کد خبر: ۱۶۷۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

مصوبه جدید ارزی دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس مصوبه وزیران عضو کارگروه صادرات کشور، صادرکنندگان باید برای فروش معادل ارز دریافتی مرجع به بانک‌های عامل در مقابل صادرات کالاهای وارداتی به دولت تعهد دهند.

به گزارش مهر، وزرای عضو کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مصوب کردند که صادرات قطعی عین کالاهای وارداتی که ارزآنها از طریق سیستم بانکی با نرخ مرجع اعم از اعتباراسنادی، برات و حواله تامین شده باشد، منوط به تعهدصادرکننده مبنی بر فروش معادل ارز دریافتی به بانک عامل خواهد بود.

ساسان خدایی در خصوص این مصوبه گفت: با توجه به اینکه برخی از کالاهای وارداتی ارز مرجع دریافت کرده و با توجه به اولویت بندی‌ها می توانند از ارز 1226 تومانی بهره مند شوند، بیم این وجود داشت که کالاها بدون اینکه ارزش افزوده ای بر روی آنها صورت گیرد، مجدد صادر شده و ارز حاصل از واردات آنها عاید صادرکننده شود.

معاون مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: برخی از صادر کنندگان با دریافت ارز مرجع برای واردات کالا اقدام به صادرات این کالا کرده و ارز حاصل از صادرات را با قیمت 1900 تا 2000 تومان در بازار آزاد به فروش می رساندند؛ بدون اینکه کالا ارزش افزوده ای پیدا کرده باشند.

وی تصریح کرد: بر این اساس، کارگروه صادرات مصوب کرد که این وارد کنندگان چنانچه بخواهند همان کالا را صادر کنند باید به بانک عامل دریافت کننده ارز مرجع مراجعه کرده و مابه التفاوت ارز مرجع و غیر مرجع را به آن بانک بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
با سلام
متاسفم که تا حالا نظراتم را به نمایش درنیاورده اید.
پیشنهاد می کنم به علت وضعیتی که از لحاظ اقتصادی و مخصوصا ارزی دچار ان هستیم از حضور بازیکنان و مربیان خارجی برای تیم های باشگاهی جلوگیری شودو همچنین لیگ پر هزینه و بی فایده ی فوتبال به 12 یا 10 تیم تقلیل یابد تا با تراکم بازیکن از میزان قرار دادها کاسته شود و همچنین هزینه های ساید تیم ها نیز به بودجه بازگشته تا صرف نیازهای اصلی مردم شود.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
0
تا ارز مرجع و ارز چند نرخي هست فساد هم هست و عده اي كه از اين چند نرخي بودن ارز سودهاي كلان مي برند حاضر نيستند نرخ ارز را به بازار عرضه و تقاضا واگذار كنند تا نرخ واقعي ارز مشخص شده و هم به نفع صادرات باشد و هم كالاهاي وارداتي آنقدر گران شود كه نتواند با كالاهاي ساخت داخل رقابت كند و در قبال گران شدن كالاهاي اساسي هم دولت مي تواند به ميزان يارانه ها اضافع كند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین