کد خبر: ۱۶۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

فرانسه بر کولی‌ها سخت نخواهد گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعداد کولی‌های ساکن اروپا ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شوند. آنان که در فرانسه «روما» خوانده می‌شوند اغلب رومانیایی یا بلغارستانی تبار بوده و در کمپهایی با شرایط نامناسب در محدودۀ شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند.

به گزارش آفتاب به نقل از یورونیوز، در فرانسه، کولی‌ها که در زمان ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی برایشان سخت گرفته می‌شد اکنون با روی کار آمدن دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری جدید، شانش بیش تری برای کار کردن و اخذ اجازه اقامت دارند.

مالک سالمکور، عضو «رومایورپ»، مدافع کولی‌ها می‌گوید:«مشکلی به نام روما وجود ندارد، آنها درخواست خاصی ندارند، فقط می‌خواهند از یک زندگی موقر برخوردار و در خاک فرانسه در شرایط مناسبی زندگی کنند. ۲۰ هزار نفر شمار زیادی نیست و یافتن راه حلی برای این تعداد ممکن و عملی است.»

دولت فرانسه روز چهارشنبه اگرچه تحت فشار اما با بریدن از سیاستهای دولت پیشین اعلام کرد شرایط را برای کولی‌ها آسان خواهد ساخت. سیاستی که راستگرایانی همچون اریک سیوتی، نماینده پارلمان فرانسه، مخالف آن هستند.

وی می‌گوید «نزدیک به ده درصد فرانسویان بیکارند و اینکه به کولی‌ها وعده کار داده شود، در حالی که اکثرشان از آموزش و مهارت لازم برخوردار نیستند، توهمی بیش نخواهد بود.»

پلیس فرانسه دو هفته پیش با یورش به کمپ‌های کولی‌ها در شهرهای لیل و لیون۲۴۰ نفر از آنان را به اجبار به کشورشان، رومانی، باز گرداند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین