کد خبر: ۱۶۵۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷

ارز زيارتي هم محدود شد

هر زائر 200 دلار در سال
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طبق بخش‌نامه بانك مركزي به بانك‌هاي خصوصي و دولتي، ارز مسافرتي كلا قطع شده و بانك‌ها تنها به زائران كشورهاي عربستان، عراق و سوريه براي يكبار در سال 200 دلار آمريكا خواهند داد.

به گزارش ايسنا، پس از گذشت چندين روز از سخنان رييس كل بانك مركزي در جلسه غير علني مجلس شوراي اسلامي مبني بر تصميم حذف ارز مسافرتي، با بخش‌نامه به بانك‌ها اين تصميم عملي شد.

البته در روزهاي گذشته حرف‌هاي رييس كل بانك مركزي كه به نقل از نمايندگان مجلس حاضر در جلسه غير علني منتشر شده بود از تعلق گرفتن 400 دلار براي زائران كشورهاي عربستان،‌ عراق و سوريه خبر مي‌داد كه اين رقم با بخش‌نامه به 200 دلار كاهش و علمياتي شد ضمن آنكه كودكان بين 2 تا 12 سال كه قبلا از 50 درصد سهميه ارزي برخوردار بودند نيز ديگر ارزي نخواهند داشت.

هرچند كه حذف ارز مسافرتي از سوي بانك مركزي راهكاري براي جلوگيري از خروج ارز از كشور و سوء استفاده برخي از تفاوت نرخ ارز دولتي با بازار آزاد تلقي مي‌شود، اما جاي تامل دارد كه 400 دلار ارز به مسافران كشورهاي نزديك و حتي تايلند و چين و 1000 دلار به مسافران كشورهاي اروپايي و دورتر آن هم يكبار در سال، چه ميزان بر ثابت و پايين نگه داشتن نرخ ارز در بازار آزاد موثر خواهد افتاد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
والله خجالت داره حیا کنید با مردم بازی نکنید خوبیت نداره....ما مردمی با فرهنگ هستیم ما به پای انقلابمان سوخته ایم و می سوزیم شما چی ؟
قسم الکی نخور که ابوالفضل... با این حکمت ... من سالانه 5 بار سفر کربلا میرم حالا چی کار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
اصولا برای سفر به اماکن زیارتی هم نباید ارز داد و ارز تنها بایدبه حج عمره که واجب است تعلق بگیرد افرادی هستند که هرسال به حج تمتع می روند و هیچ کدام از اصول اسلامی را که معتقدیم رعایت نمی کنند آیا هیچ فرد نیازمندی را در اطراف خودشان نمی شناسند؟ طبق آموزه های ما تنها حج عمره واجب است و در سایر موارد باید مطمين بود که کسی به این پول احتیاج ندارد و فرد نیازمندی را نشناسیم تا بخواهیم هر سال به حج تمتع برویم
در ضمن عربستان هم دوست ما نیست و لزومی ندارد به شکم سعودی ها پول اضافه ریخته شود ......... پس همان ۲۰۰ دلار را هم به مسافران عراق و سوریه و برای حج غیرواجب ندهید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
1
صدقه میدن 200 دلار فکر کردن پولیه ؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
1
0
"من سالانه 5 بار سفر کربلا میرم حالا چی کار کنم" شما یا شغلتون سفره یا زیاد سفر می کنید زیارت امام رضا دلار هم نمی خواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
1
به تنها چیزی که فکر نمی کنند رفاه مردمه!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین