کد خبر: ۱۶۵۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷

پردرآمدترين ورزشکار حاضر در المپيک کیست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ستاره رقابتهای بسکتبال ان بی ای پردرآمدترین ورزشکار حاضر در المپیک 2012 لندن است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در گزارش مجله فوربس ، لبرون جیمز با درآمد سالیانه 53 میلیون دلار در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران حاضر در بازیهای لندن قرار گرفت.

در فهرست 100 ورزشکار پردرآمد جهان ، درآمد های مختلف شامل دستمزد ، پاداش و مبالغ شرکت در تبلیغات لحاظ شده است.

در این فهرست نام 12 ورزشکار حاضر در المپیک دیده می شود که نیمی از آنها عضو تیم بسکتبال امریکا هستند.همچنین 4 بازیکن تنیس ، پو گاسول ستاره بسکتبال اسپانیا و یوسین بولت دونده مطرح سرعت از جامائیکا از ورزشکاران حاضر در المپیک هستند که نامشان در فهرست پردرآمدترین ورزشکاران لحاظ شده است.

در صدر رده بندی پردرامدترین ورزشکاران جهان ، فلوید می ودر بوکسور امریکایی با 85 میلیون دلار در صدر قرار دارد و مانی پاکوئینو بوکسور فیلیپینی با 62 میلیون دلار درآمد سالانه دوم است.
تایگر وودز گلف باز امریکایی نیز با 59.4 میلیون دلار در رده سوم قرار دارد.

رقابتهای گلف در بازیهای المپیک 2012 جایی ندارد اما قرار است از المپیک 2016 در ریو دوژانیرو برزیل به فهرست رقابتها اضافه شود.

به گزارش انتخاب،لبرون جیمز در این فهرست در رده چهارم قرار دارد و راجر فدرر تنیسور سوئیسی با 52.7 میلیون دلار پنجم است.کوبی براینت بسکتبالیست تیم المپیک امریکا نیز با 52.3 میلیون دلار در رده ششم جای دارد.

فدرر در این مورد گفت :« شکی نیست که بهترین ستاره المپیک من نیستم.ورزشکاران زیادی در لندن حاضر هستند که مدالهای المپیکی زیادی به دست آورده اند.این زیبایی المپیک است زیرا می توانیم ماجراهای بزرگ زیادی را در این بازیها ببینیم.من شخصا یوسین بولت جامائیکایی و مایکل فلپس امریکایی را بهترین های المپیک می دانم.»

در میان فوتبالیستها دیوید بکام هافبک کهنه کار انگلیسی که در تیم گلکسی امریکا توپ می زند ، با 46 میلیون دلار هفتم است.رافائل نادال تنیسور اسپانیایی و غایب بزرگ المپیک با 33.2 میلیون دلار هشتم جهان است.

ماریا شاراپووا تنیسور زنان از روسیه با 27.9 میلیون دلار در جهان نهم و در میان المپیکی ها چهارم است.کوین دوران و کارملو آنتونی دو بسکتبالیست دیگر تیم امریکا با 25.5 و 22.9 میلیون دلار در رده های بعدی المپیکی ها و ثروتمندترین های جهان قرار دارند.

در میان ورزشکاران دیگر حاضر در المپیک نواک جوکوویچ تنیسور صربستانی با 20.6 میلیون دلار ، بولت دونده جامائیکایی با 20.3 ، کریس پل از تیم بسکتبال امریکا با 19.2 ، لی نا تنیسور زن چینی با 18.4 ، درون ویلیامز و گاسول از تیمهای بسکتبال امریکا و اسپانیا با 18.2 و 17.2 میلیون دلار درآمد سالانه در رده های بعدی قرار دارند.

در بازیهای المپیک 2008 پکن کوبی براینت با 39 میلیون دلار پردرآمدترین ورزشکار حاضر در آن بازیها بود و لبرون جیمز با 38 میلیون دلار ، رونالدینیو فوتبالیست برزیلی ، فدرر تنیسور سوئیسی و یائو مینگ بسکتبالیست چینی در رده های بعدی قرار داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین