کد خبر: ۱۶۷۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴

قیمت جهانی نفت به مرز 114 دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت مهمترین تهدید علیه امنیت این رژیم برنامه هسته ای ایران است .

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز دوشنبه با 1.02 دلار افزایش به بیش از 113.97 دلار رسیده است . قیمت نفت برنت امروز برای لحظاتی به بیش از 114.28 دلار رسید که این رقم بالاترین رکورد از چهارم می به شمار می رود .

بر این اساس ، قیمت نفت سبک آمریکا نیز با 73 سنت افزایش به بیش از 92.87 دلار رسیده است . به اعتقاد کارشناسان انرژی اظهارات تهدید آمیز مقامهای تل آویو بر ضد برنامه هسته ای ایران نگرانی مهمی به شمار می رود و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است .

این در حالی است که آمارهای مربوط به روند رشد و رونق اقتصادی کشورهای بزرگ مصرف کننده انرژی نشانگر افت تقاضای انرژی در این کشور ها است . کاهش تولید نفت دریای شمال نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است . میزان تولید نفت دریای شمال در ماه سپتامبر بیش از 17 درصد کاهش خواهد یافت .

به گزارش فارس،سازمان بین المللی انرژی اعلام کرد کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین تاثیر منفی زیادی بر رشد تقاضای جهانی نفت در ماههای آینده خواهد داشت .بر اساس این گزارش کاهش رشد اقتصادی جهان موجب خواهد شد تا تقاضای جهانی نفت امسال 900 هزار بشکه و سال آینده نیز کمتر از 800 هزار بشکه در روز با افزایش روبرو شود .

بر این اساس ، تقاضای جهانی نفت امسال به 89.6 میلیون بشکه و سال آینده نیز به 90.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید . این رقم در گزارش قبلی سازمان بین المللی انرژی برای سال 2012 میلادی بیش از 89.9 میلیون و برای سال 2013 نیز بیش از 90.9 میلیون بشکه ارزیابی شده بود .

این گزارش افزود ، آمریکا و چین مجموعا یک سوم تولید جهانی نفت را مصرف می کنند . بر این اساس رشد اقتصادی جهان سال آینده به کمتر از 3.6 درصد خواهد رسید و این رقم امسال نیز به کمتر از 3.3 درصد می رسد .

پیش بینی می شود رشد اقتصادی چین نیز امسال به هشت درصد برسد و این رقم سال آینده نیز به بیش از 8.1 درصد خواهد رسید . بر این اساس رشد اقتصادی آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان نیز سال آینده به کمتر از 2 درصد خواهد رسید . تولید جهانی نفت نیز امسال با 300 هزار بشکه افزایش به بیش از 90.7 میلیون بشکه در روز خواهد رسید .

تولید نفت اوپک نیز طی ماه جولای به کمتر از 31.39 میلیون بشکه در روز رسید که علت اصلی آن کاهش تولید ایران، لیبی و آنگولا بوده است . البته بخشی از این کاهش تولید با افزایش تولید عراق، قطر و امارات جبران شده است .

اوپک نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد تقاضای جهانی نفت امسال به 88.72 میلیون بشکه خواهد رسید . این رقم برای سال 2013 میلادی نیز به بیش از 89.52 میلیون بشکه در روز می رسد . اوپک در این گزارش نسبت به تاثیر منفی کاهش رشد اقتصادی جهان بر افت تقاضای نفت هشدار داده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
0
اگر 214 دلار هم بشه برای ما فرقی نداره .. یادمه یه زمانی نه خیلی دور حدود 8-10 سال پیش ، نفت رو 16 دلار و حتا 9 دلار هم می فروختند اما مردم دلخوش تر بودند...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین