کد خبر: ۱۶۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴

افزایش بیماریهای مربوط به همنشینی با حیوانات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش نگهداری حیوانات در منازل و گسترش این عادت متاسفانه به دلیل این رفتار غیر بهداشتی بیماریهای زنوتیک نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی گفت: این بیماریها امراضی هستند که از حیوانات به انسان قابل انتقال بوده و متاسفانه منابع مالی و بهداشتی زیادی را به خود اختصاص می دهند.

به گفته وی از میان 1709 عامل بیماری زا 832 عامل از حیوانات به انسان منتقل می شود همچنین در بین 156 بیماری نوپدید شناخته شده درانسان 114 مورد آن از حیوانات به انسان منتقل می شود و دراین میان افراد مسن، نوزادان و کودکان مخصوصا آنها که در حال آموزش راه رفتن می باشند و افرادی که تحت جراحی قرار گرفته اند استعداد بیشتری برای مبتلا شدن به این بیماریها دارند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: سگ یکی از حیواناتی است که همواره در زندگی انسان حضور داشته اما آوردن وی به داخل منزل و بر سر سفره خطر بزرگی را متوجه افراد خانواده می کند که بحث درباره آن بسیار طولانی است اما حاری به عنوان یک بیماری ویروسی فوق العاده خطرناک قابل انتقال از حیوانات سگ ، گربه ، راکن ، موش ( همستر) می باشد که با واسطه گاز گرفتن این بیماری انتقال می یابد.

ابهری گفت: " سالک " بیماری پوستی دیگری است که به "لیش مامیوز جلدی" معروف است این بیماری بدون درد بوده و خطر بسیاری برای انسان دارد. و همچنین "کیست هیدالاتیک" به دلیل انگل موجود در مدفوع سگ و از راه تماس با مدفوع انسان قابل انتقال است بیماریهای دیگر مثل بیماریهای انگلی خطرناک که گاه انسان را تا آستانه مرگ پیش می برد نیز در این موارد قابل توجه است.

این آسیب شناس اجتماعی افزود: در این میان بیماری انگلی " کرمهای گرد" یا "توکسو کاریازیش" از جمله بیماریهای قابل انتقال از سگ و گربه است و برای پیشگیری از این بیماریهای خطرناک باید بدانیم جای هیچ حیوانی داخل منزل مسکونی نیست.

وی اظهار داشت: از لحاظ بهداشتی هر حیوانی می تواند تعدادی از بیماریها را به افراد مخصوصا بچه ها منتقل کند که از پرندگان تا سگ و گربه و سایر جانواران دیگر در ردیف این عوامل بیماریزا هستند که بعضی از آنها دارای درمان بسیار دشوار بوده و ممکن است فرد را تا آستانه مرگ بکشد.

به گفته ابهری، ترک این رفتار غیر بهداشتی در صورتیکه تمایل بسیار زیادی به نگهداری حیوانات داشته باشیم،دور نگه داشتن جانوارن از محیط زندگی، آموزش و اطلاع رسانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
0
عزیزم که این نوشته رو بعنوان مطلب رو سایت گذاشتی این شرایطی که آقای دکتر گفتن مربوط به حیوانه خانگی نیست حیوان خانگی سالی یک بار واکسن میخوره که مربوط به همین بیماریهای مشترک با انسانه و هر شش ماه قرص ضد انگل میخوره.حیوان خانگی هر 2 هفته استحمام میشه این صحبتها در مورد کسانیه که بهداشت حیوان رو رعایت نمیکنن بهتر بود عنوان مطلب رو درست انتخاب میکردید یا اینکه تمام مطلب رو منتشر میکردید ........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین