کد خبر: ۱۶۷۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

اقامه نماز عيد فطر به امامت رهبر انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمين سيديدالله شيرمردي در نشست خبري پيرامون تشريح برنامه‌هاي نماز عيد سعيد فطر خاطرنشان كرد: چنانچه ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري روز يكشنبه را عيد فطر اعلام كند نماز عيد فطر همچون سال گذشته در محل دانشگاه تهران به امامت ولي امر مسلمين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و با حضور ميليوني مردم روزه‌دار برگزار خواهد شد تا يك حماسه ديني و فرهنگي بزرگي بر حماسه‌هاي مردم افزوده شود.

وي افزود: درهاي دانشگاه تهران محل اقامه نماز عيد فطر از ساعت 5/30 دقيقه صبح باز خواهد شد و برنامه‌هاي مخصوص اين روز از ساعت 7 شروع خواهد شد.

مسوول ستاد نماز عيد فطر با اشاره به تدابير اتخاذ شده براي انتقال نمازگزاران به محل دانشگاه تهران و براي بازگشت آن‌ها گفت: راس ساعت7 صبح مراسم عيد فطر و نماز با تلاوت قرآن توسط يكي از اساتيد و مداحي مداحان اهل بيت و دعا براي سلامتي و طلب صبر براي بازماندگان زلزله اخير شمال غرب كشور شروع خواهد شد و براي اين منظور ايستگاه‌هاي مترو در تمامي خطوط آماده ارائه خدمات و انتقال نمازگزاران به نزديك‌ترين ايستگاه‌ها خواهد بود.

شيرمردي ادامه داد: بيش از چهارهزار دستگاه اتوبوس به طور رايگان مردم را به محل برگزاري نماز منتقل خواهند كرد و ما از مردم عزيز مي‌خواهيم حداكثر از مترو استفاده كنند چراكه در هر ايستگاه مترو چندصد تاكسي ون مستقر شده كه نمازگزاران را تا نزديك‌ترين محل برگزاري نماز مي‌رسانند.

وي از همكاري بيش از چهارهزار و پانصد نيروي پليس راهور تهران در برگزاري نماز عيد فطر خبر داد و گفت:‌ جاي پاركينگ براي افرادي كه با خودروي شخصي براي شركت در نماز مي‌آيند در نظر گرفته شده، اما درخواست‌مان اين است كه از آوردن خودرو خودداري كنند زيرا مترو،‌ اتوبوس،‌ دستگاه‌هاي ون و اتوبوس بي‌آر‌تي به حد كافي براي اين منظور در نظر گرفته شده است.

مسوول ستاد نماز عيد فطر همچنين خاطرنشان كرد: مردم از آوردن اشياء حجيم خودداري كنند و تنها به داشتن يك سجاده اكتفا كنند.

شيرمردي همچنين با بيان اين‌كه «طبق هماهنگي انجام شده با دستگاه‌هاي مختلف همه نمازگزاران در آن روز بيمه هستند و در صورت ايجاد بيماري و يا مشكل نياز به پرداخت هزينه ندارند» گفت: حدود 10 كميته در ستاد برگزاري نماز عيد فطر تشكيل شده و چند صد دستگاه آمبولانس، ماشين آتش‌نشاني، نيروهاي امدادي،‌ امنيتي،‌ انتظامي و بسيج در برگزاري نماز عيد فطر همكاري خواهند داشت.

به گزارش ايسنا، مسوول ستاد نماز عيد فطر در ادامه به شان و عظمت و شكوه نماز عيد فطر در روايات و كلام معصومين اشاره كرد و گفت: منزلت شب عيد فطر به منزلت شب قدر است و اعمال آن معادل با عبادت‌هاي بزرگ در اسلام است، همچنين در روز عيد دادن فطريه و نماز بسيار سفارش شده است به طوري كه در روايت آمده است كه امروز مثل روزي است كه از مادر متولد شديد و پاداش روزه‌دار در اين روز داده مي‌شود.

وي افزود: برگزاري نماز جماعت عيد فطر به عنوان بزرگ‌ترين نماز عيد فطر در جهان اسلام در تهران برگزار مي‌شود و اين خود فضيلت بزرگي است.

شيرمردي با بيان اين‌كه «رسانه‌ها در زمينه فضيلت و فلسفه عيد فطر بايد براي مردم اطلاع‌رساني كنند» گفت: فرياد توحيد در روز عيد فطر بلند مي‌شود و آنجا كه فرياد توحيد بلند شود نفي طاغوت‌ها و برقراري حكومت الله و نابودي حكومت مستكبران است.

وي تصريح كرد:‌ نماز عيد فطر اركان طاغوت‌ها را به لرزه در مي‌آورد و وقتي از شبكه‌هاي مختلف اين حضور پخش مي‌شود، آن‌هايي كه فكر مي‌كردند در همين تهران غربي‌ها روزي همه‌كاره خواهند بود امروز جمعيت ميليوني را مشاهده مي‌كنند كه فرياد الله‌اكبر سرمي‌دهند و اين نفي همه آن‌ها است و نشان مي‌دهد كه سنت رسول‌الله (ص) بعد از 1400 سال همانند آن زمان برگزار مي‌شود.

مسوول ستاد نماز عيد فطر با بيان اين‌كه «قريب به دو و نيم ميليون نمازگزار در دانشگاه تهران و خيابان‌هاي اطراف در نماز عيد فطر شركت مي‌كنند» گفت: رسانه‌ها بايد روي فلسفه عيد فطر و نماز باشكوه آن كار كنند چرا كه اين نماز سرنگون كننده طاغوت‌ها و بت‌هاي زمان است.

شيرمردي با تاكيد بر اهميت حضور مردم در نماز عيد فطر در شرايط كنوني گفت: در شرايطي كه دشمنان آخرين كينه‌هاي خود را سر ملت ايران خالي مي‌كنند و انواع تحريم‌ها را اعمال مي‌كنند در اين شرايط حضور مردم پشت‌سر نائب امام زمان(عج) جوابي به غرب و شرق است و ان‌شاءالله صداي شكستن اين تحريم‌ها به زودي به گوش جهانيان خواهد رسيد.

وي افزود: در سايه همين تحريم‌ها شركت‌هاي دانش‌بنيان در كشور شكل گرفته و اين باعث خواهد شد كه جمهوري اسلامي ايران به اقتصاد اول منطقه و حتي جهان تبديل شود و اين حركت‌ها مرزهاي علم و اقتصاد و تجارت را در خواهد نورديد و ملت ايران تحريم‌ها را دور خواهد زد.

وي همچنين با اشاره به موضوع سوريه و با بيان اين‌كه «مساله ما در سوريه جنگ حق و باطل است» گفت: در مساله سوريه جبهه كفر پشت‌ سر تروريست‌ها است و اين همان دموكراسي‌ است كه آمريكا و اسراييل و برخي از كشورهاي منطقه از آن دم مي‌زنند كه حتي به يك طفل سه ساله رحم نمي‌كنند و انسان‌هاي بي‌گناه را به كشتن مي‌دهند.

مسوول ستاد نماز عيد فطر با بيان اين‌كه «در قضيه سوريه دودي بلند شده كه به چشم خود دشمنان خواهد رفت و پيروزي از آن مسلمانان، حزب الله و مردم دمشق خواهد بود» گفت:‌ آمريكا و هم‌پيمانان او از تولد خاورميانه ديگر يك فرزند سقط شده ديگري به ارمغان خواهند برد و ما تاكيد مي‌كنيم كه اگر پاي‌شان را از گليم‌شان درازتر كنند براي جهاد مسلمانان عليه منافع پوشالي آنها منتظر باشند، ملت، امت اسلامي با تمام توان براي مقابله با آنها وارد خواهد شد.

به گزارش ایسنا،شيرمردي در پايان با اشاره به اين‌كه «راهپيمايي ميليوني روز قدس و عيد فطر امسال از اهميت خاصي برخوردار است» گفت: حضور مردم پاسخي براي دخالت‌هاي دشمنان و تحريم‌هاي و فتنه انگيزي‌هاي آن‌هاست، و دشمنان بدانند دخالت آنها در كار دنياي اسلام و خاورميانه كار غلطي است، البته هيمنه آن‌ها به واسطه همين حضورهاي پرشكوه مردم در صحنه‌هاي مختلف شكسته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین