کد خبر: ۱۶۸۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸

رییس جمهور بولیوی یك وزیر را به خاطر دروغگویی بركنار كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اوو مورالس رییس جمهوری سرخپوست بولیوی، وزیر آب و محیط زیست این كشور امریكای جنوبی را به دلیل "دروغگویی" از كار بركنار كرد. 

خبرگزاری اروپاپرس از لاپاز گزارش داد: 'فلیپه كیسپه' وزیر معزول متهم است كه به رییس جمهوری در باره وجود آب آشامیدنی تصفیه شده در منطقه معروف 'اویونی' در استان پوتوسی واقع در جنوب غربی بولیوی دروغ گفته است.

بر اساس این گزارش، مورالس در این باره گفت: 'هفته گذشته كه به اویونی رفته بودم، با 'فروئیلان كندری' شهردار آن صحبت كردم و او به من اطمینان داد كه آب آشامیدنی در این منطقه وجود دارد. به كیسپه – وزیر آب و محیط زیست- هم زنگ زدم و او نیز همین حرف را زد، غافل از اینكه من خود برای تایید این موضوع به منطقه رفته بودم و در آنجا دریافتم اینكه در اویونی آب آشامیدنی تصفیه شده وجود دارد، یك دروغ است.'

اویونی یكی از مهمترین ذخایر نمك موجود در دنیا به شمار می رود، اما به دلیل معادن غنی لیتیوم خود نیز شهرت دارد و دولت بولیوی به دنبال آن است تا با استخراج و فروش این ماده، درآمدهای كشور را افزایش دهد. با این وجود، چنین منطقه ای از آب آشامیدنی بی بهره است و فرودگاهی نیز كه در آن ساخته شده، امكانات اولیه را ندارد.

رییس جمهوری بولیوی پس از مشاهده این وضعیت، منتظر استعفای كیسپه از مسوولیت وزارت آب و محیط زیست نشد و روز سه شنبه، معاون او، 'خوسه آنتونیو زامورا' را به عنوان وزیر جدید منصوب كرد.

زامورا هنگام ادعای سوگند مسوولیت گفت كه به عنوان 'یك سرباز از روند تغییرات' در كشور دفاع خواهد كرد و كارش را با شفافیت و صداقت انجام خواهد داد.

اوو مورالس، رییس جمهوری بولیوی نیز اگرچه 'فروتنی و تلاش' كیسپه را كه در این مراسم حضور یافته بود مورد تاكید قرار داد، اما گفت كه خواستار جدیت بیشتری از سوی اعضای دولت است.

وی افزود: متاسفانه، گاهی باید مقام های اصلی كشور را به خاطر قصور برخی كه همكاری و مشاركت ندارند مجازات كنیم، اما پس از دیدن یك واكنش، با امنیت بیشتری به كار برای بولیوی ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا،مورالس از اینكه فرودگاه اویونی، آب آشامیدنی و دیگر خدمات لازم را ندارد، به شدت انتقاد كرد و از مسوولان امور عمومی و محیط زیست خواست به گونه ای كار كنند كه تا 20 سپتامبر – یك ماه دیگر - همه تاسیسات آن آماده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
اگه مورالس ریی جمهور ما بود.. کابینه ی ما چه وضعی داشت... اوه اوه اوه ....!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
ماهرروزبایدکابینه جدیدمیدیدیم بدنبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
قابل توجه اقای احمدی نزاد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین