کد خبر: ۱۶۶۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷

حاجی بابایی: نظام آموزشی به 4 دوره سه ساله تبدیل می شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که نظام آموزشی در نهایت به 4 دوره 3 ساله تبدیل می شود.

به گزارش سایت دولت، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: سند تحول بنیادین نظام آموزشی را به 4 دوره 3ساله تقسیم کرده و ما هم به دنبال تحقق آن هستیم اما در مرحله اول نمی توان آن را به طور کامل اجرا کرد لذا ابتدا نظام 3-3-6 و سپس نظام 3-3-3-3 اجرا خواهد شد نظام آموزشی در نهایت به 4 دوره 3 ساله(3-3-3-3) تبدیل می شود.

وی افزود: نظام آموزشی کشور ابتدا به یک دوره 6 ساله و دو دوره 3 ساله تبدیل(3-3-6) و در مرحله بعد به 4 دوره 3 ساله(3-3-3-3) تقسیم خواهد شد.

حاجی بابایی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه وزارت آموزش و پرورش با اجرای نظام آموزشی 3-3-6 از مسیر سند تحول بنیادین منحرف می شود ، گفت: سند تحول بنیادین نظام آموزشی را به 4 دوره 3ساله تقسیم کرده و ما هم به دنبال تحقق آن هستیم اما در مرحله اول نمی توان آن را به طور کامل اجرا کرد لذا ابتدا نظام 3-3-6 و سپس نظام 3-3-3-3 اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملاک و معیار تغییرات در نظام آموزشی کشور است و انحراف از آن جایز نیست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نظام آموزشی 3-3-6 از سال جدید تحصیلی شروع خواهد شد و در مرحله بعدی با تقسیم 6 سال ابتدایی به دو دوره 3 ساله آنچه سند تحول بنیادین تاکید کرده محقق خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
سلام ، چندسال است که این نظامها و کتابها ، دارد عوض میشود
خواهشمند است که یک شورای خیلی اساسی با حضور تمامی اساتید و صاحب نظران و کمک از متخصصین دراین اموراز دولتهای قبلی و بقیه مردم ، نظر گرفته شود .
نظامی پیاده کنید که در آن بیشتر تربیت و ادب و شجاعت به کار برود و معیارها شخصیت و اخلاق و جوانمردی باشد و نه تجملات و زرق و برق و عرق به وطن و زادگاه هم در کتابها ،
گنجانده شوند . و حتما" از نصیحتهای بزرگان زبان فارسی ، در این کتابها جاسازی شود که نسل قدیم ، تمام ادب و تربیتشان همین کتابها بود و علی الخصوص بوستان و گلستان سعدی ، که تماما" برگرفته از قرآن بزرگ می باشند .
و حتما" برای تمامی کارها ، از جمله کشاورزی ، صنعت ، تولیدات ، دامپروری ، مرغداری و تمامی رشته های هنری و فنی و خدماتی ، از پایه شروع شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
من معلم با تحول در این سیستم فرسوده وقدیمی موافقم اما هنوز از افزایش حقوق سال جدید وسبدکالای فرهنگیان خبری نیست تامعیشت معلم حل نشه انرزی برا تحول درمعلم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
وتوجه بیشتر به تاریخ وفرهنگ وهویت ایرانی. این امر برای تقویت همبستگی ملی دارای اهمیت بسیاراست.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
بعضی اوقات مدیران چون نمیدانند چکاری باید انجام دهند دست به اقداماتی میزنند که بیشترین لطمات را وارد میکند. با این طرحها انسان به یاد آن داستان طنز می افتد که در شهری گودال بزرگی در یکی از خیابانها ایجاد شده بود و مردم به داخل آن گودال میفتادند و صدمه می دیدند. مسئولین جمع میشوند و برای حل مشکل ابراز عقیده میکنند. یکی میگوید بهتر است یک آمبولانس در نزدیکی این گودال بگذاریم تا اگر کسی به درون آن افتاد زود به بیمارستان منتقلش کنیم. دیگری میگوید بهتر است که بیمارستان را به نزدیکی این گودال منتقل کنیم. دیگری میگوید نه اینکار هزینه زیادی دارد بهتر است این گودال را پر کنیم و در مقابل بیمارستان گودالی حفر کنیم. متاسفانه بسیاری از مسئولین از درک صورت مسئله هم عاجز هستند. مثلا حذف ناگهانی سازمان برنامه و بودجه و یا همین طرح تغییر سیستم آموزش. مگر سیستم آموزش قدیم چه اشکالی داشت بسیاری از بزرگان و متخصصین ما در همان سیستم تربیت شده اند. یک بار سال آخر را حذف میکنند و تبدیل میکنند به پیش دانشگاهی بعد میفرمایند نه اینطوری خوب نیست تبدیلش کنیم به 3-3-6 بعد میگویند نه تبدیلش کنیم به 3-3-3-3 و..... ........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین