه چشم افرادي كه در يك صف درحال حركت هستند آماده بهره برداري شده است.

اين دستگاه مشابه دستگاههاي فلزياب است كه در فرودگاهها نصب شده، اما در مقايسه با دستگاههاي اسكن‌كننده كنوني به مراتب از بازده بالاتري برخوردار است. 

دستگاه جديد به وسيله شركت "سارنوف كورپوريشن" در استنفورد تكميل شده و در آن از يك دوربين با درجه تفكيك بالا و نيز ديويدهاي نوري مخصوص امواج مادون قرمز كمك گرفته مي‌شود.

دستگاه اطلاعات نوري را كه با تصويربرداري از چشم اشخاص توليد مي‌كند به يك كامپيوتر ارسال مي‌كند. در اين كامپيوتر آلگوريتمي نصب شده كه قادر است اطلاعات مربوط به چشم شخص را از بقيه اطلاعات مربوط به چهره او جدا كند.

به اين ترتيب دستگاه جديد از اين حيث نيز بر دستگاههاي متداول تشخيص هويت با استفاده از رنگينه چشم برتري دارد. در دستگاههاي كنوني آلگوريتم مورد استفاده تنها مي‌تواند رنگينه را از بقيه اجزا چشم نظير مردمك، مژه‌ها و پلكها جدا كند در حاليكه آلگوريتم تازه مي‌تواند اين كار را در مورد همه اجزاي صورت انجام دهد.

بنابراين به جاي آنكه لازم باشد نظير دستگاههاي كنوني شخص چشم خود را بر روي يك دريچه خاص جاي دهد تا تنها تصوير چشم و اجزاي آن تهيه شود، دستگاه مي‌تواند با تهيه تصوير كل صورت شخص، كار شناسايي را دنبال كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین