کد خبر: ۱۶۷۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶

احمدي‌نژاد و اوباما با هم ناهار می‌خورند!؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جوان‌آنلاين ضمن اشاره به مطلب فوق نوشت:

این بار نیز در آستانه آغاز این اجلاس شایعاتی مبنی بر برگزاری ضیافت شامی که در آن محمود احمدی نژاد و باراک اوباما با هم شام خواهند خورد در رسانه‌ها پیچیده است.

اخباری که تکذیب های بسیای را درپی داشته است. اولین بار ، یک روزنامه آمریکایی از احتمال ترتیب دادن ضیافت ناهاری با حضور روساي جمهور مصر، ایران و آمریکا توسط دبیرکل سازمان ملل خبر داد.

بر همين اساس،‌ روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز از سازمان ملل به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد: محمد مرسی، رئيس جمهور جدید مصر در نشست ماه آینده مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ایران دیدار خواهد کرد. به علاوه بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از اوباما دعوت کرده است در ضیافت ناهار رسمی در تاریخ ۲۵ سپتامبر در روز گشایش مجمع عمومی به محمد مرسی، رئيس جمهور مصر و محمود احمدی نژاد‌ رئيس جمهور ایران بپیوندد.

این روزنامه افزود که فهرستی از دیپلمات‌هایی که انتظار می‌رود در این نشست شرکت کنند را به دست آورده ‌كه از جمله می‌توان به فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه که قرار است در ۲۵ سپتامبر اولین سخنرانی خود را در اجلاس ایراد کند و دیوید کامرون‌ نخست وزیر انگلیس که ۲۶ سپتامبر سخنرانی خواهد داشت اشاره‌كرد.

تا به این ترتیب شایعه ناهار خوردن روسای جمهور ایران و آمریکا تقویت در آستانه اجلاس سران عدم تعهد ر تهران که وقایع آن با اجلاس نیویورک گره خورده است جدی تر شود.

اين خبراما بلافاصله با واكنش دفتر رييس‌جمهوري ايران مواجه شد. مديركل امور بين‌الملل دفتر رييس‌جمهور انتشار خبري از سوي روزنامه واشنگتن‌ تايمز درباره برگزاري ضيافت رييس‌جمهور مصر و آقاي احمدي‌نژاد و دعوت اوباما به اين جلسه را خبر‌سازي رسانه‌اي عنوان كرد. در واقع این اولین باری است که دفتر ریاست جمهوری به خبرهای اینچنینی واکنش مستقیم نشان می دهد.

محمدرضا فرقاني درباره انتشار خبري از سوي روزنامه واشنگتن تايمز درباره برگزاري يك ضيافت دوجانبه بين رئيس جمهور مصر و آقاي احمدي نژاد و دعوت اوباما به اين جلسه از سوي بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد گفت: انتشار چنين مطلبي از سوي روزنامه واشنگتن تايمز تنها يك خبرسازي رسانه اي است.

وي افزود: انتشار اخبار اين چنيني معمولا براي ارزيابي فضا و گرفتن بازتاب و عكس‌العمل طرفين صورت مي‌گيرد تا اين كه يك خبر واقعي باشد.

مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور ادامه داد: از اين رو به هيچ عنوان چنين مسئله اي مطرح نيست و واشنگتن تايمز نيز براساس يك خبرسازي، چنين مسئله اي را منتشر كرده است.

فرقاني گفت: پرداختن به چنين اخباري نيز دامن زدن به اين خبرسازي است. وي درباره موافقت ايران با مطرح شدن چنين پيشنهادي گفت: در مورد چيزي كه وجود ندارد و مطرح هم نيست، نمي توان صحبت كرد.

گفتنی است، اكنون كمتر از يك‌ماه به سفر احمدي‌نژاد به نیویورک باقی مانده است. نشستي كه در آن به گزارش منابع خبری فرانسوا اولاند، رييس‌جمهور فرانسه قرار است در ۲۵ سپتامبر اولين سخنراني خود را در اجلاس ايراد خواهد کرد ، ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس ۲۶ سپتامبر سخنراني خواهد داشت، يوشيهيكو نودا، نخست‌وزير ژاپن براي اولين بار در ۲۶ سپتامبر در اجلاس سخنراني خواهد كرد و ژاكوب زوما، رييس‌جمهور آفريقاي‌جنوبي در تاريخ ۲۶ سپتامبر سخنراني خواهد داشت.

براساس اين گزارش غايبان معروف اين نشست ولاديمير پوتين و هوجين‌تائو، رييسان‌جمهور روسيه و چين هستند كه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت عليه سوريه را وتو كرده‌اند.

آصف‌علي زرداري، رييس‌جمهور پاكستان و حامد كرزاي، رييس‌جمهور افغانستان نيز در مجمع حضور نخواهند يافت. بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي نيز خود در اين نشست شركت نخواهد كرد اما ايهود باراك، وزير جنگ اين رژيم را به نيويورك اعزام خواهد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین