کد خبر: ۱۶۶۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

جلسه مجلس و دولت قیمت‌ها را کاهش داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه رفع مشکلات مردم جزء اصلی‌ترین برنامه‌های مجلس است، گفت: پس از جلسه‌ای که مجلس با تیم اقتصادی دولت برگزار کرد، شاهد کاهش قیمت در اقلام اساسی بودیم.

عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند کار مجلس شورای اسلامی در این مدت این هدف را دنبال می‌کرده که مشکلات و دغدغه‌های مردم را رفع کند و حل این مشکلات جزو اصلی‌ترین برنامه‌های مجلس نهم بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس مجلس به ترتیب اولویت‌بندی‌ها از بعد نظارتی مسئولان اجرایی را دعوت کرده و در مورد این مسائل و دغدغه‌های مردم صحبت و تصمیم‌گیری کرده‌اند، همچنین قصد ما این بوده که در این جلسات در خصوص مشکلات مردم تصمیم‌گیری شود و اگر مسئولان اجرایی نیز برنامه‌ها و قول‌هایی برای حل این مسائل دارند، اعلام کنند که برای حل این مشکلات چه کارهایی باید انجام شود و آنها چه مسئولیتی می‌پذیرند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکلات آمادگی دارد تا اقداماتی در قالب طرح، لایحه و هیئت‌ها، شوراها و مجامع انجام دهد، گفت: دغدغه اول مردم بحث گرانی و معیشتی آنها بود که خوشبختانه جلسات خوبی با تیم اقتصادی دولت داشتیم و پس از آن نیز شاهد کاهش قیمت‌ها در برخی از اقلام اساسی بودیم‌ همچنین برنامه‌های دیگری نیز در این باره در حال اجراست.

مصری افزود: دغدغه دیگری که مطرح شد، بحث سلامت مردم بود خصوصا اینکه شهرهای مرزی ما به طور اعم و ‌حدود 2 تا 3 استان کشور به طور خاص درگیر بحث گرد و غبار و ریزگردها هستند و ایران میزبان این ریزگردهاست که از استان‌های همجوار بر اساس پدیده‌های طبیعی که پیش آمده و همچنین دخالت‌هایی در منطقه که مقدار زیادی از آن مربوط به حمله آمریکا به عراق بوده که بافت بیابان‌ها را به هم ریخته است، وارد کشور می‌شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: این ریزگردها یک مسئله بسیار مهمی برای مجلس است بنابراین امروز از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دعوت شد تا نسبت به این موضوع صحبت شود و همچنین در این جلسه دغدغه‌های مجلس و نمایندگانی نیز منتقل شد.

مصری بر همین اساس تصریح کرد: ما پیگیری کرده بودیم که با توجه به آن هزار میلیارد تومان که مجلس برای مهار آب‌های مرزی و بحث ریزگردها در بودجه 91 مصوب کرده بود، چه اقداماتی صورت گرفته است و این اقدامات تا چه زمانی به نتیجه می‌رسد و در چه پروسه زمانی ما می‌توانیم به مردم این مژده را بدهیم که این مشکلات حل می‌شود.

وی این جلسه را پربار و خوب برشمرد و خاطر‌نشان کرد: در رابطه با دریاچه ارومیه اقداماتی صورت گرفته که انشاءالله نتیجه‌بخش خواهد بود و پس از اجرا نتیجه آن را مردم مشاهده خواهند کرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در بحث ریزگردها یک کار گسترده و پیچیده‌ای در حال انجام است که نتایج اولیه آن نشان می‌دهد که اقدام خوبی بوده ‌و آنچه مسلم است، این است که یک برنامه ضربتی کوتاه‌مدت برای مهار ریزگردها داریم اما برنامه بلند‌مدتی که باید به صورت کامل این مشکل را برطرف کند، حدود 3 تا 5 سال طول می‌کشد اما در کوتاه‌مدت این قدرت در نظام فنی محیط زیست کشور وجود دارد که بتواند این ریزگردها را به حداقل کاهش دهد.

به گزارش فارس،مصری ادامه داد: در جلسه علنی امروز نمایندگان استان‌های خوزستان و ایلام درباره مشکلات ریزگردها در استانشان صحبت می‌کنند و پس از آن رئیس سازمان محیط زیست صحبت‌هایی را ارائه خواهد داد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد بهداشت تنفسی در کشور گفت: این موضوع بسیار بااهمیت است و مجلس در جلسه غیرعلنی امروز تمام دغدغه‌های خود را به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست منتقل کرد که امیدواریم نتایجی در برداشته باشد.

وی همچنین خاطر‌نشان کرد: امروز شاهد بودیم که سرپرست کمیته امداد امام خمینی در جلسه غیرعلنی امروز حضور داشت و در این جلسه در خصوص معیشت محرومین و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود، صحبت کرد که طبق اعلام کمیته امداد حدود 300 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد فارغ‌التحصیل آموزش عالی هستند.

وی افزود: در بحث اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش نیز اقداماتی انجام شده است و ما امیدواریم هر روز شاهد این باشیم که بحث اشتغال و خودکفایی که سبب توانمندسازی این خانواده‌ها می‌شود، بیش از پیش انجام شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: مجلس هیچگاه از دغدغه‌های اصلی خود کوتاه نمی‌آید و درصددیم تا مسائل اصلی کشور به دور از جنجال حل شود و معتقدیم که باید به فکر حل مشکلات مردم باشیم.

مصری در پایان یادآور شد: در خصوص مهار ریزگردها اقدامات تحقیقاتی در حال انجام است که این مسائل بسیار فنی و پیچیده است البته نتیجه برای مردم مهم است و ما باید به دنبال این موضوع باشیم تا این پدیده در کشورمان مهار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
چه اقتصادی بیخودی داریم.با یه جلسه کم . زیاد میشه قیمتا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین