کد خبر: ۱۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۳

بي‌ثباتي و ناپايداري در چهار وزارتخانه بي‌وزير

آفتاب‌‌نیوز : نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: سرپرستي براي وزارتخانه‌ها براي يك مدت كوتاه در نظر گرفته شده است و اگر اين مدت طولاني شود مي‌تواند آسيب‌هاي جدي را به تار و پود دستگاه اجرايي وارد كند.

وي افزود: در حال حاضر مجموعه‌هايي كه با سرپرست اداره مي‌شوند چون از آينده خود مطمئن نيستند، دچار روزمر‌ه‌گي و روزمرگي شده‌اند و يك وضعيت از هم پاشيدگي را مي‌توانيم در اين مجموعه‌ها شاهد باشيم.

به گفته‌ي وي، اگر مديريت به صورت سرپرستي در اواسط كار دولت كه سياست‌هاي كلي دولت مشخص است و تغيير و تحولات در آن انجام شده، باشد، نمي‌توان خيلي احساس نگراني كرد؛ چراكه مديران در آن مجموعه نسبتا بهتر كار خود را انجام خواهند داد. اما چون در حال حاضر دولت در ابتداي كار خود است و مجموعه سلسله مديران زير پوشش چهار وزارتخانه‌ي بدون وزير، از وضعيت آينده خود مطلع نيستند و دورنماي روشني براي ادامه‌ي كارشان ندارند، ناپايداري مضاعف، شكننده و نگران‌كننده است.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس از رييس جمهور تقاضا كرد كه نسبت به معرفي وزراي كارآمد، مقتدر و خلاق هر چه سريع‌تر اقدام كند.

سروري ادامه‌ي اين وضعيت را منجر به وارد شدن بيشترين خسارت به دولت اصولگرا دانست كه نتيجه‌ي آن عايد مردم خواهد شد.

وي با اشاره به حداكثر مهلت قانوني تعيين شده براي رييس جمهور جهت انتخاب وزير، گفت: سقف مهلت داده‌شده، سه ماه است، اما اين بدين معنا نيست كه اساسا بايد معرفي وزير سه ماه طول بكشد.

نماينده‌ي مردم تهران با اشاره به اهميت وزارتخانه‌هاي بدون وزير و ارتباطات شايان آنها با مردم، گفت: هيچ ضرورتي ندارد كه حداكثر مهلت سه ماه رعايت شود، البته رييس جمهور مختار است.

به گفته‌ي وي، طبق وعده‌هاي داده ‌شده بنا بود كه در كار معرفي وزراء تسريع شود.

سروري معتقد است كه بي‌ثباتي، ناپايداري و از هم پاشيدگي در اين چهار وزارتخانه مشهود است.

عضو كميسيون فرهنگي با بيان اين‌كه تاكنون رايزني مؤثري با مجلس در انتخاب وزراي چهارگانه صورت نگرفته است، گفت: البته شايد رييس جمهور محترم به اشخاص مورد نظر خود نرسيده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین