کد خبر: ۱۶۶۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴
مهمترین اخبار روزنامه های دنیا درباره ایران

رژیم صهیونیستی تهدید می کند؛ حمله نمی کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اظهارات روز گذشته سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران درباره شرایط کنونی کشور، در میان برخی از مطبوعات بین المللی بازتاب داشته است. پایگاه خبری «آروتز شوا» ضمن انتشار بخش هایی از سخنان سردار جعفری نوشته از دید وی، در حال حاضر جنگ نرم اصلی ترین تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران است. اشاره این پایگاه به بخشی از سخنان سردار جعفری است که گفته بود امروز انقلاب در حساس ترین برهه خود به سر می برد و ما با بزرگترین جنگ نرم سیاسی دشمنان مواجه هستیم. آروتز شوا در مطلب خود به شماری از تهدیدات جدید مطرح شده علیه ایران و نیز تحریم های تازه تصویب شده نیز اشاره کرده است.

«گالف تودی» نیز دیگر پایگاه خبری است که صبح امروز اقدام به انتشار بخش هایی از سخنان سردار جعفری کرده است.

در پی استعفای «کوفی عنان» از مقام خود به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل درباره بحران سوریه، یافتن علت اصلی این استعفا به یکی از مباحث مهم سیاسی و رسانه ای جهان تبدیل شد. در همین راستا، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان به بیان دیدگاه ایران در این رابطه پرداخته که از زبان علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان بیان شده است. صالحی در این رابطه در مصاحبه ای اظهار داشته کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه نمی خواستند طرح عنان به موفقیت برسد؛ زیرا در این صورت، آن ها از دستیابی به اهدافشان باز می ماندند.

اما در راستای بهانه جویی های گاه و بیگاه رسانه های غربی از اظهارات مقامات ایرانی و تلاش برای جلوه دادن این اظهارات به مثابه تهدید، روزنامه «واشنگتن پست» در مطلبی که امروز منتشر کرده، آنچه که اظهارات ضدیهودی مقامات ایرانی خوانده را بزرگترین تهدید برای یهودیان دانسته است. نویسنده این روزنامه که برای تأثیرگذاری بیشتر، مطلب خود را با اشاره ای به «هولوکاست» آغاز کرده، می نویسد که برای وی عجیب است که دولتی در دنیای امروز از این واقعه دفاع کند. در ادامه این مطلب، نویسنده با آوردن نقل قول هایی از برخی مقامات دولتی، در تلاش برای اثبات ادعای خود و بیان این نکته است که جامعه بین المللی باید جلوی ایران را بگیرد.

به گزارش تابناک،با این حال، «عرب نیوز» در مطلبی با اشاره به تهدیدات و اظهارنظرهای جدید مقامات رژیم صهیونیستی، نوشته با وجود همه این تهدیدات، بسیار غیرمحتمل است که این رژیم پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست به حمله ای پیشگیرانه علیه ایران بزند؛ زیرا امیدوار است پس از انتخابات، خود آمریکا اقدام به انجام این کار کند. عرب نیوز همچنین اشاره می کند که به عقیده بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی، با توجه به دردسرهای فراوان توسل به اقدام نظامی و در کنار آن، تقابل با نظر واشنگتن در آستانه برگزاری انتخابات در این کشور، انجام حمله از سوی رژیم صهیونیستی بسیار بعید است. با این وجود، در این مطلب به شماری از تهدیدات اخیر مقامات اسرائیلی علیه ایران اشاره شده است.

در نهایت، در خبری ورزشی، روزنامه «دیلی بیست» به موضوع اشتباهات داوری در مسابقه بوکس علی مظاهری در جریان بازی های المپیک پرداخته است. بر اثر قضاوت اشتباه داور مسابقه، علی مظاهری پس از دریافت سه اخطار در دقایق اولیه راند دوم، بازی را به حریف کوبایی خود واگذار کرد. به همین سبب، انجمن بین المللی بوکس، «فرانک شارماخ»، داور این بازی را به مدت 5 روز از حق داوری محروم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین