کد خبر: ۱۶۵۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۴

دلایل خداحافظی هاشمیان از زبان خودش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در نامه‌ای دلایل آویختن کفش‌ها و کناره‌گیری‌اش از دنیای فوتبال را ارائه داد. وحید هاشمیان چندی پیش در سالروز تولد ۳۶ سالگی‌اش اعلام بازنشستگی کرد. وی با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به بیان دلایل تصمیم خود پرداخت.

به گزارش سایت رسمی وحید هاشمیان، مهاجم سال‌های پیش بایرن مونیخ و هانوفر در این نامه نوشت: «بالاخره روز موعود رسید. روزی که همیشه و از سال‌ها پیش به آن فکر می‌کردم و در هزارتوی ذهنم حتی گاهی از آن واهمه داشتم. روزهای شروع شهرت و محبوبیت بود و تصور دل کندن سخت. اما مرور روز‌ها و سال‌ها و اتفاقات تلخ و شیرین مستطیل سبز به من آموخت که در پس هر آمدنی، رفتنی هست و به تمامی این دوست داشتن‌ها نباید دل بست و از بدی‌ها نباید دلخور شد.

امروز که اینجا ایستــــــاده‌ام، در۳۶ سالگی و به تمام روز‌ها و سال‌های گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم، همان‌طور که گاهی برای ماندن باید مبارزه کرد، زمانی برای ماندن، باید رفت! تجربه این سال‌ها به من یاد داد که فوتبـــال در همه جای دنیا بی‌رحم است اما در ایـران هم بی‌رحم است و هم ناجوانمرد. همه را دیدم و چشمانم را برهم گذاشتم و نخواستم یاد بگیرم. بار‌ها و بار‌ها دیدم برای رسیدن به شهرت و بالارفتن از پله‌های ترقی باید یا حق کسانی را ناحق کرد یا روی وجدان و غرور پاگذاشت و وابسته بود اما بازهم چشمانم را بستم و خواستم آرام حرکت کنم. دیر‌تر ولی‌ سالم‌تر به هدفم برسم. نمی‌توانستم همه چیز را به بهای وجدان و اخلاقیات و انسـانیت به دست بیاورم و امروز می‌دانم رفتن هم مانند آمدن، آدابی دارد. نباید بی‌وقت آمد و بالاجبار ماند. نباید بی‌دلیل رفت و با اکراه ماند.

همان‌طور که از‌‌ همان روز اول به نیت خدمت به فوتبال ایران ماندم، امروز نیز تصمیم گرفتم، برای همین هدف مهم و ارزشمند در فضایی خاکستری و تلخ از مستطیل سبز خداحافظی کنم. در زمان مناسب و به دور از هیاهو بروم و شروعی دوباره داشته باشم با‌‌ همان هدف اولیه و مقدس و به این فکر می‌کنم که گاهی رفتن راهی است برای آغازی دیگر. می‌روم که به درستی و نیکویی بمانم و به امید خدا بازمی‌گردم که پربار‌تر از قبل در کنار مردم و فوتبال باشم.

به گزارش ۲۴ آنلاین،دعای شما همواره یاری کننده‌ام در این سال‌ها بوده و از این بابت به خود می‌بالم. با وجدانی آسوده از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی می‌کنم و امیدوارم این رفتن سرآغازی باشد برای گام‌هایی بزرگ‌تر و اهدافی والا‌تر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
بر شرفت درود تو ذاتا انسان پاکی هستی
ناشناس
|
Turkey
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
به جرات می توان گفت با اخلاقترین فوتبالیست سالهای اخیر فوتبال ایران بود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
باور کنین تاحالا از خداحافظی هلچکدوم از بازیکنا انقد ناراحت نشده بودم که از خداحافظی وحید شدم
وحید دوست داریم تو به فوتبالیست ایرانی یاد دادی که با شرف و درستکاری هم میشه موفق شد میشه به اروپا رفت و اونجا بازی کرد
وحید بی تعارف میگم ما قدرتو ندونستیم
شاد و پیروز و سربلن باشی وحید جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
دوست داریم هاشمیان. هر جا هستی موفق باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
سلام ، متاسفانه بی عدالتی ، در همه جا ، به چشم می خورد و در فوتبال هم چنین است . ورزشی که درآن از اخلاق و معنویات وجوانمردی ، حرف و سخنی نیست و همه اش مادیات و ناجوانمردی و تبعیض ها ، وجود دارد . و معیارها را در جامعه ، که فوتبال هم جزو همین جامعه است ، مادیات ، خود بزرگ بینی و دیگران را کوچک شمردن ، بی ادبی و بی عدالتی جایگزین کرده اند .
معیارهای جامعه ایران ، باید با لطف خداوند ، زیرو رو شود و
معیارها و هدفهای بزرگ و انسانی ، جایگزین این مادیات و بی اخلاقی ها شود . از سیاست گرفته ، تا ، ورزش ، هنر و کلا" در تمامی مقاطع مردم و مسئولین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
چه زیبا رفتی وچه زیبا خواهی ماند .چهره ی دوست داشتنی ات در زمین فوتبال و وقار و انسانیتت را هرگز فراموش نخواهیم کرد .به حق شیر پاک مادرت حلالت باشد .کاش دیگربازیکنانی که حتی یک درصد از موفقیت تو را ندارند را الگوباشی و آنان از توبیاموزند که میتوان سربلند و متواضع بود.... دوستت دارم و آرزوی موفقیت برایت میکنم...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
براي همه زحماتت براي اعتلاي نام ايران متشكرم و اميدوارم مرام و اخلاق متمدنت راهنماي نسلي باشد كه بعد از تو در اين مسير قدم خواهند نهاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
0
0
وحید جان سلام , تو بسیار نمونه بودی و هستی ,بسیار باکلاس ونمونه اخلاق نیک .سپاس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین