کد خبر: ۱۶۸۲۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
بنزین شهریور هم گران نمی شود

از نرخ بنزین چه خبر؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی تا ساعت 24 سه شنبه شب به کارت‌های سوخت واریز می‌شود، گفت: شهریور ماه امسال سهمیه بنزین تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها تثبیت شده است.

تا به این ترتیب ، سخنان شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت که پیشتر از به تعویق افتادن طرح افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی از جمله بنزین و گازوئیل در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داده بود، به حقیقت نزدیکتر شود.
عبدالله جلال با بیان اینکه برای شهریور ماه سالجاری تغییری در سهمیه بنزین خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی ایجاد نشده است، گفت: در سومین ماه فصل تابستان سهمیه بنزین تمامی موتورسیکلتها همچون تیر ماه بدون تغییر، تثبیت شده است. بر صحت سخنان وزیر اقتصاد تاکید کرده است.

هر چند هر روز اخبار ضد و نقیضی در رسانه ها در خصوص بنزین و وضعیت آن رسانه ای می شود اما در حال شهریور ماه نیز قیمت بنزین تغییری نخواهد داشت تا بازار شایعات بنزینی باز هم داغ شود.

این در حالی است که ، بنزین و قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها به یکی از دغدغه های فکری مردم تبدیل شده است .

حرف و حدیث های بنزینی اما از اواخر آبان ماه سال گذشته با سخنان محمدرضا فرزین دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت اوج گرفت.

وی در ان زمان از تک نرخی شدن عرضه بنزین همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

پیش از این هم عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هم از سیاست کلان دولت برای آزادسازی قیمت بنزین و عرضه تک نرخی این فرآورده پرطرفدار نفتی در بلند مدت خبر داده بود. 

بعد از آن بود که گمانه زنی ها در خصوص نرخ جدید بنزین آغاز شد و بسیاری از کار‌شناسان اقتصادی در گمانه زنی‌های خود اعلام کردند در صورت تک نرخی شدن قیمت بنزین، بهای این فرآورده استراتژیک به منظور نزدیک شدن به قیمت در کشورهای همسایه و مقابله با هرگونه انحراف و قاچاق تا مرز ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر افزایش می‌یابد.

به گزارش شفاف،علی لاریجانی، رئیس مجلس هشتم نیز در آن روزها از قصد دولت برای 2000 تومانی کردن بنزین سخن گفت تا نگرانی ها در این خصوص افزایش یابد.

بعد از ان نیز ، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در یکصدمین سفر استانی هیئت دولت در استان خراسان رضوی با وجود تکذیب افزایش قیمت بنزین به لیتری 2000 هزار تومانی که توسط رئیس مجلس عنوان شده بود ، به طور تلویحی بنزین 1000 تومانی را تایید کرد تا شایعه 1000 تومانی شدن بنزین رنگ وبی واعی تری به خود بگیرد.

حالا اما بعد از تصویب بودجه سال 91 توسط مجلس و باب تبع نبودن بودجه تصویب شده برای دولتی ها، اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها و در پی آن افزایش قیمت بنزین همچنان در هاله ای ازابهام قرار دارد و باید منتظر ماند و دید بالاخره فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا پایان سال 91 اجرایی خواهد شد یاخیر؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
ماشا...................... خدا بلاهارو از شما دور نگه داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مسولين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
شما ها که همه چیزو گرون کردین بنزین رو هم گرون کنید خیالتون راحت باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
مطبوعات از جمله افتاب نیوز نیز با تیتر هایی از جمله: از مرغ چه خبر ، از بنزین چه خبرو .. نقش خود را در بالا بردن قیمت ایفا می گنند و به قول معروف، بازویی توانمند برای صاحبان تصمیم می شوند!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
1
همه می دانند که زمانی که میگن بنزین می خواهند 2000 تومان کنند هدفشون 800-900 تومانه این قدر خود این دولت میگه 2000 تومان 3000 تومان که زمانی که نرخ بنزین شد 900 تومان مردم به این قیمت راضی شوند و بگند بهتر از 2000 تومانه خدا پدر این ها رابیامرزد. این ترفند در مورد همه ی اجناس وجود دارد.اما دیگه این سیاست ها داره قدیمی می شه...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین