کد خبر: ۱۶۶۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳

باقری: برخی انتقادات روح را آزار می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تیم ملی وزنه برداری با بیان اینکه "برخی از منتقدان کل کار را زیر سئوال می‌برند و می‌گویند مدال‌های ما شانسی بوده است"، گفت: این مسائل روح را آزار می‌دهد. 

به گزارش مهر، کوروش باقری در مورد عملکرد تیم ملی وزنه برداری در المپیک لندن ضمن بیان مطلب فوق گفت: اسم المپیک و حساسیت پیکارها باعث بالا رفتن سطح مسابقات می‌شود. المپیک معتبرترین رقابت در همه رشته‌ها غیر از فوتبال است و تمام کشورها با هزینه و سرمایه گذاری بالا تلاش می‌کنند ورزشکاران‌شان با تمام توان در این مسابقات شرکت کنند.

وی در ادامه یادآور شد: زمانی که وزنه می‌زدم ناخواسته با مسائل مربیگری آشنا شدم و در پشت صحنه رقابت‌های آقای رضازاده، او را به نوعی هدایت می‌کردم. این مسئله در نهایت باعث شد که خیلی زود با مسائل و اتفاقات پشت صحنه وزنه برداری آشنا شوم.

سرمربی تیم وزنه برداری خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر به خاطر فشار مسابقات و خستگی فکر و از همه مهمتر رقابت نزدیک تمام ورزشکاران کارم بسیار سخت شده بود، زیرا از یک سو باید توان ورزشکار خود را سنجیده و از سوی دیگر باید عملکرد سایر ورزشکاران و اینکه آنها می‌توانند چه وزنه‌هایی را بالای سر ببرند را زیر نظر می‌گرفتم.

باقری از سختی‌های کار مربیان یاد کرد و با اشاره به این مسئله که رضازاده، "زالای" و در دسته سنگین وزن با درخواست وی کیانوش رستمی هدایت ورزشکاران را برعهده داشتند، ادامه داد: ما موفق شدیم با تیمی شش نفره، چهار مدال بگیریم و در دسته سعید محمدپور هم اتفاقاتی رخ داد که او نتوانست مدال بگیرد.

وی افزود: شما ببینید در المپیک سیدنی من با اختلاف وزن چهارم شدم. در المپیک‌های آتن و پکن با 406 کیلوگرم ورزشکاران دسته 94 کیلوگرم به طلا رسیدند اما در لندن نفر چهارم 407 کیلوگرم زده بود که این نشان می‌دهد تمام اتفاقات این وزن غیرقابل پیش بینی بوده است.

سرمربی تیم وزنه برداری متر و معیار سنجش موفقیت یک تیم را کسب مدال دانست و افزود: اگر آن اتفاقات در وزن محمدپور رخ نمی‌داد و سهراب مرادی هم حذف نمی‌شد حداقل ما نتایج بهتری کسب می‌کردیم. اینها نشان می‌دهد ما با تفکر و برنامه ریزی پیش رفتیم. برخلاف المپیک آتن که رضازاده طلا گرفت اما برخی‌های دیگر در گروه B سیزدهم شدند وزنه برداران ما در لندن یک موفقیت خوب را کسب کرد.

وی با انتقاد از صحبت‌هایی که در این چند روز مطرح شده و هدفش کم ارزش کردن موفقیت‌های وزنه برداران بوده است، ادامه داد: 26 ماه پیش هیچکس حاضر نبود سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران شود. از آقای رضازاده ممنونم که به من فرصت داد و حمایت کرد تا بتوانم توانایی‌هایم را نشان دهم و از ورزشکارانم که با سخت گیری‌های من کنار آمدند و در نهایت نتایج خوبی هم کسب کردند تشکر می‌کنم. چاره و راه دیگری غیر از فشار بالا در تمرینات نداشتیم زیرا باید بازیکنان را آماده می کردیم.

مجری برنامه شبکه سه با طرح این مسئله که همیشه منتقد وجود دارد اما شما با استدلال می‌توانید جواب انتقادهای‌شان را بدهید کوروش باقری را وادار به بیان چنین پاسخی کرد: اگر انتقادات منطقی باشد بنده توضیح می‌دهم اما اینکه کلا اساس کار را زیر سئوال ببرند و بگویند کسب این چهار مدال شانسی بوده است دیگر انتقاد نیست و تنها روح را اذیت می‌کند و آزار می‌دهد.

وی در مورد حمایت از مربیان ایرانی و پاداش‌هایی که آنها شایسته دریافتش هستند، اظهار داشت: جذابیت پول و جایگاه بر هیچکس پوشیده نیست اما با صراحت اعلام می‌کنم من هنوز با فدراسیون قرارداد ندارم چون خودم دوست ندارم قرارداد ببندم. تا زمانی که آقای رضازاده بماند و شرایط، امکانات و حمایت وجود داشته باشد در خدمت تیم ملی بوده و کارم را ادامه خواهم داد.

باقری از زحمات مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و نایب رئیس فدراسیون در برگزاری اردوهای بی‌نظیر تشکر کرد و ادامه داد: ما امروز انتظار داریم حداقل سالن‌های وزنه برداری افزایش 10 درصدی پیدا کند و تیم‌های مطرح هم در لیگ حضور یافته و از وزنه برداران حمایت کنند.

وی در مورد اینکه مسئولان وزارت و کمیته المپیک باید به امثال بناها و باقری‌ها بها بدهند، اظهار داشت: مسائل مالی مهم است اما همه چیز نیست، زیرا دلگرمی من و فردی مثل بنا که مطمئنم مسائلی بوده که مطرح نکرده، در برخی مواقع از مسائل مالی مهمتر می‌شود.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: باید به مربیان ایرانی کمک کرد و می‌بایست شرایطی را فراهم آورد که بنا و بناها برگردند و کارشان را ادامه دهند. من هم خیلی جاها خسته شدم. چندی پیش به رضازاده گفتم خسته شده‌ام. این خستگی روحی بود و آقای رضازاده در آن مقاطع سخت از من حمایت کرده و شرایطی را فراهم کرد که امروز تیم وزنه برداری بزرگترین افتخار این رشته در المپیک را کسب کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین