کد خبر: ۱۶۷۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶

گونه‌های نادرگیاهی زیر پای گردشگران!+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنگل ابر که با 35 هزار هکتار وسعت در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود در مجاورت روستای ابر واقع شده با داشتن بیش از 85 گونه گیاهی و ده‌ها گونه جانوری یکی از نقاط بکر زیست ‌محیطی در سطح جهان محسوب می‌شود که تنها گیاهان دارویی موجود در آن به عنوان یک بانک از گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

موضوع جاده سازی در این جنگل از ابتدای دولت نهم مطرح شد و تا به امروز اظهارنظرهای زیادی پیرامون آن از سوی دولتمردان، فعالان محیط زیست و رسانه‌ها مطرح شده است.

توجیه مسئولان وزارت راه برای احداث جاده در دل جنگل ابر افزایش ایمنی و دسترسی آسان تر برای بومیان و گردشگران است اما مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی با وجود اخبارو گزارش هایی مبنی بر توافق آنها با مسئولان وزارت راه برای قطع هزارن درخت با ارزش در طول مسیر و ساخت جاده همچنان اصرار دارند که تنها مجوز احداث جاده روستایی درجه دو به عرض پنج متر در این جنگل صادر شده است.

از سوی دیگر بسیاری از دوستداران محیط‌ زیست و فعالان و تشکل‌های غیردولتی حامی محیط زیست معتقدند احداث جاده پنجم شاهرود- شمال در جنگل سه میلیون ساله ابر که هیچ‌گونه توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد و تنها بر اساس وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس و کسب منافع زمین‌خواران و مافیای چوب مطرح شده است.

به هر حال آنچه در این تصاویر مشاهده می شود نشان می دهد که تنها عبور و مرور و دسترسی به جنگل ابر سخت نیست بلکه در حال حاضر حتی بدون وجود جاده ابر تعداد بسیاری از گردشگران بدون ملاحظه و کنترل با خودرو های خود تا پای درختان این جنگل منحصر به فرد می روند و با خیال راحت از اینکه کنترلی وجود ندارد ضوابط زیست محیطی را نادیده می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر {$old_album_167236}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین