کد خبر: ۱۶۸۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸

شیراز به شدت لرزید

نیروهای امدادی در آماده باش
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دقایقی پیش زمین لرزه ای شهر شیراز را به شدت لرزاند. 

به گزارش مهر، دقایقی پیش زمین لرزه ای شهر شیراز را به حدی لرزاند که مردم دچار وحشت شدند.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که بسیاری از وسایل منازل را از مکان خود جابجا کرد ولی هنوز از مکان دقیق زلزله و میزان خسارات احتمالی آن خبری بدست نیامده است. 

نیروهای امدادی در آماده باش 

شدت زمین لرزه ظهر امروز پنجشنبه شیراز 3.8 در مقیاس ریشتر اعلام شد.
مدیر کل حوادث پیش بینی نشده استانداری فارس در این خصوص به مهر بیان کرد: این زمین لرزه مقارن ساعت 13 و 04 دقیقه و 44 ثانیه امروز پنجشنبه در مقیاس 3.8 ریشتر رخ داده است.

فایز چراغ سحر اضافه کرد: این زلزله در جنوب غرب شیراز رخ داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام نیروهای امدادی در شهر شیراز در حالت آماده باش درآمده و برای هرگونه حادثه ای آمادگی کامل دارند.

مدیر کل حوادث پیش بینی نشده استانداری فارس گفت: تاکنون گزارشی درخصوص میزان خسارات احتمالی وارده گزارش نشده اما نیروهای هلال احمر به مناطق اعزام شده اند تا موضوع را بررسی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
0
0
همیشه در زلزله ها صحبت از گروه لرزه ها به میان می آید. بدین صورت که لرزه های خفیف قبل از زلزله اصلی را که به آنها «پیش لرزه» می گویند. سپس «زلزله اصلی» اتفاق می افتد و پس از آن «پس لرزه» ها که معمولا خسارات بیشتری به همراه دارند. زیرا در لرزه اصلی ساختمانها ترک خورده و آماده ریزش هستند. بنابراین با توجه به این پیش لرزه در شیراز باید آمادگی کامل داشته باشیم. البته آگاهی دادن نه ترساندن مردم!
با احترام
کارشناس ارشد ژئومورفولوژی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین