آفتابنیوز : آفتاب: مترو پرديس در مرحله ارزيابي و جذب پيمانكاران باصلاحيت قرار دارد و مترو پرند نيز تا پايان مهر ماه آماده ريلگذاري ميشود.
شهرهاي پرند و پرديس به عنوان نزديكترين شهرهاي جديد به كلانشهر تهران به حساب ميآيند و متقاضيان آن نيز ساكنان فعلي شهر تهران هستند كه تاكنون زمين، مسكن و وام يارانهدار از دولت دريافت نكردهاند.
در حال حاضر يكي از بزرگترين دغدغههاي ساكنان آينده اين شهرها رفتو آمد از تهران به پرند و پرديس است. در اين راستا سياستگذاران برنامه ساخت مترو را براي اين شهرهاي جديد در دستور كار خود قرار دادند.
در حال حاضر با توجه به افتتاحهاي انجام شده و واحدهايي كه تحويل متقاضيان داده شده است، هرچند جابهجاييها به شكل گسترده انجام نشده ولي پس از تامين زيرساختها موضوع مترو مطرح است.
از اين رو آخرين جزييات مترو پرند و پرديس را از مديران عامل اين دو شهر جديد جويا شديم.
سعيد صابوني، مديرعامل شهر جديد پرند، با بيان اين كه طول مترو تهران-پرند از ايستگاه حرم مطهر تا شهر جديد پرند 53 كيلومتر است، اظهار كرد: از اين ميزان ريلگذاري 18 كيلومتر از مترو برعهده شركت عمران پرند و مابقي آن برعهده مترو تهران است.
به گزارش ایسنا،وي ادامه داد: از اين 18 كيلومتر كه جزو تعهدات شركت عمران پرند است، هشت كيلومتر آماده ريلگذاري و تحويل مترو تهران داده شده است.
مدير عامل شهر جديد پرند گفت: از اين هشت كيلومتر، سه كيلومتر از سمت شهر جديد پرند و پنج كيلومتر از سمت فرودگاه امام(ره) ريلگذاري ميشود.
صابوني با تاكيد بر اين كه تا آخر ماه جاري بحث آمادهسازي ريل گزاري مترو به پايان ميرسد، تصريح كرد: از 10 كيلومتر مانده در مسير اين 10كيومتر دو پل وجود دارد. پل اول در جاده قديم تهران-ساوه كه تا آخر شهريور ماه و پل دوم در اتوبان تهران-ساوه است كه تا پايان مهر ماه آماده ريلگذاري ميشود.
مجيد هدايت، مديرعامل شهر جديد پرديس، نيز درباره وضعيت مترو تهران-پرديس در گفتگو با ايسنا، اظهار كرد: ما در مرحله جذب پيمانكاران هستيم. در اين مرحله سعي داريم با ارزيابي كافي پيمانكاران با صلاحيت را انتخاب كنيم.
وي ادامه داد: مترو پردیس از ایستگاه سرخه حصار یا همان خط 2 تهران آغاز میشود و در نهایت به جنوب فاز 9 میرسد.
هدايت با بيان اين كه از سال 85 برای ساخت مترو به طول 20 کیلومتر عقد قرارداد شده است، خاطرنشان كرد: هماکنون تمام طرح آماده اجرا است و این خط از ایستگاه سرخه حصار یا همان خط 2 تهران آغاز میشود و در نهایت به جنوب فاز 9 میرسد.
مديرعامل شهر جديد پرديس درباره اعتبار مورد نياز متروي پرديس گفت: اعتبار مورد نیاز متروی پردیس را یک هزار و 700 میلیارد ریال تخمين زدهايم و با ساخت متروی پردیس، مشکل حمل و نقل ساکنان تاحدود زیادی برطرف میشود.
ضرب المثل معروف میگن اول گودال بکن بعد مناره را بدوز
شما بایستی اول مترو وحمل ونقل عمومی را اماده می کردید بعد ساخت وساز را
ولی حالا بناها کامل شده مردم زیادی مسکن گزدیند ولی از حمل ونقل خبری نیست