کد خبر: ۱۶۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
مهمترین اخبار روزنامه های دنیا درباره ایران

موشک های ایران، اسرائیلی ها را به خلاقیت واداشت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با گذشت بیش از یک هفته از آغاز موج جدید رسانه ای ایجاد شده از سوی مطبوعات اسرائیلی، هنوز هم بخش عمده ای از اخبار مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوع تقابل احتمالی ایران و رژیم صهیونیستی اختصاص دارد. در یکی از آخرین موارد از این اخبار، روزنامه «نیوز اینترنشنال» در گزارشی از سرزمین های اشغالی نوشته مقامات اسرائیلی آغاز به آزمایش یک سامانه پیام کوتاه کرده اند تا در صورت مورد هدف قرار گرفتن با حملات موشکی، بتوانند مردم را از خطر آگاه کنند. به نوشته این روزنامه، نگرانی اصلی اسرائیلی ها، احتمال حمله موشکی ایران یا حزب الله لبنان به این رژیم است و همین امر باعث شده آن ها به فکر این ابتکار بیفتند.


از سوی دیگر، به نوشته «نیویورک تایمز»، «دنی آیالون»، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته خواستار آن شده که جامعه بین المللی، شکس تلاش های دیپلماتیک در رابطه با برنامه هسته ای ایران را اعلام کند. وی اظهار داشته کشورهای طرف مذاکره با ایران باید همین امروز اعلام کنند که مذاکرات ناکام مانده است و پس از چنین اعلامی، اگر ایران باز هم برنامه هسته ای خود را تعلیق نکرد، همه گزینه ها روی میز خواهد بود. آیالون در حالی این اظهارات را مطرح می کند که اعضای گروه 1+5 و از جمله خود آمریکا بارها اعلام کرده اند که مسیر مذاکره با ایران همچنان باز است و این مسئله باید به شیوه دیپلماتیک حل و فصل شود.

به هر حال، همه این اظهارات و ادعاها در شرایطی مطرح می شود که کارشناسان حوزه های مختلف، به طور بی وقفه نسبت به پیامدهای بسیار وخیم حمله به ایران، به مقامات اسرائیلی هشدار می دهند. از جمله در حوزه اقتصاد، سایت تحلیلی «اسرائیل بیزنس ارینا»، به نقل از کارشناسان مطرح اقتصادی می نویسد حمله به ایران، سبب به وجود آمدن رکود اقتصادی جهانی خواهد شد. به نوشته این سایت، چنین حمله ای کاهش چشمگیر تولید نفت و در نتیجه افزایش بیش از حد بهای آن را به دنبال خواهد داشت. این امر به نوبه خود بر قیمت تولیدات مختلف و نیز دستمزدها تأثیر خواهد گذاشت و نهایتاً موجب وخیم تر شدن وضعیت رکود اقتصادی در جهان خواهد شد.


البته نشانه های این وضعیت وخیم برای غرب، از هم اکنون نیز آشکار شده؛ زیرا به نوشته «شیکاگو تریبیون»، در پی تهدیدات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران، قیمت نفت خام «برنت» به بالاترین میزان طی سه ماهه اخیر رسیده است. به نوشته این روزنامه، هر بشکه نفت خام «برنت» روز گذشته در بازارهای جهانی با قیمتی حدود 114 دلار معامله شده است. در اظهارنظرهایی که این روزنامه از کارشناسان اقتصادی منتشر کرده، همگی تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی را مهمترین عامل در این افزایش قیمت می دانند.


به گزارش تابناک،اما در نهایت، در خبری مربوط به منطقه، روزنامه «نیشن» پاکستان از بازگشت سفیر بحرین به تهران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، دولت بحرین روز گذشته اعلام کرده سفیر خود را که بیش از یک سال پیش و در پی آغاز ناآرامی ها در این کشور از ایران فراخوانده شده بود، بار دیگر به تهران اعزام می کند. دولت آل خلیفه در آن زمان در اعتراض به آنچه که دخالت ایران در ناآرامی های بحرین می خواند، سفیر خود را از تهران فراخوانده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین