کد خبر: ۱۶۵۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵

پاي جنجال به خانه «موتلفه» هم باز شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چند روز پيش اسدالله بادامچيان نماينده مجلس هشتم و عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه در پاسخ به سوال روزنامه شرق گفته بود:”در انتخابات مجلس نهم يک بخشي از سپاه آمدند به طرف جبهه پايداري؛ طبيعي است 30 هزار راي من در تهران کم مي‌شود... يک بخشي از سپاه رفت طرف جبهه پايداري و آنان را تاييد کرد. اين موجب شد تعداد راي اين طرف کم شود.”

اين موضوع در حالي بيان مي‌شود که اعضاي حزب موتلفه اسلامي به دليل سابقه فعاليت سياسي خود معمولا از افتادن به ورطه جنجال پرهيز مي‌کنند.اين اظهارنظر در روزهاي گذشته سبب واکنشهاي متفاوتي شد. از يک طرف روابط عمومي حزب موتلفه کوشيد موضوع را به گونه اي ديگر تفسير کند.

روابط عمومي حزب موتلفه اعلام کرد که ادعاي بادامچيان مبني بر”تمايل بخشي از سپاه به جبهه پايداري و کم شدن راي وي" به مثابه دخالت سپاه در انتخابات نيست و نيروهاي سپاه بر اساس تکليف شرعي خود در انتخابات عمل کرده‌اند .

واکنش تندتر را يک هم‌حزبي بادامچيان نشان داد. حميدرضا ترقي گفت: اتهام بادامچيان به سپاه درباره دخالت در انتخابات بي‌پايه و اساس و برگرفته از يک تحليل اشتباه است.اين عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي در گفت‌وگو با فارس، در اين رابطه گفت: به نظرم آقاي بادامچيان در تحليل خود از شرايط اشتباه کرده است چنين اتهامي عليه سپاه بي‌پايه و اساس است.

وي با بيان اينکه هيچ علامتي براي اثبات ادعاي آقاي بادامچيان وجود ندارد، افزود: بنده علائم و دليلي ندارم که با استناد به آن، بحث آقاي بادامچيان را بپذيرم.ترقي با بيان اينکه اشکالاتي را به مصاحبه بادمچيان با روزنامه شرق وارد مي‌داند، تصريح کرد: بايد تاکيد کنم که آقاي بادامچيان نظر شخصي خود را گفته و نظر وي موضع حزب موتلفه نيست.

عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي خاطر نشان کرد: ما چنين بحثي که سپاه در انتخابات از يک گروه حمايت کرده را قبول نداريم و معتقديم چنين ادعاي از اساس غلط است.در واکنشي ديگرنماينده مردم اصفهان گفت: افراد نبايد راي ‌نياوردنشان را به گردن سپاه بيندازند. حجت‌الاسلام احمد سالک، در پاسخ به سؤالي درباره ادعاي بادامچيان مبني بر دخالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در انتخابات و حمايت از يکي از گروه‌هاي اصولگرا، گفت:
 
سپاه پاسداران يکي از مهمترين دستاوردهاي انقلاب است که قانون اساسي تعيين فرماندهي آن را به عهده ولي‌فقيه گذاشته است که اين نشان از جايگاه قانوني، رفيع و حکومتي اين ارگان دارد.سالک در واکنش به اظهارات اخير اسدالله بادامچيان مبني بر دخالت سپاه در انتخابات گفت: کسي که در انتخابات راي نياورده، نبايد شکست را به گردن سپاه بيندازد و سپاه را متهم کند. 

اين افراد بايد بدانند دليلي ندارد که عدم استقبال مردم را به دخالت سپاه در انتخابات تشبيه کنند.سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت:
 
آقاي بادامچيان با هوشياري که دارد و ادعاي سياستمداري‌ مي‌کند نبايد راي نياوردنش را به تقصير سپاه بيندازد. اظهارنظر اشتباه ايشان درباره دخالت سپاه در انتخابات موجب سوءاستفاده دشمن شده است.سالک تصريح کرد: برخي‌ در حالي به دليل راي نياوردنشان، سپاه را مقصر مي‌دانند که سپاه روي اخلاص پاسداران بنا شده است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس با بيان اينکه سايت‌ها و شبکه‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي، کاري جز دشمني با اسلام ندارند، اظهار داشت: کفگير دشمنان به ته ديگ خورده و آنها براي مقابله با انقلاب راهي جز استفاده از لاشه‌هاي سياسي مثل بني صدر و برخي فراريان از جمله مزروعي و مهاجراني ندارند لذا دشمن منتظر است امثال بنده حرفي غلطي بزنيم تا آنها بهره‌برداري کنند.

موضوع آنقدر بارتاب رسانه اي پيدا کرد که خود بادامچيان نيز به اين جنجال‌ها واکنش نشان داد.

وي با اشاره به فضا سازي رسانه‌هاي بيگانه درباره مصاحبه وي با نشريه شرق گفت: سپاه و نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي دولتي در انتخابات مجلس هيچگونه دخالتي نداشته‌اند. به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه، اسدالله بادامچيان در برابر فضاسازي سياسي برخي سايت‌ها نسبت به مصاحبه با روزنامه شرق گفت:
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نهاد مقدسي است که با خون پاک شهدا مطهر است و چنين تهمت‌هايي، نوعي جنگ رواني دشمن عليه اين نهاد پاسدار انقلاب اسلامي است که مي‌خواهند از بيان مدافعين راستين سپاه آن را اجرا کنند و دوستان بايد مراقب باشند که دچار ترفندهاي دشمنان نشوند و دوست را در مقابل دوست قرار ندهند.وي افزود:من عقيده دارم در انتخابات مجلس، سپاه و نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي دولتي هيچگونه دخالتي نداشته‌اند و البته همه اعضاي اين نيروها و دستگاه‌هاي که جزو آحاد ملت هستند در انتخابات بر اساس انتخاب آزاد خود به اين با آن فهرست يا مشترکي از فهرست‌ها و اشخاص راي مي‌دهند. اين حق قانوني و طبيعي آنهاست.

اين عضو حزب موتلفه ادامه داد: اينجانب پس از انتخابات از همه دست‌اندرکاران انتخابات، اعم از شوراي محترم نگهبان و وزارت کشور و مجرمان و ناظران تشکر کرده‌اند و در مصاحبه‌ها بر سلامت انتخابات تاکيد مکرر داشته‌ام و لذا از همه خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها مي‌خواهم که خبرهاي خود را تصحيح نمايند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین