کد خبر: ۱۶۷۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲

جریمه 340 میلیون دلاری یک بانک انگلیسی دیگر به خاطر تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بانک "استاندارد چارترد " بریتانیا موافقت کرد تا برای جریمه به خاطر انجام معاملات بانکی با ایران ، 340 میلیون دلار به سیستم مالی آمریکا پرداخت کند. 

اعلام توافق پرداخت جریمه از سوی این بانک انگلیسی در حالی است که این بانک پیشتر با انتقاد از آمریکا ، اتهامات آمریکا را بی اساس خوانده و اعلام کرده بود اقدامات این بانک ربطی به دولت آمریکا ندارد.

اما پس از تهدید به بسته شدن شعبه این بانک در نیویورک ، مقامات این بانک بریتانیایی یک روز پیش از برگزاری دادگاه شان اعلام کردند که 340 میلیون دلار جریمه بابت دادو ستد مالی و بانکی با ایران می پردازند.

بانک استاندارد چارترد متهم است که در 10 سال گذشته قریب به 250 میلیارد دلار پول به ایران نقل و انتقال کرده است. این بانک از سوی اداره نظارت بر مسایل مالی نیویورک به پولشویی متهم شده است.

به گزارش عصر ایران،این دومین بانک انگلیسی است که در هفته های اخیر بابت همکاری های مالی و بانکی با ایران جریمه می شود و پیشتر بانک " HSBC" بریتانیا به همین اتهام مجبور به پرداخت جریمه مالی شده بود.

بانک استاندارد چارترد همچنین متعهد شده است تا دو سال آینده به مقام‌های مالی نیویورک اجازه دهد معامله‌های شعبه نیویورک خود را بازرسی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین