آفتابنیوز : آفتاب: اپل برای نمایش سطح هوشی بالای کارکنانش سه تبلیغ ویدئویی منتشر کرده است که اتفاقا به ضد تبلیغ بدل شده و کارکنان این شرکت را احمق جلوه میدهد.
اپل در طول پخش مراسم افتتاحیه المپیک 2012 لندن در ایالات متحده، سه تبلیغ تلویزیونی را از شبکههای این کشور پخش کرد تا هوش بالای کارکنان بیست و چند ساله خود را نشان دهد، با این حال دو مورد از این تبلیغات ویدئویی در واقع ضد تبلیغ بوده است، به طوریکه کاربران سیستمهای مک در این تبلیغات آنقدر احمق و کند ذهن نشان داده میشوند که انگار از پس شناسایی برنامههای سادهای مثل iPhoto و iMovie هم بر نمیآیند.
برای مثال در یکی از این تبلیغات دو کاربر در حالی نشان داده میشوند که قادر به یادآوری رویدادها و امور مهم زندگی یکدیگر نیستند. در تبلیغی دیگر مردی به چشم میخورد که هراسان و دستپاچه قصد دارد فیلمی به مناسبت سالگرد ازدواج خود و همسرش بسازد، اما فقط 27 دقیقه تا فرود هواپیمایش در فرودگاه فرصت دارد. اما بدتر از این دو، تبلیغی است که در آن مردی فراموش میکند همسر باردار خود را برای زایمان به بیمارستان ببرد، چون حسابی شیفته کار کردن با iPhoto شده است و از کشف جدید خود سر از پا نمی شناسد.
این تبلیغات به خودی خود بامزه و خنده دار از آب درآمده است، اما متقاعد کردن مصرف کنندگان به خرید یک سری محصول نرم افزاری یا سخت افزاری از طریق این ویدئوها مضحک به نظر میرسد.
سومین تبلیغ مربوط به کاربری میشود که قصد دارد یک سیستم کامپیوتری خریداری کند، اما عملا نمیتواند تفاوت بین کامپیوترهای اپل و برندهای دیگر را تشخیص دهد تا اینکه یک فروشنده اپل از راه میرسد و اشکال خرید او را متذکر میشود. مشکل کاربر به ظاهر ساده این تبلیغ در این است که او در تشخیص لپ تاپهای مک بوک و لپ تاپهای شبیه به آن گیج میشود و یک فروشنده PCهای دیگر میخواهد او را گول بزند تا محصولی «شبیه» مک بوک را خریداری کند.
تبلیغات ویدئویی اپل مشهور است و حتی طرفداران زیادی پیدا کرده است. کمپین تبلیغاتی مک برای PC یکی از سری تبلیغات دنباله داری بود که توجه بسیاری از کاربران آمریکایی را به خود جلب کرد و اساسا به عنوان پدیده ای رسانه ای طرفداران زیادی پیدا کرد. این تبلیغات به بریتانیا هم کشیده و شد و نسخه ای مخصوص کاربران انگلیسی در شبکههای تلویزیونی این کشور به نمایش درآمد.
نسترن صائبی / DigitalTrends
-