کد خبر: ۱۶۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴

مرد موزائیکی +عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معمولا افراد بی‌خانمان از جمله اقشاری هستند که نام آن‌ها با کثیف کردن و به هم ریختن محله‌های شهر و سرک کشیدن بین سطل‌های زباله عجین شده است، چه برسد که این بی‌خانمان‌ها در شهری مانند نیویورک زندگی کنند که یکی از شلوغ‌ترین و پرزباله‌ترین شهرهای جهان است.

یکی از نکاتی که سال‌ها می‌توان سر چهار راه‌های این شهر دید چراغ‌های تزئین شده با موزائیک است. نزدیک به ۲۶ سال است که تیرهای چراغ برق این شهر در حال تزئین شدن با موزائیک است و البته هر روز نیز به آن‌ها اضافه می‌شود.

«جیم پاور» که یک پیرمرد بی‌خانمان است از اواخر دهه ۸۰ شروع به انجام این کار کرده است و در این مدت نیز تعداد بسیار زیادی چراغ را با موزائیک‌هایش تزئین کرده است. این باعث شده است تا مردم این شهر نام او را «مرد موزائیکی» بگذارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،این پیرمرد ۶۴ ساله در این مدت مشکلاتی نیز داشته است چرا که در اواخر دهه نود شهردار نیویورک دستور پاک کردن تمام دیوار نوشته‌ها را صادر کرد و نزدیک به ۵۰ تیر چراغ برق نیز در این میان تمیز شد اما این اتفاقات باعث نشد تا او دست از این کار بکشد و همچنان به تزئین تیربرق‌ها ادامه می‌دهد.

او برای خلق این آثار زمان بسیار زیادی را صرف می‌کند و گاهی اوقات نیز مجبور است تا بیش از دو هزار تکه موزائیک را روی یک تیر نصب کند. بیشتر طرح‌هایی که او استفاده می‌کند از میان طرح‌های بومی آمریکایی انتخاب شده است. {$old_album_165653}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین