کد خبر: ۱۶۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱

کره‌شمالی از سازمان ملل متحد تقاضای کمک فوری غذایی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کیم جونگ اون، رهبر جوان و جدید کرۀ شمالی می‌گوید اولویت دولتش از این پس «توسعه اقتصاد و بهبود زندگی مردم» کشورش خواهد بود.

به گزارش آفتاب به نقل از یورونیوز، وی این سخنان را در دیدار با مقامات بلند پایه چینی و در حالی ایراد کرد که کره شمالی بدنبال سیل اخیر، رسما از سازمان ملل متحد تقاضای کمک فوری غذایی کرده است.

رسانه‌های کره شمالی می‌گویند سیلی که اخیرا در این کشور جاری شد، به جاده‌ها و پل‌ها و خانه های مسکونی آسیب رساند و جان ۱۱۹ نفر را گرفت. علاوه بر این، سیل ۸۴ هزار نفر را بی‌خانمان و۴۶ هزار هکتار مزارع را نابود کرد.

کره شمالی که تحت رهبری کیم جونگ ایل، رهبر سابق، بر گسترش تسلیحات و ارتش تمرکز داشت متکی به کمکهای غذایی بین المللی است چرا که نمی‌تواند به اندازه کافی غذا تولید و مردمش را سیر کند.

بنا بر برآورد سازمان ملل متحد، دو سوم از جمعیت ۲۴ میلیون نفری کره شمالی از قحطی و کبود دوره‌ای مواد غذایی رنج می‌برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
بجای اینکه اعتبار کشورشون رو به سلاح اختصاص بدند یک کمی هم فکر کشاورزیشون باشند که دست کمک به سوی مردم دنیا دراز نکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
کشورش را توی احتناق گذاشته به مردمش زور میگه .در کشور را به روی همه بسته. بعد این جور موقع ها صداش در میاد. هیچکس کمکش نکنه تا بفهمه دنیا دنیای ارتباطاته .انسانها برای زنده بودن به یکدیگر نیازمندند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
من الان دیدم، این بی مغز ها کمک دریافت غذا و خوراک از سازمان ملل می کنن بعد با پولش ماهواره می فرستن فضا که فضولی کنن و مردم بیچارشون رو در فقر نگه دارن؛ خلایق هر چه لایق
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین