کد خبر: ۱۶۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱

نحوه تهیه آمار بــيـكاري

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس مركز آمار با بيان اين‌كه در تهيه آمار بيكاري از استانداردهاي بين‌المللي استفاده مي‌كنيم، گفت: براي تهيه نرخ اشتغال ناقص يك ساعت كار در هفته كافي است و در واقع آماري كه اعلام مي‌شود مربوط به اشتغال ناقص است.

عادل آذر با اشاره به اين‌كه عمده آمار و ارقامي كه درباره‌ي اشتغال اعلام مي‌شود، مبتني بر طرح نيروي كار مركز آمار ايران است، اظهار كرد: به‌عنوان يك مرجع حرفه‌اي و رسمي با استدلال‌هايي كه مراجع و افراد مختلف اعلام مي‌كنند، كاري نداريم و مبناي اطلاع‌رساني آمار دقيقي است كه از طرح نيروي كار مركز آمار ايران كه به صورت فصلي انجام مي‌گيرد، به دست مي‌آيد.

رييس مركز آمار ايران تصريح كرد: اين آمار‌گيري از طريق پرسشنامه از نيمه‌ي دوم هر فصل با قاعده 2، 2، 2 انجام مي‌شود، به اين صورت كه از فصلي به فصل ديگر نيمي از نمونه‌ها، از سالي به سال ديگر نيمي ديگر از نمونه‌ها و در دو فصل پياپي هم نمونه‌ها ثابت است.

به گزارش ایسنا ،وي با اشاره به اينكه مبناي سنجش نرخ بيكاري از سال 1384 تاكنون يكسان بوده‌ است، گفت: تعريف نرخ بيكاري، يك ساعت همان ملاك و معياري است كه از سال 1384 رايج شده است و براساس اين استاندارد نرخ بيكاري سال 1389، 13.5 درصد با سه ميليون و 200 هزار بيكار بوده است.

آذر با بيان اين‌كه نرخ بيكاري به‌طور فصلي اعلام مي‌شود، افزود: در مورد نرخ بيكاري از تعاريف بين‌المللي استفاده مي‌كنيم و علاوه بر دولت و نظام بايد به مراجع بين‌المللي نيز پاسخ بدهم بنابراين نمي‌توانيم در مورد نرخ بيكاري تعاريف را عوض كنيم.

رييس مركز آمار با بيان اين‌كه اتفاقا درمورد تعاريف مربوط به نرخ بيكاري هنوز بومي‌سازي نكرده‌ايم، خاطرنشان كرد: بنا به تعريف سازمان بين‌المللي كار براي تهيه نرخ اشتغال ناقص يك ساعت كار در هفته كافي است و در واقع آماري كه اعلام مي‌شود مربوط به اشتغال ناقص است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
معیار نرخ بیکاری قبل از 84 چه بوده است ونرخ بیکاری قبل از 84 چند بوده است هردو عدد قبل از84 وضع بهتر داشته است یا نه؟
انصاف و عدل کجا رفته است چرا ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین