کد خبر: ۱۶۷۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰

توزیع کارت آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت از 29 مرداد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرحله کتبی آزمون روز جمعه مورخ ۳ شهریور ماه در۳۷حرفه همسان و۲۸۲ حرفه غیر همسان در ۳۱ استان کشور و در۳۵۰حوزه امتحانی به صورت ۴ گزینه‌ای برگزار می‌شود.

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت از روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱ شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش ايلنا، داوطلبان شرکت در آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت مورخ ۳ شهریور ماه، برای دریافت کارت ورود به جلسه خود باید به نشانی اینترنتی advari. irantvto. ir مراجعه کرده و از طریق وارد کردن مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کد ملی و یا شماره پرونده و شناسه پرداخت کارت اعتباری که قبلا از طریق آن ثبت نام نموده‌اند، نسبت به دریافت کارت خود به صورت اینترنتی اقدام کنند.

کورش پرند، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این خصوص اظهار داشت: در راستای برنامه‌های عملیاتی اصلاح و بهبود روش‌ها، آزمونهای ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در کشور برگزار می‌شود که مرحله کتبی آزمون روز جمعه مورخ ۳ شهریور ماه در۳۷حرفه همسان و۲۸۲ حرفه غیر همسان در ۳۱ استان کشور و در۳۵۰حوزه امتحانی به صورت ۴ گزینه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۴۳ هزار نفر در آزمون ادواری سنجش مهارت مورخ ۳ شهریور ماه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۱هزارو ۹۴۸ نفر مرد و ۱۱ هزار و ۱۸۴ نفر زن هستند و تمهیدات لازم برای شرکت این متقاضیان در آزمون فراهم شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به شرایط حضور داوطلبان در محل آزمون گفت: به همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای ورود به آزمون الزامی است و استفاده از تلفن همراه و تجهیزات متعلقه و ماشین حساب قابل برنامه ریزی در حین برگزاری آزمون اکیدا ممنون است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهداف برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت تصریح کرد: طرح برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت با اهداف اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمانبندی مندرج در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ادواری سنجش مهارت برای شرکت در آزمون عملی به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت بیان داشت: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی ۵۰ از ۱۰۰ و در آزمون عملی ۷۰ از ۱۰۰ است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل ۷۰ از ۱۰۰ از طریق فرمول: ۷۰ ≤ (نمره آزمون کتبی × ۲۵%) + (نمره آزمون عملی × %۷۵) است.

نتایج این آزمون‌ها از طریق پایگاه اطلاع رسانی و سایر سامانه‌های اطلاع رسانی تا تاریخ ۱۵ خردادماه اعلام می‌شود که قبول شدگان مرحله کتبی در آزمون عملی شرکت می‌کنند که در صورت قبولی برای آنان گواهینامه مهارت پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها توسط مرکز تشکیل پرونده تحویل متقاضی می‌شود.

به همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای ورود به آزمون الزامی می‌باشد و استفاده از تلفن همراه و تجهیزات متعلقه و ماشین حساب قابل برنامه ریزی در حین برگزاری آزمون اکیدا ممنوع است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در صورتی که متقاضیان ثبت نام با مشکلی برای ثبت نام اینترنتی آزمون سنجش مهارت مواجه شوند، می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۵۱۹۶۱۶- ۰۲۶ تماس حاصل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین