کد خبر: ۱۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۳

توریسم زیارتی ایران در چپاول حمله داران

آفتاب‌‌نیوز : اسرافيل شفيع‌زاده،عضو هيات مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي هوايي و جهانگردي در توضیح فعالیت این گروه گفت :حمله‌داران كساني هستند كه به شكل سنتي و از طريق نفوذ در بازارهاي تقاضا ، فضا را براي نفس كشيدن تورهاي زيارتي ايراني تنگ كرده‌اند.بیشتر این افراد از کشور عراق هستند و   ارتباطات نزديكي هم با بعضي هتل‌ها و مجموعه‌هاي توريستي ايران دارند.

 وی با اشاره به ضربه‌اي كه ادامه اين روند به توريسم مذهبي ايران مي‌زند، ادامه داد: اين افراد چون به صورت سازمان‌يافته با متخصصين و مجريان بازار ايران ارتباط برقرار نمي‌كنند، افت كيفيتي در خدماتشان بروز و ظهور بيشتري پيدا مي‌كند و به همين دليل مسافران تصميم‌گيرنده كه مي‌توانند زائران بعدي باشند از سفر به ايران صرف نظر كرده و راهي مسيرهاي ديگر زيارتي مي‌شوند. 

شفيع‌زاده مدعي شد: مطابق قوانين گردشگري تورهاي زيارتي بايد داراي مجوز از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري باشند ولي حمله‌داران چنين مجوزي ندارند و با وجود اين طي 15 سال گذشته كار خودشان را انجام داد‌ه‌اند. 

اين كارشناس گردشگري با اشاره به اين‌كه حمله‌داران سالانه 50 هزار زائر را به ايران مي‌آورند، گفت: اين افراد نفوذ بسيار تاثيرگذاري در كشورهايي مانند قطر، بحرين، كويت و عربستان سعودي دارند و با خدمات ناقصي كه ارائه مي‌دهند موجب بدنامي توريسم زيارتي ايران مي‌شوند. 

مدير كل دفتر نظارت و تدوين استانداردهاي فني سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران نيز با تائيد فعاليت حمله‌دارهاي عراقي در برخي استان‌هاي ايران نظير خوزستان، بوشهر و فارس گفت: اين افراد در واقع توريست‌هاي عرب را شكار مي‌كنند، پولشان را به ريال ايران تبديل مي‌كنند، آنها را به هتل‌هاي مورد نظر خودشان مي‌برند و سر اين توريست‌ها كلاه هم مي‌گذارند.
 
دبير انجمن تورهاي زيارتي تهران معتقد است: هم اكنون سازمان حج و زيارت هر سال 500 هزار نفر را به زيارت‌گاه‌هاي مختلف مي‌برد كه حداقل 500 ميليارد دلار هزينه مي‌كنند ولي آيا اين سازمان توانسته حتي يك دلار را به مملكت برگرداند؟ و از طرفي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هم آنقدر موانع ايجاد كرده كه كسي حتي مايل نيست تور ورودي زيارتي داشته باشد 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین