کد خبر: ۱۶۷۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸

توجیه ‌اختلاس 3هزارمیلیاردی به روش‌جدید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی سریال‌های تلویزیونی پیامدهای منفی در جامعه دارد که متاسفانه برخی از سازندگان و مدیران رسانه ملی از آن بی‌خبرند.

سریال «خداحافظ بچه» یکی از سریال‌های امسال ماه رمضان تلویزیون است که از شبکه سه سیما روی آنتن رسانه ملی می‌رود.

این سریال که با فاصله کمی از افطار پخش می‌شود، در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد اما پس از گذشت چند روز افت کرد و کم کم مخاطبان خود را از دست داد.

داستان این سریال در مورد زوج جوانی با بازی شهرام حقیقت‌دوست و مهراوه شریفی‌نیا است که بچه‌دار نمی‌شوند و برای حل این معضل، پس از اینکه نمی‌توانند از پرورشگاه بچه بگیرند، تصمیم می‌گیرند بچه بدزدند.

یکی از موضوعات بارز در این سریال، آموزش خلافکاری بود که بازیگران «خداحافظ بچه» به خوبی شیوه‌های مختلف خلافکاری را به مخاطبان آموزش دادند.

در این سریال به راحتی از خانه مردم بالا می‌روند، یا ماشین‌های مردم در کمترین زمان ممکن به سرقت می‌رود. جدای از اینکه خلافکاری در یک قالب تصویری زیبا آموزش داده می‌‌شود، جامعه هم نا امن به تصویر کشیده می‌شود؛ جامعه‌ای که یک مرد به همراه همسرش به منزل زنی می‌رود و از خانه چند قفله به راحتی یک بچه را می‌دزدند.

جز این موضوع که تبعات بسیاری در جامعه خواهد داشت، موضوع دیگری هم مدام به آن رجوع می‌شود.

بازیگران سریال برای توجیه اعمال ناهنجار خود دفترچه‌ای آماده کرده‌اند که گناه‌هایشان را می‌نویسند و با این دلیل که بعدا اعتراف می‌کنند و مجازاتش را می‌کشند، دست به هر عملی ازجمله بچه دزدی می‌زنند.

شاید بگوییم این فقط یک سریال است و خیلی مهم نیست اما اینکه اینکه این موضوع چه تبعاتی دارد، در آینده مشخص خواهد شد.

شاید بد نباشد به تصویری اشاره کنیم که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است. این تصویر ساده که در زیر قابل مشاهده است، بر اساس آنچه در سریال «خداحافظ بچه» بازیگران برای توجیه عمل اشتباهشان انجام می‌دادند، تهیه شده و به اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اشاره دارد.

به گزارش فارس،البته این تصویر مدل و نمونه‌ کوچک و ضعیفی است برای اینکه از میزان تاثیرپذیری مردم از سریال‌های تلویزیون مطلع باشیم.

اما بد نیست سازندگان سریال‌های تلویزیونی و مدیران رسانه ملی حواس‌شان به این پیامدها هم باشد و با هر وسیله‌ای برای جذب مخاطب تلاش نکنند. {$old_album_167185}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
0
سلام ، خلافکاران ، مخصوصا" دزدان حق مردم (حق الناس ) ، با هر ترفند و شیوه و حیله گری ، که بکنند و خیلی هایشان ، ظاهرا" از چشم مردم ، پنهان مانده اند ، اما از چشم روزگار و
عدالت پنهان خداوند ، هزگز نمی توانند پنهان شده و یا بگریزند .
در پشت این پولها ، آه های مردم ، موج منفی هزاران بیکار ،
هزاران معتاد ، هزاران کودکان و زنان خیابانی ، هزاران ظلم ها و بی عدالتی ها و فحشا و دزدی ها و ..........در پشت سر خود و خانواده هایشان ، روان است . و اینها را از طریق فرزندانشان ، پس خواهند داد . و تازه این اول کار در این دنیا است و وا مصیبتا درآخرت و در پیشگاه پروردگار جهان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
این سریال به 3 دلیل بهترین سریال تاریخ تلویزیون ایران است
1 - براستی مگر جامعه کنونی ما بغیر از این است چرا خودمان را گول بزنیم

2 - مردم این رفتار را از بزرگان با هوش و ذکاوتشان به ارث برده اند خوب میخورند خوب می برند و خوب فرار می کنند

3 - کجای این سریال مغایر با جامعه داخل کشور است این آقا با خانم محترمه اش دردی می کنند و روی کاغذ خط می گشند و آن جناب آقای معاون ... و ... به همراه بانوی مکرمه اش اختلاس چند هزار میلیاردی می کند و تعهد می دهد که دیگر تکرار نخواهد شد
با این تفاوت که این سریال فیلم است و دورغ و آن اختلاس نه فیلم است و نه دروغ.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین