کد خبر: ۱۶۵۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
آسوشیتدپرس فاش کرد

جاسوسی اسرائیل از مقامات آمریکا تکرار شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با سفر میت رامنی (کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری آمریکا ) به سرزمین های اشغالی آسوشیتدپرس گزارش داد دولت آمریکا نگران فعالیت های جاسوسی[رژیم] اسراییل در میان مقامات خود است. 

به نقل از «بی بی سی »، دریکی از تازه ترین موارد، پس از اینکه رییس دفتر «سی آی ای » در تل آویو دریافت وسیله ارتباطی او برای تماس با ستاد مرکزی اش در ویرجینیا دست کاری شده به روسای خود خبرداد کسی یا کسانی پنهانی وارد این دفتر شده اند.

در موردی دیگر که آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام سابق اطلاعاتی آمریکا نقل کرده یک افسر اطلاعاتی آمریکا بعد از بازگشت به خانه اش متوجه شده مواد خوراکی داخل یخچال منزلش جابجا شده است.

آسوشیتدپرس می گوید در تمامی این موارد دولت آمریکا دست سرویس اطلاعاتی [رژیم] اسراییل را در کار می بیند و مقامات امنیت ملی آمریکا [رژیم] اسراییل را متحدی پردردسر و تهدیدی ضد اطلاعاتی می دانند.

دفتر نخست وزیری رژیم اسراییل در اقدامی بی سابقه با ارسال پیام متنی به تلفن همراه عده ای از خبرنگاران این گزارش را تکذیب کرده با این همه این اولین بار نیست که نام رژیم اسراییل در عملیات ضد اطلاعات علیه آمریکا مطرح می شود.

جاناتان پولارد یکی از کارمندان سابق وزارت دفاع آمریکا در حین خدمت در پنتاگون هزاران سند و مدرک محرمانه را به رژیم اسرائیل منتقل کرد. دولت اسرائیل در سال ۱۹۹۸ اعتراف کرد که پولارد جاسوس آنها بود و به او شهروندی رژیم اسرائیل اعطا کرد.

به گزارش تابناک،پولارد که هم اکنون ۵۷ سال دارد در سال ۱۹۸۵ دستگیر شد و دو سال بعد با حکم حبس ابد به زندان رفت.

گفته می شود اسنادی که پولارد در اختیار رژیم اسراییل قرار داده برای پرکردن یک پستو کفایت می کند.

«ژوزف ویپل» مامور سابق «سی آی ای» به آسوشیتدپرس گفته رابطه آمریکا و [رژیم] اسراییل رابطه ای پیچیده است. "آمریکا منافع و اهداف خودش را دارد و اسراییل نیز در پی منافع خودش است. "
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین