کد خبر: ۱۶۷۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸

صدها اسراییلی در مقابل خانه باراک جمع شدند:به ایران حمله نکنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صد‌ها تن از شهروندان ساکن در تل آیو شامگاه یکشنبه با برپایی تظاهرات مخالفت خود را با سیاست های جنگ طلبانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و جنگ با ایران اعلام کردند. 

این تظاهرات در واکنش به موج کم سابقه گزارش ها و تحلیل های منتشره در رسانه های اسراییل و نیز حرف های تحریک آمیز مقامات این رژیم درباره حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران انجام می شود.

یکشنبه شب در جنوب تل آویو صدها اسراییلی با برپایی تظاهرات مخالفت خود را با جنگ با ایران اعلام کردند و به مقامات این رژیم هشدار دادند که اندیشه جنگ با ایران را از سر دور کنند.

تظاهرات کنندگان که در مقابل خانه ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل تجمع کرده بودند ضمن سر دادن شعار پلاکاردهایی در نفی سیاست های جنگ طلبانه زوج باراک – نتانیاهو سر دادند.

این تظاهرات با فراخوان روزهای اخیر بسیاری از شخصیت های اسراییلی از جمله داوید گروسمن
نویسنده مشهور اسراییلی برای برپایی تظاهرات اعتراضی علیه حمله احتمالی به ایران برپا شد .

این شخصیت ها از مردم خواسته بودند تا با برپایی تظاهرات اجازه ندهند که نتانیاهو و دولت راستگرای اسراییل وارد یک جنگ پر مخاطره با ایران شود.

در روزهای گذشته اخبار و گزارش های مختلفی در رسانه های اسراییلی در مخالفت با حمله احتمالی به ایران و نیز پر مخاطره بودن چنین حمله ای از نظر مقامات نظامی این رژیم منتشر شده است . اخیرا روزنامه هاآرتص با انتشار گزارشی نوشت که باراک و نتانیاهو تا کنون برای اجرایی کردن طرح خود برای حمله به ایران حتی نتوانسته اند موافقت یک ژنرال عالی رتبه ارتش را نیز جلب کنند.

ایران هشدار داده است که هر گونه تجاوز احتمالی به تمامیت ارضی خود را به شدید ترین وجهی پاسخ خواهد داد.

به گزارش عصر ایران،این تظاهرات و نیز مخالفت های رسانه ها و جمع زیادی از مقامات کنونی و سابق اسراییل با حمله به ایران در شرایطی است که روز گذشته بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری خود در شهر قدس بار دیگر با تکرار حرف های کلیشه ای اسراییل درباره مخاطره آمیز بودن برنامه هسته ای ایران گفت که خطر جنگ با ایران برای اسراییل کمتر از خطر هسته ای شدن تهران است.

همچنین کابینه اسراییل روز گذشته با تصویب مصوبه ای اختیارات تصمیم گیری نخست وزیر را افزایش داد و برخی ناظران و رسانه ها این اقدام را در راستای گامی در جهت عملی کردن حمله احتمالی به ایران تفسیر کردند.

با این حال ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز گذشته در واکنش به مساله حمله به ایران با اشاره به اینکه باراک و نتانیاهو مردم اسراییل را وحشت زده کرده اند ، مخالفت شدید خود را با هر گونه ماجراجویی نظامی دولت راستگرای اسراییل علیه ایران ابراز داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین