کد خبر: ۱۶۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳

جزئیات تصمیم ارزی دولت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی اقتصادی دولت از تصویب کلیات راه‌اندازی بورس ارز در جلسه ویژه چهارشنبه شب در بانک مرکزی خبر داد و گفت: اگر مانع خاصی پیش نیاید، در ماه جاری معاملات گواهی ارزی در بورس راه می‌افتد. 

به گزارش مهر، سید شمس الدین حسینی درباره جلسه ویژه چهارشنبه در بانک مرکزی به خبرنگاران گفت: در جلسه‌ای که چهارشنبه شب در بانک مرکزی با حضور وزرای اقتصاد، صنعت و کشاورزی ، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و برخی از روسای کمیسیون‌های مجلس برگزار شد، راه اندازی معاملات گواهی ارزی با پیشنهاد شورای عالی بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه چهارشنبه شب در بانک مرکزی این موضوع مورد توافق قرار گرفت و تصویب کردیم در آینده نزدیک معاملات گواهی ارزی را در بورس راه اندازی کنیم.

حسینی اعلام کرد: برهمین اساس، کمیته ای مرکب از بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت ، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس تشکیل شد تا جزئیات کار را پیش بینی کنند، ضمن اینکه در آینده نزدیک که ان شاءالله مرداد ماه خواهد بود، اگر مانع خاصی پیش نیاید، معاملات گواهی ارزی راه اندازی می شود.
سخنگوی اقتصادی دولت در عین حال گفت: همان طور که بارها اعلام کردیم، واقعیت امر این است که شکاف زیاد بین نرخ مرجع و نرخ بازار آزاد رانت‌زا و مفسده ساز است و ما نمی توانیم اقتصاد ایران را به تلاطمات ارزی بسپاریم، ضمن اینکه لازمه مقابله با این کار یک طراحی جدید است که ضمن به رسمیت شناختن ساز و کار بازار عوامل غیر اقتصادی در بازار را مدیریت کند.

حسینی تصریح کرد: نتیجه این بحث‌ها در جلسات مشترک تیم اقتصادی دولت با نمایندگان بخش خصوصی و حتی نمایندگان مجلس این موضوع مطرح و کارها و مطالعات انجام شده و تجربیات گذشته جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه آن بخشی از نیازهای ارزی که امروز در قالب ارز مرجع تامین نمی شود، در این بازار پاسخ داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: با ایجاد این بازار سعی می کنیم بازار غیر رسمی و موازی را به این سمت هدایت کنیم، در همین حال، راهکارهای لازم برای پیشگیری از سفته بازی ارز پیش بینی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
کجای این خبر شامل جزییات بود؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین